Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihteisto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junnila93
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 13
    • Pyhtää

    #16
    ei kuulu mitään ylimääräsiä ääniä... Kaveri luki vikakoodit autosta ni sanoi että ilmeisesti sen takia laatikko ei pelitä ku moottori antaa vikaa ja sekin on kampiakselin asentoanturi ja senkin vaihdoin 2vk sitte

    Comment

    • esa`pentula
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1390
      • Tampere

      #17
      laitoitko sinne alkuperäistä vdo:ta? muilla saa hakata seinää.

      Comment

      • junnila93
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 13
        • Pyhtää

        #18
        vdo oli ainakin laatikon mukaan ni olettaisin että se olikin semmonen.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #19
          Originally posted by junnila93 View Post
          ei kuulu mitään ylimääräsiä ääniä... Kaveri luki vikakoodit autosta ni sanoi että ilmeisesti sen takia laatikko ei pelitä ku moottori antaa vikaa ja sekin on kampiakselin asentoanturi ja senkin vaihdoin 2vk sitte
          Onko ihan 100% varma että kampuran anturi ettei juuri nokan? Kyllä se konekkin todennäköisesti ongelmoisi jos kampuran anturi kyseessä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • junnila93
            Newbiemmer
            • Oct 2012
            • 13
            • Pyhtää

            #20
            veikkaan itsekin jo tuota nokan anturia kun tietokone kuulemma saattaa näyttää kampiakselin anturi vikaa vaikka se todellisuudessa on nokan anturi mikä on paskana... Ja kuitenkin kampuran anturi juuri vaihdettu

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #21
              Originally posted by junnila93 View Post
              veikkaan itsekin jo tuota nokan anturia kun tietokone kuulemma saattaa näyttää kampiakselin anturi vikaa vaikka se todellisuudessa on nokan anturi mikä on paskana... Ja kuitenkin kampuran anturi juuri vaihdettu
              No riippuu diagnostiikkalaitteistosta/softasta, ehkä jossain yleistesterissä voi olla näinkin toki.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • arto_j
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 12
                • salo

                #22
                Kävin tänään lukemassa omasta autostani vikakoodit ja näytti tosiaan tuota nokan/kampi-akselin anturia. Se menee siis vaihtoon. Btw. Mitä eroa noilla antureilla on ?

                Comment

                • esa`pentula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1390
                  • Tampere

                  #23
                  mimmoisen koodin se antaa jos voi sanoa että nokan/kampiakselin anturi? eikös nokan anturi ole camshaft ja kammen anturi crankshaft jos oikein muistan, onko näille jollain laitteella yhteinen koodi? no nokan anturi on kannessa ja kammen anturi on siellä lohkon edessä rullien vieressä, toinen mittaa nokka-akselia ja toinen kampiakselin asentoa. sähkökaavioiden eroa en tiedä.

                  Comment

                  • alaska
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 595
                    • PKS

                    #24
                    Originally posted by esa`pentula View Post
                    mimmoisen koodin se antaa jos voi sanoa että nokan/kampiakselin anturi? eikös nokan anturi ole camshaft ja kammen anturi crankshaft jos oikein muistan, onko näille jollain laitteella yhteinen koodi? no nokan anturi on kannessa ja kammen anturi on siellä lohkon edessä rullien vieressä, toinen mittaa nokka-akselia ja toinen kampiakselin asentoa. sähkökaavioiden eroa en tiedä.
                    hyvä selostus ja epäilen ettei mikään gameboyta älykkäämpi testeri anna samaa koodia kampuralle ja nokalle.. kuitenkin kaksi aivan eri osaa!

                    itse vika kuullostaisi minusta luistavilta pakoilta? en tiedä onko kyseisessä laatikossa ns "varo" toiminto joka kytkee kickdownin ja 5 vaihteen pois käytöstä kun havaitsee liikaa luistoa?

                    pentula osaa varmasti jatkaa tästä
                    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                    Comment

                    • esa`pentula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2009
                      • 1390
                      • Tampere

                      #25
                      askin varotoiminto on 3. vaihde muistaakseni, se kytkee kaikki muut pois päältä ja käyttää pelkästään 3. vaihdetta jolloin mittaristoon syttyy rattaan kuva ja se itkee "trasmission fail" tai vastaavaa. kickdownin toimimattomuus voi olla sähköinen vika tai solenoidi vika. ja kun 5 pakka ei toimi niin uskoisin, että sinne ei kulje paine/öljy. helpoimmalla pääsisi kun lopettaa arvuuttelun, irroittaa venakoneiston, kiikuttaa sen jollekin joka osaa puhdistaa tai puhdistaa itse ohjeita seuraten, uudet öljyt ja suodatin sisään. jos toimii niin hyvä, jos ei niin ölyt ja venakoneisto talteen ja etsimään uutta askia. venakoneiston kun on irronnut, niin näkyy muutaman pakan kitkalevyt joista voi päätellä vähän askin kuntoa. sekä haiseeko öljy palaneelle = luistanut, onko kuparihilettä = helat kulunut, onko alumiini hilettä = pakka paskana.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