Aattelin että tässä ois nyt oikee paikka kysästä että onkohan nyt mennyt kansipahvi.
Eli m52b28 syö jäähdytinnestettä noin 1dl päivässä. Mitään vuotoja en ainakaan syyläristä löytänyt. Tikusta katsottuna öljyt ihan normaalin väristä ja paisuntasäiliössä ei kupli käynnissä ollessa, mutta ajon jälkeen kun kurkkasin öljykorkkia oli korkki kellertävässä möhnässä, mutta tämä oli vain kerran sen jälkeen kun kurkkaillut korkkia siinä ei ole ollut mitään möhnää tms. Ja auto kyllä jättää valkoisen savu pilven kun polkaisee kunnolla. Ja lämmöt tosiaan pysyy kurissa eikä ole missään vaiheessa keittänyt.
Aattelin että tässä ois nyt oikee paikka kysästä että onkohan nyt mennyt kansipahvi.
Eli m52b28 syö jäähdytinnestettä noin 1dl päivässä. Mitään vuotoja en ainakaan syyläristä löytänyt. Tikusta katsottuna öljyt ihan normaalin väristä ja paisuntasäiliössä ei kupli käynnissä ollessa, mutta ajon jälkeen kun kurkkasin öljykorkkia oli korkki kellertävässä möhnässä, mutta tämä oli vain kerran sen jälkeen kun kurkkaillut korkkia siinä ei ole ollut mitään möhnää tms. Ja auto kyllä jättää valkoisen savu pilven kun polkaisee kunnolla. Ja lämmöt tosiaan pysyy kurissa eikä ole missään vaiheessa keittänyt.
Tuskin on mennyt. Pientä vuotoa on vaikea nähdä, mutta eiköhän siellä vuoto ole. Tutki paisarin ja termostaattikotelon ympäristö tarkkaan ja kiristele letkut samalla. Tuo möhnä on näissä "normaalia", jos on yhtään lyhyttä ajoa. Tästä aiheesta on myös todella paljon keskustelua foorumilla.
Todennu nestettä häviävän kun ajan päivän ajot niin illalla näyttää check contol että "check coolant level" sitte aina nesteet noin desin alle ylärajan. Oon nyt tarkistellu ne nesteet päivittäin enkä kerran viikkoon. Pitää nyt tässä vielä tarkistella ettei vuoda mistään.
Todennu nestettä häviävän kun ajan päivän ajot niin illalla näyttää check contol että "check coolant level" sitte aina nesteet noin desin alle ylärajan. Oon nyt tarkistellu ne nesteet päivittäin enkä kerran viikkoon. Pitää nyt tässä vielä tarkistella ettei vuoda mistään.
Eli siis kun se taso tippuu, lisäät sinne taas nestetttä? Mutta kun lisäät, saat menemään desin? Lähtisin hakemaan vikaa siitä anturista, jos kerran nesteet ei ole edes alarajalla nestettä lisätessäsi.
Mites paineet, pitääkö paineet kun sammutat auton ja kuinka kauan?
Todennu nestettä häviävän kun ajan päivän ajot niin illalla näyttää check contol että "check coolant level" sitte aina nesteet noin desin alle ylärajan. Oon nyt tarkistellu ne nesteet päivittäin enkä kerran viikkoon. Pitää nyt tässä vielä tarkistella ettei vuoda mistään.
Siis lisäätkö sinne nestettä kun joku valo vilkkuu vaikka siellä on tarpeeksi vai miten tämä pitäisi tulkita :think
Eikun totta kai oon kattonu että nestettä on hävinnyt ja nyt vaan sitte päivittäin sinne lisänny sen mitä häviiä, mutta tää homma selkis nyt jo muutenki vuotaa nestettä paisunta säiliön alapäästä. Mikäs muuten siinä paisuntasäiliössä on alaraja kun siinähän on vaan yks viiva jossa lukee kalt/gold ja eikös nesteiden pidä kylmällä koneella olla siinä ei yli eikä ali?
Juu siinä kaltin kohdillahan sen pinnan kuuluisi kylmänä olla. Vuotaa varmaankin paisuntasäiliön ja syylärin välissä olevasta tiivisteestä. Helppo vaihtaa, eikä tarvi koko syyläriä laittaa vaihtoon.
e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia
Pitkään on pitänyt bemuun vaihtaa jäähdytinnesteet ja vaihtaa termari plus pumppu plus syyläri ja viime vklp niin tuli tehtyä. Ilmausta en enempää tehnyt kuin sen mitä bmw ohjekirjakin sanoo eli itseilmauksen varaan jätin suurimmaksi osaksi. Ajelin noin 50km lenkkejä sitten pariin otteeseen ja annoin koneen jäähtyä, seurailin lämpöjä ja joka kerta kun kone kylmeni niin nesteet paisarissa pudonneet pohjalle ja sitä mukaa lisäilin. Mihinkään eivät nesteet missään vaiheessa kadonneet, ja yhteensä tuli noin puolitoista litraa lisättyä nesteitä viikon aikana. Pitkään on siis ollut ongelma lämpömittarin seilaamisessa, ikinä ei ole keskitason yli mennyt vaan on seilannut hitaasti kylmältä keskitasoon ajossa. Pysähdyksissä aina noussut käyntilämpötilaan. Tänään tuli tuossa ajeltua Porista Huittisiin päin pikatietä, sitten alkoi lämmöt laskea ja rupesi puhaltamaan kylmää vaikka kaikki tapit kuumalla. Auto alkoi pikkuhiljaa savuttaa, lämmöt oli mittarin mukaan ollut jo viisi minuuttia sinisellä ihan kylmimmässä päädyssä mutta yhtäkkiä pomppasikin keskitason yli ja parissa sekunnissa punaiselle. Pysäytin auton ja sammutin moottorin heti, jäähynesteitä ei enää kuin pohjallinen paisarissa ja konehuone märkänä vedestä. Imusarjan alta tuli helvetisti höyryä. Auto oli paikallaan 30min kunnes työnsin sen sivumpaan ja katsoin maahan, tippa öljyistä vettä oli maassa muttei yhtään enempää. Tässä vaiheessa piti kiireellä lähteä prikaatiin kaverin kyydillä ettei esitutkinta yllätä paskatuurista mosaa. Ei muuta kuin auto hinaukseen ja huomenna kuullaan mitä huoltamolta sanotaan, mutta täältä nyt kyselisin mitä mahtaa olla tiedossa näin jos itse alan korjata, ja mitäköhän on mennyt paskaksi. Ja tosiaan olis tervetullutta jos löytyisi avunantajia kautta neuvojia suht nopeesti.
