e36 moniurahihna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tivolitäti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 42
    • Kotka

    #16
    Joo mun mielestä hihna kyllä oli ihan oikein kun oli samalla tavalla kun veljeni bemarissa.

    Comment

    • Tivolitäti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 42
      • Kotka

      #17
      Hihna oli sittenkin väärin asennettu ja nyt pelaa. Mutta tyhjäkäynnillä ei oikein lämmitä sisään mutta kun kierroksia antaa niin toiselle puolelle lasia tulee kuumaa. Toiselle kylmää. Naamalle tulevasta tulee myös kylmää. Mistähän tuokin johtuu. Ja tuo että puhaltaa kierroksilla sitä lämmintä niin johtuuko ilmaamisen tarpeesta vai vesipumpusta?

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        #18
        Originally posted by Tivolitäti View Post
        Hihna oli sittenkin väärin asennettu ja nyt pelaa. Mutta tyhjäkäynnillä ei oikein lämmitä sisään mutta kun kierroksia antaa niin toiselle puolelle lasia tulee kuumaa. Toiselle kylmää. Naamalle tulevasta tulee myös kylmää. Mistähän tuokin johtuu. Ja tuo että puhaltaa kierroksilla sitä lämmintä niin johtuuko ilmaamisen tarpeesta vai vesipumpusta?
        jos ei ole tietoa millon on se pumppu vaihdettu niin vaihda se ja samalla termari tietysti. jos perse kestää niin rullat kans vaihtoon samalla vaivalla..

        järjestelmässähän on ilmaa jos ei puhalla tyhjäkäynnillä kunnolla lämmintä eikä muutenkaan joka rööristä. myös tyhjäkäynnillä kylmän ilman tulo viittaisi että vesipumpun siivet on irronnu akseliltaan niinku näissä yleensä käy

        ilmatkaa järjestelmä oikein koska useimmiten se on tehty väärin ja hätäisesti:think

        FAQ puolelta löytyy ohjeet oikein ilmaamiseen kotikonstein
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • Tivolitäti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 42
          • Kotka

          #19
          Originally posted by dumppi View Post
          jos ei ole tietoa millon on se pumppu vaihdettu niin vaihda se ja samalla termari tietysti. jos perse kestää niin rullat kans vaihtoon samalla vaivalla..

          järjestelmässähän on ilmaa jos ei puhalla tyhjäkäynnillä kunnolla lämmintä eikä muutenkaan joka rööristä. myös tyhjäkäynnillä kylmän ilman tulo viittaisi että vesipumpun siivet on irronnu akseliltaan niinku näissä yleensä käy

          ilmatkaa järjestelmä oikein koska useimmiten se on tehty väärin ja hätäisesti:think

          FAQ puolelta löytyy ohjeet oikein ilmaamiseen kotikonstein

          Joo ilmaamisesta olenkin lukenut. Joo mäki veikkaan että sitä ilmaa siellä on ja sen tiedän että termostaatti+kotelo syksyllä vaihdettu. Mutta vesipumpusta ei ole tietoa. Se on jo varmaankin aika lopussa. Rullat oli musta iha ok.. Elikkä naamalle ei tuu siksi lämmintä et kun on ilmaa siellä. Jännä et ku lasille laittaa ni toiselt puolelt kuumaa ja toiselt kylmää.

          Comment

          • dumppi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 4351
            • sotkamo

            #20
            Originally posted by Tivolitäti View Post
            Jännä et ku lasille laittaa ni toiselt puolelt kuumaa ja toiselt kylmää.
            kennossa ilmaa. voi olla taistelun takana saada pois:think

            itellä tyhjeni kerran järjestelmä lähes kokonaan niin piti ilmata varmaan lähemmäs 10 kertaa ennenkun onnistu.. vaihda myös paisarin korkki jos on kerta keittänyt. korkki ei melko varmasti pidä enää joten et saa sitä ikinä ilmattua sillä korkilla.
            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
            e36 325i coupé R.I.P
            e30 316 2d
            e36 318is coupé
            e36 323i 4d ac schnitzer replica


            Käyttis: e39 523i 4d
            Originally posted by rizzo
            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
            |Sotkamo Connection|

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16423
              • Leppävirta

              #21
              Originally posted by Tivolitäti View Post
              Joo ilmaamisesta olenkin lukenut. Joo mäki veikkaan että sitä ilmaa siellä on ja sen tiedän että termostaatti+kotelo syksyllä vaihdettu. Mutta vesipumpusta ei ole tietoa. Se on jo varmaankin aika lopussa. Rullat oli musta iha ok.. Elikkä naamalle ei tuu siksi lämmintä et kun on ilmaa siellä. Jännä et ku lasille laittaa ni toiselt puolelt kuumaa ja toiselt kylmää.
              Voi olla myös vesiventtiili jumissa jos puhaltaa lämmintä ja kylmää oik/vas.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Tivolitäti
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 42
                • Kotka

