Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Playpig View Post
    Mittaus onnistuu pyörännavasta varmaan tarkiten, kun pyörittää renkaan niin, että pultti on ylöspäin ja momenttiavain ylöspäin ja vääntää?
    Pultti ylöspäin ??

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by ruupanen View Post
      Jep, Bmw:n ehjä kitkalukko kyllä piirtää kahella aina, oli sitten kyseessä mutka, suora, tai ympyrä, keli sitten mitä vain lumen - kuivan väliltä.
      Toki jos auton alusta samanlainen mitä naapurin jenkissä, niin eihän se varmasti sudi kuin toisella, koska toinen rengas on ilmas mutkaan kantatessa

      Edit: toki jos uuden haluat, ja rahaa on niin: http://www.race.fi/fi/product/31920-...3%A4t-Bmw.html
      Ei niinkään perään liittyen mutta missä jenkissä on niin jäykkä alusta että pyörä nousee sisäkaarteessa ilmaan?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by Spiddu View Post
        Koko kesän moisella varustetulla autolla ajelleena, en kyllä tuota ylihintaista "avotasauspyörästöä" ostaisi. En yhtään ihmettele että jenkkilässä testailevat mikä öljy voitelee riittävän huonosti että tuo pitäisi.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Playpig
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 889
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          pultti ylöspäin ??
          Näin??? Punainen olkoon momenttiavaimen varsi. I <3 MS Paint.
          Attached Files
          Nyt: E39 530DA Touring -98

          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #20
            Originally posted by Playpig View Post
            Näin??? Punainen olkoon momenttiavaimen varsi. I <3 MS Paint.
            Sama kai se on vaikka olis suoraan alaspäin, pääasia että varsi on suorassa linjassa pultin ja navan kanssa. Tarkinhan tulis jos suoraan napamutterista vääntäis, mutta tuskinpa semmosta hifistelyä tarvii.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • Jakuza
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 516
              • Brisbane

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Koko kesän moisella varustetulla autolla ajelleena, en kyllä tuota ylihintaista "avotasauspyörästöä" ostaisi. En yhtään ihmettele että jenkkilässä testailevat mikä öljy voitelee riittävän huonosti että tuo pitäisi.
              Mielenkiintoista, että joku muukin on havainnut quifen toiminnassa puutteita. Tästä, kun kirjoittelin muutama vuosi sitten niin vastaavia kokemuksia ei ollut kellään ja kaikki hehkuttivat quifen tuotteitaan maasta taivaaseen.

              Sadekelillä ilmiö korostuu parhaiten ja yhdellä suttaamista ilmenee vähän turhankin helposti.

              http://www.wavetrac.net/ vois olla kokeilemisen arvoinen tuote, ainakin mainospuheiden perusteella on tämä torsenin perusongelma eliminoitu.

              Comment

              • Boomster
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 571
                • Lohja

                #22
                Tuli asiasta muuten mieleeni,kun lukkoperistä nyt kerran höpistään niin sellainen asia että...
                Onko mahdollista päivittää avoin perä lukolliseksi? Itse en ole oikein minkäänlaista informaatiota asiasta löytynyt mutta ymmärsin että esim jenkkeihin (älkää kysykö mihinkä niistä) pystyisi päivittää tällä tavalla. Eli siis sinne tungettaisiin jotain muuta ku lankaa kempistä. Vai tuleeko halvemmaksi/helpommaksi hommata lukollinen perä?

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16361
                  • Leppävirta

                  #23
                  Originally posted by Boomster View Post
                  Tuli asiasta muuten mieleeni,kun lukkoperistä nyt kerran höpistään niin sellainen asia että...
                  Onko mahdollista päivittää avoin perä lukolliseksi? Itse en ole oikein minkäänlaista informaatiota asiasta löytynyt mutta ymmärsin että esim jenkkeihin (älkää kysykö mihinkä niistä) pystyisi päivittää tällä tavalla. Eli siis sinne tungettaisiin jotain muuta ku lankaa kempistä. Vai tuleeko halvemmaksi/helpommaksi hommata lukollinen perä?
                  Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin juurikin noita quaifen lukkoyksiköitä saisi survottua vanhaan perään. Mutta asiasta en ole mitenkään kyllä varma.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by Boomster View Post
                    Tuli asiasta muuten mieleeni,kun lukkoperistä nyt kerran höpistään niin sellainen asia että...
                    Onko mahdollista päivittää avoin perä lukolliseksi? Itse en ole oikein minkäänlaista informaatiota asiasta löytynyt mutta ymmärsin että esim jenkkeihin (älkää kysykö mihinkä niistä) pystyisi päivittää tällä tavalla. Eli siis sinne tungettaisiin jotain muuta ku lankaa kempistä. Vai tuleeko halvemmaksi/helpommaksi hommata lukollinen perä?
                    On mahdollista päivittää. Eikä tarvitse ton paskan quaifen kanssa pelleillä.
                    Halvin keino tosin taitaa olla käytetyn lukollisen perän vaihto avoimen tilalle. Noi uudet eri lukkoyksiköt maksaa irtona helposti enemmän kuin kokonainen käytetty lukkoperä.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by Jakuza View Post
                      http://www.wavetrac.net/ vois olla kokeilemisen arvoinen tuote, ainakin mainospuheiden perusteella on tämä torsenin perusongelma eliminoitu.
                      Täytyy tehdä vertailua, ainakin sillä on toivoa kun sisältä löytyy kitkalevytkin :think

                      Sitä mieltä kyllä olen, että näihin vanhempiin joihin orkkis-kitkalukkoa on myyntipalstat piukassa, ei kannata edes ajatella muuta. Hiukka parempi hinta-laatusuhde kuin >1000e lukkoyksikkö + asennus.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • ohohh
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2012
                        • 268
                        • Porvoo

                        #26
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Ei niinkään perään liittyen mutta missä jenkissä on niin jäykkä alusta että pyörä nousee sisäkaarteessa ilmaan?
                        Tarkoittanee että alusta on niin löysä että kaarteessa toinen takarenkas nousee ilmaan ja toinen lähes kiinni kaaressa.
                        G20 330e M-Sport '21

                        ex's

                        F30 330e M-Sport '17
                        F11 530d X-Drive M-sport '12
                        E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                        E46 330Ci M-Sport II '03
                        E36 323i Coupe '97

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by ohohh View Post
                          Tarkoittanee että alusta on niin löysä että kaarteessa toinen takarenkas nousee ilmaan ja toinen lähes kiinni kaaressa.
                          Ei tuollaista saa millään aikaseksi löysällä alustalla.
                          Kori vain kiertyy löysällä alustalla ja jäykkä taka-akseli taas pysyy kokoajan tiessä.

                          Jos alusta taas on mahdottoman jäykkä jäykkä taka-akseli voi jopa nostaa sisäkaarteen pyörää ilmaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