Pitkään on pitänyt bemuun vaihtaa jäähdytinnesteet ja vaihtaa termari plus pumppu plus syyläri ja viime vklp niin tuli tehtyä. Ilmausta en enempää tehnyt kuin sen mitä bmw ohjekirjakin sanoo eli itseilmauksen varaan jätin suurimmaksi osaksi. Ajelin noin 50km lenkkejä sitten pariin otteeseen ja annoin koneen jäähtyä, seurailin lämpöjä ja joka kerta kun kone kylmeni niin nesteet paisarissa pudonneet pohjalle ja sitä mukaa lisäilin. Mihinkään eivät nesteet missään vaiheessa kadonneet, ja yhteensä tuli noin puolitoista litraa lisättyä nesteitä viikon aikana. Pitkään on siis ollut ongelma lämpömittarin seilaamisessa, ikinä ei ole keskitason yli mennyt vaan on seilannut hitaasti kylmältä keskitasoon ajossa. Pysähdyksissä aina noussut käyntilämpötilaan. Tänään tuli tuossa ajeltua Porista Huittisiin päin pikatietä, sitten alkoi lämmöt laskea ja rupesi puhaltamaan kylmää vaikka kaikki tapit kuumalla. Auto alkoi pikkuhiljaa savuttaa, lämmöt oli mittarin mukaan ollut jo viisi minuuttia sinisellä ihan kylmimmässä päädyssä mutta yhtäkkiä pomppasikin keskitason yli ja parissa sekunnissa punaiselle. Pysäytin auton ja sammutin moottorin heti, jäähynesteitä ei enää kuin pohjallinen paisarissa ja konehuone märkänä vedestä. Imusarjan alta tuli helvetisti höyryä. Auto oli paikallaan 30min kunnes työnsin sen sivumpaan ja katsoin maahan, tippa öljyistä vettä oli maassa muttei yhtään enempää. Tässä vaiheessa piti kiireellä lähteä prikaatiin kaverin kyydillä ettei esitutkinta yllätä paskatuurista mosaa. Ei muuta kuin auto hinaukseen ja huomenna kuullaan mitä huoltamolta sanotaan, mutta täältä nyt kyselisin mitä mahtaa olla tiedossa näin jos itse alan korjata, ja mitäköhän on mennyt paskaksi. Ja tosiaan olis tervetullutta jos löytyisi avunantajia kautta neuvojia suht nopeesti.
Joku klemmari jääny löysälle.Paljonko laitoit nestettä yhteensä kun ekan kerran täytit? Sinnehän menee melkein 10 litraa.
Joku klemmari jääny löysälle.Paljonko laitoit nestettä yhteensä kun ekan kerran täytit? Sinnehän menee melkein 10 litraa.
Laitoin vähän yli 8 litraa eli olis pitänyt just täyttyä ja ilmat olla ulkona. Mutta auto ei valuttanut tippaakaan missään vaiheessa viikon aikana ja seisoi aina kuivassa tallissa että vuodon olisi kyllä huomannut. Mietinnässä nyt vaan että onko kansiremppa edessä vai onko vielä toivoa. Valkoista paksua savia ainakin perässä tuli kun pysähdyin, ei haissut kuitenkaan muulta kuin vesihöyryltä.
Laitoin vähän yli 8 litraa eli olis pitänyt just täyttyä ja ilmat olla ulkona. Mutta auto ei valuttanut tippaakaan missään vaiheessa viikon aikana ja seisoi aina kuivassa tallissa että vuodon olisi kyllä huomannut. Mietinnässä nyt vaan että onko kansiremppa edessä vai onko vielä toivoa. Valkoista paksua savia ainakin perässä tuli kun pysähdyin, ei haissut kuitenkaan muulta kuin vesihöyryltä.
Ite tullu silleen nuo täytettyä että ilmausruuvi kokonaan irti pois (ei siis vain löysälle!) ja kaatanu niin hitaasti nesteet koneeseen ku on pystyny/jaksanu...paisari täyteen ja auto käyntiin, siitä sit niin kauan käytelly ku tulee ilmaa ilmausruuvin reiästä ja samalla täytelly paisaria. Joku astia tietenki alle mihi nesteet valuu ja jos mahollista niin auton keulaa vähä koholle...kerrasta aina ilmaantunu...Talvella tulee putkesta kylmällä paljo vesihöyryä että ei siitä nyt heti kannata hätääntyä. Tsekkaa ettei vuotoja ja uudestaan ilmaus kunnolla...
Comment