                #22
                Originally posted by dumppi View Post
                kennossa ilmaa. voi olla taistelun takana saada pois:think

                itellä tyhjeni kerran järjestelmä lähes kokonaan niin piti ilmata varmaan lähemmäs 10 kertaa ennenkun onnistu.. vaihda myös paisarin korkki jos on kerta keittänyt. korkki ei melko varmasti pidä enää joten et saa sitä ikinä ilmattua sillä korkilla.
                Ensimmäisenä teinkin korkin vaihdon ja myös jälkeenpäin ilmausruuvin ku sieltä imi ilmaa. Eli vesipumppu saattaisi vielä olla toimintakuntoinen? Ilmailtiin monesti eikä mitään auttanut mutta hetiku vaihto hihnan ni alko sieltä yhestä suuttimesta kuumaa tulemaan.

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  #23
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Voi olla myös vesiventtiili jumissa jos puhaltaa lämmintä ja kylmää oik/vas.
                  voi olla mutta epäilen silti sitä ilmausta sen kun voi tehdä vain yhdellä tavalla oikein
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • Tivolitäti
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 42
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Voi olla myös vesiventtiili jumissa jos puhaltaa lämmintä ja kylmää oik/vas.
                    Niimpä ku musta venttiili ei naksu ollenkaan ja ku käytin huollossa niin sano et siel on sähkövika ja pamauttaa sulakkeen.. Eli lasille menee muun kautta kun sen vesiventtiiin vai? Kun toiselle lasinpuolelta kumminkin tulee?

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16423
                      • Leppävirta

                      #25
                      Originally posted by Tivolitäti View Post
                      Niimpä ku musta venttiili ei naksu ollenkaan ja ku käytin huollossa niin sano et siel on sähkövika ja pamauttaa sulakkeen.. Eli lasille menee muun kautta kun sen vesiventtiiin vai? Kun toiselle lasinpuolelta kumminkin tulee?
                      Naputtele sitä vesiventtiiliä auton ollessa käynnissä vaikka vasaralla kevyesti tai jollain. Kokeile muuttuuko se puhalluksen lämpö.

                      Mutta ilmaus toki kannattaa suorittaa ensin kunnolla loppuun jos epäilys että siellä vielä ilmaa on.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Tivolitäti
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 42
                        • Kotka

                        #26
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Naputtele sitä vesiventtiiliä auton ollessa käynnissä vaikka vasaralla kevyesti tai jollain. Kokeile muuttuuko se puhalluksen lämpö.

                        Mutta ilmaus toki kannattaa suorittaa ensin kunnolla loppuun jos epäilys että siellä vielä ilmaa on.
                        Alettiin ilmaamaan nyt ja ensin ei kuplia tullu muttaku kierrätti vähä niin heti alko kuplaa tulemaan kun alko lypsämään.. Ilmaan siellä siis on. Vesiventtiilin toinen paluuletku alkoi lämpenemään ja naamalle puhallus vähän muuttui kylmästä haalemmaksi.

                        Comment

                        • Tivolitäti
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 42
                          • Kotka

                          #27
                          Joo elikkäs lämpöä tulee oikeelta puolelta sekä lasille että niistä pienestäkin suuttimista. Vasemmista vaan kylmää? Eli mikä nyt sitten mättää?

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #28
                            Vesiventtiilisi vasemman puolen kara on juminu kiinni.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Tivolitäti
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 42
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by JJT View Post
                              Vesiventtiilisi vasemman puolen kara on juminu kiinni.
                              Ahaa okei. Eli tyhjäkäynnillä ei tuu nii lämmintä mut kierroksilla oikealta tulee kaikista?

                              Comment

                              • Tivolitäti
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2012
                                • 42
                                • Kotka

                                #30
                                Lueskelin tuossa eri autoista ja myös bemareista ja muilta sivuilta samasta ongelmasta että toiselta kuumaa toiselta kylmää niin aika useesti luki juuri, että magneetiventtiilin toinen venttiileistä on jumissa ja ei jaa lämpöä siksi sille toiselle puolelle... Voipi olla mulla sama kun korjaamossakin siitä puhuivat että vikaa löytyy. Ja kun vesiventtiililtä tulevat kaksiletkua niin toinen niistä kuuma toinen vaan kylmä. Ja tietysti se alin joka on sisälle menevä letku on kuuma niinkuin pitääkin.. Ja voisko johtue se, että ei tyhjäkäynnillä puhalla sitä kuumaa edes sieltä oikealta, että vesipumppu ois jo lopussa tai kiertovesipumppu mitä en kyllä usko että tuossa saksanautossa edes on?

                                Comment

                                Working...
                                X