Loistava nosto!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansipahvi pettänyt? Rahaa tarjolla!
Collapse
X
-
Aattelin että tässä ois nyt oikee paikka kysästä että onkohan nyt mennyt kansipahvi.
Eli m52b28 syö jäähdytinnestettä noin 1dl päivässä. Mitään vuotoja en ainakaan syyläristä löytänyt. Tikusta katsottuna öljyt ihan normaalin väristä ja paisuntasäiliössä ei kupli käynnissä ollessa, mutta ajon jälkeen kun kurkkasin öljykorkkia oli korkki kellertävässä möhnässä, mutta tämä oli vain kerran sen jälkeen kun kurkkaillut korkkia siinä ei ole ollut mitään möhnää tms. Ja auto kyllä jättää valkoisen savu pilven kun polkaisee kunnolla. Ja lämmöt tosiaan pysyy kurissa eikä ole missään vaiheessa keittänyt.
Comment
-
-
Originally posted by la55e View PostAattelin että tässä ois nyt oikee paikka kysästä että onkohan nyt mennyt kansipahvi.
Eli m52b28 syö jäähdytinnestettä noin 1dl päivässä. Mitään vuotoja en ainakaan syyläristä löytänyt. Tikusta katsottuna öljyt ihan normaalin väristä ja paisuntasäiliössä ei kupli käynnissä ollessa, mutta ajon jälkeen kun kurkkasin öljykorkkia oli korkki kellertävässä möhnässä, mutta tämä oli vain kerran sen jälkeen kun kurkkaillut korkkia siinä ei ole ollut mitään möhnää tms. Ja auto kyllä jättää valkoisen savu pilven kun polkaisee kunnolla. Ja lämmöt tosiaan pysyy kurissa eikä ole missään vaiheessa keittänyt.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by la55e View PostTodennu nestettä häviävän kun ajan päivän ajot niin illalla näyttää check contol että "check coolant level" sitte aina nesteet noin desin alle ylärajan. Oon nyt tarkistellu ne nesteet päivittäin enkä kerran viikkoon. Pitää nyt tässä vielä tarkistella ettei vuoda mistään.
Mites paineet, pitääkö paineet kun sammutat auton ja kuinka kauan?TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by la55e View PostTodennu nestettä häviävän kun ajan päivän ajot niin illalla näyttää check contol että "check coolant level" sitte aina nesteet noin desin alle ylärajan. Oon nyt tarkistellu ne nesteet päivittäin enkä kerran viikkoon. Pitää nyt tässä vielä tarkistella ettei vuoda mistään.
Comment
-
-
Eikun totta kai oon kattonu että nestettä on hävinnyt ja nyt vaan sitte päivittäin sinne lisänny sen mitä häviiä, mutta tää homma selkis nyt jo muutenki vuotaa nestettä paisunta säiliön alapäästä. Mikäs muuten siinä paisuntasäiliössä on alaraja kun siinähän on vaan yks viiva jossa lukee kalt/gold ja eikös nesteiden pidä kylmällä koneella olla siinä ei yli eikä ali?Last edited by la55e; 13-01-2015, 22:28.
Comment
-
-
e36 320i vm.92 ei vanos kansiongelma KIIRE
Pitkään on pitänyt bemuun vaihtaa jäähdytinnesteet ja vaihtaa termari plus pumppu plus syyläri ja viime vklp niin tuli tehtyä. Ilmausta en enempää tehnyt kuin sen mitä bmw ohjekirjakin sanoo eli itseilmauksen varaan jätin suurimmaksi osaksi. Ajelin noin 50km lenkkejä sitten pariin otteeseen ja annoin koneen jäähtyä, seurailin lämpöjä ja joka kerta kun kone kylmeni niin nesteet paisarissa pudonneet pohjalle ja sitä mukaa lisäilin. Mihinkään eivät nesteet missään vaiheessa kadonneet, ja yhteensä tuli noin puolitoista litraa lisättyä nesteitä viikon aikana. Pitkään on siis ollut ongelma lämpömittarin seilaamisessa, ikinä ei ole keskitason yli mennyt vaan on seilannut hitaasti kylmältä keskitasoon ajossa. Pysähdyksissä aina noussut käyntilämpötilaan. Tänään tuli tuossa ajeltua Porista Huittisiin päin pikatietä, sitten alkoi lämmöt laskea ja rupesi puhaltamaan kylmää vaikka kaikki tapit kuumalla. Auto alkoi pikkuhiljaa savuttaa, lämmöt oli mittarin mukaan ollut jo viisi minuuttia sinisellä ihan kylmimmässä päädyssä mutta yhtäkkiä pomppasikin keskitason yli ja parissa sekunnissa punaiselle. Pysäytin auton ja sammutin moottorin heti, jäähynesteitä ei enää kuin pohjallinen paisarissa ja konehuone märkänä vedestä. Imusarjan alta tuli helvetisti höyryä. Auto oli paikallaan 30min kunnes työnsin sen sivumpaan ja katsoin maahan, tippa öljyistä vettä oli maassa muttei yhtään enempää. Tässä vaiheessa piti kiireellä lähteä prikaatiin kaverin kyydillä ettei esitutkinta yllätä paskatuurista mosaa. Ei muuta kuin auto hinaukseen ja huomenna kuullaan mitä huoltamolta sanotaan, mutta täältä nyt kyselisin mitä mahtaa olla tiedossa näin jos itse alan korjata, ja mitäköhän on mennyt paskaksi. Ja tosiaan olis tervetullutta jos löytyisi avunantajia kautta neuvojia suht nopeesti.e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
-
Originally posted by Tatu S. View PostPitkään on pitänyt bemuun vaihtaa jäähdytinnesteet ja vaihtaa termari plus pumppu plus syyläri ja viime vklp niin tuli tehtyä. Ilmausta en enempää tehnyt kuin sen mitä bmw ohjekirjakin sanoo eli itseilmauksen varaan jätin suurimmaksi osaksi. Ajelin noin 50km lenkkejä sitten pariin otteeseen ja annoin koneen jäähtyä, seurailin lämpöjä ja joka kerta kun kone kylmeni niin nesteet paisarissa pudonneet pohjalle ja sitä mukaa lisäilin. Mihinkään eivät nesteet missään vaiheessa kadonneet, ja yhteensä tuli noin puolitoista litraa lisättyä nesteitä viikon aikana. Pitkään on siis ollut ongelma lämpömittarin seilaamisessa, ikinä ei ole keskitason yli mennyt vaan on seilannut hitaasti kylmältä keskitasoon ajossa. Pysähdyksissä aina noussut käyntilämpötilaan. Tänään tuli tuossa ajeltua Porista Huittisiin päin pikatietä, sitten alkoi lämmöt laskea ja rupesi puhaltamaan kylmää vaikka kaikki tapit kuumalla. Auto alkoi pikkuhiljaa savuttaa, lämmöt oli mittarin mukaan ollut jo viisi minuuttia sinisellä ihan kylmimmässä päädyssä mutta yhtäkkiä pomppasikin keskitason yli ja parissa sekunnissa punaiselle. Pysäytin auton ja sammutin moottorin heti, jäähynesteitä ei enää kuin pohjallinen paisarissa ja konehuone märkänä vedestä. Imusarjan alta tuli helvetisti höyryä. Auto oli paikallaan 30min kunnes työnsin sen sivumpaan ja katsoin maahan, tippa öljyistä vettä oli maassa muttei yhtään enempää. Tässä vaiheessa piti kiireellä lähteä prikaatiin kaverin kyydillä ettei esitutkinta yllätä paskatuurista mosaa. Ei muuta kuin auto hinaukseen ja huomenna kuullaan mitä huoltamolta sanotaan, mutta täältä nyt kyselisin mitä mahtaa olla tiedossa näin jos itse alan korjata, ja mitäköhän on mennyt paskaksi. Ja tosiaan olis tervetullutta jos löytyisi avunantajia kautta neuvojia suht nopeesti.
Comment
-
-
Originally posted by blueorange View PostJoku klemmari jääny löysälle.Paljonko laitoit nestettä yhteensä kun ekan kerran täytit? Sinnehän menee melkein 10 litraa.e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
-
Originally posted by Tatu S. View PostLaitoin vähän yli 8 litraa eli olis pitänyt just täyttyä ja ilmat olla ulkona. Mutta auto ei valuttanut tippaakaan missään vaiheessa viikon aikana ja seisoi aina kuivassa tallissa että vuodon olisi kyllä huomannut. Mietinnässä nyt vaan että onko kansiremppa edessä vai onko vielä toivoa. Valkoista paksua savia ainakin perässä tuli kun pysähdyin, ei haissut kuitenkaan muulta kuin vesihöyryltä.
Comment
-
Comment