Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tietoa: E36 compact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torx
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 383
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Juppe
    Osta vaan se 316. Ei tollanen iS mikään tykki oo vaikka siinä onkin vähän enemmän tehoa. iS:n Kone on vähän sellainen tasapaksu 16v japsikoneen peruskuva. Ei loista oikeen millään alueella mutta ihan ok kuitenkin. Urheilullista siitä ei saa tekemälläkään. Toi 1.9L m43 sentään vääntää todella mukavasti heti alakierroksilta alkaen. Ja kyllä sillä m43 koneellakin se kulkee mittarin mukaan ainakin 200 joten ei sillä nyt ihan jalkoihin jää. Luotettavia koneita molemmat. Compactista nyt ei muutenkaan ollut mitään pahaa sanottavaa. Voisin koska vaan ottaa sellasen uudestaan käyttöpeliksi.

    Mulla oli 316 compact 1.6L koneella ja nyt on talviautona e30 318is. Voisin melkein mielummin ottaa sen m43 koneen ton m42:n tilalle.
    Jeps. Saattaa olla että huomenna teen sitten kaupat. Olisi joko kyseinen auto tai sitten 318is coupe. molemilla se ~165tkm ajettu.

    Itsekin huomasin tuosta m43 että toimi "parhaiten" siellä keski alueella. ylöskierättäessä hyyty kuin seinään..

    No mutta katsellaan huomenna. Voisiko joku tosta perästä sano onko todennäköistä että olisi jo tuossa 165tkm kohdalla huonossa hapessa.. vai hämääkö se tyyninki putken pörinät mua?

    Vaihteet meni vähän nihkeesti päälle.. liekkö kytkimen säätöä vailla kun muuten toimi ok ja äänettä.

    Edit: Ihmetyttää tosin tuo varustelu. Kun on luistonestot, airbägit ja muut hilut, mutta ei sähkölaseja. Ei kai se nyt ton luokan autossa tehtaalla maksa juurikaan mitn. saati ostajalle se 100e sinne tänne uutena... mut toimiihan noi kädet vielä.
    Last edited by torx; 17-12-2004, 23:09.
    G30 530e m-sport -19.
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
    -
    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #17
      Oliko loota kylmä vai tökkikö vaihteet lämpimänäkin. Ei kyllä pitäis olla ongelmia lämpimän loodan kanssa. Mitä sä tolla perän huonolla hapella meinaat. Ei sen perämurikan ainakaan mikskään pitäis noilla kilsoilla mennä. Toinen juttu onkin taka-apurungon puslat jotka voi olla loppu ja kolahdella.

      Comment

      • torx
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 383
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Juppe
        Oliko loota kylmä vai tökkikö vaihteet lämpimänäkin. Ei kyllä pitäis olla ongelmia lämpimän loodan kanssa. Mitä sä tolla perän huonolla hapella meinaat. Ei sen perämurikan ainakaan mikskään pitäis noilla kilsoilla mennä. Toinen juttu onkin taka-apurungon puslat jotka voi olla loppu ja kolahdella.
        No oli se kylmä. Tai siis +-0 ajoin ehkä 15km ja tuntu silti jäykältä vaikka lämmöt oli koneessa jo puolessa välissä, tai 2 viisarin paksuutta yli, mut siinä pysyi. Ei varmaan loota kerennyt lämmetä edes? Tuntui kyllä kovasti siltä että pitäs säätää kytkintä... mikäli noista nyt jotain tiedän. Edelisessä hondassa oli kanssa sama. Huomasi kun hampaat kiristen painoi kytkimen pohjaan niin meni kuin uudessa ja sitten normaalisti niin oli sellainen jäykkä. Varsinkin paikalta laittaessa ei niinkään vauhdissa.

        Perän äänillä meinaan kun kaasun lasket vaihde päällä niin kuuluu sellainen murina. Mut todella vaikea sanoa tuliko se siitä putkistosta vai perästä putkesta luulisin. Mitään kolinaa, kolahduksia ei kuulunut vaikka "rynkytin" autoa.
        Last edited by torx; 17-12-2004, 23:15.
        G30 530e m-sport -19.
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
        -
        Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #19
          Se putki pitää vakionakin pientä murinaa kun siellä ei oo katin jälkeen kuin yksi vaimenniin. Ei tossa mitään kytkintä kyllä tartte säätää, Tai ainakin oon siinä uskossa. Kytkin toimii nesteellä niin kyllä sen pitäis olla aina optimisäädössä. Kyllä 15km ajon jälkee vaihteiden pitää mennä nätisti päälle. 1km ajon jälkeen mulla meni pykälät jo hienosti silmään.

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #20
            Mistähän tuo jäykkyys sitten enteilee jos kytkintä ei voi säätää? Vaihteiston öljyt vai koko mötikkä?
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • kama
              BTCF Member
              • Dec 2002
              • 1264
              • Savonmua

              #21
              Kannattaa repiä se vaihekepin nahkapalje irti ja katoo vieläkö tahmaa. Itellä ainakin e36:ssä tahmaa pakkasella
              E24 - M88/3 N/A
              E85 - M54 Supercharged
              G26 - M50 Supercharged
              IG:kamamikko

              Comment

              • torx
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 383
                • Tuusula

                #22
                Tulipas sitten ostettua se. hyvin tuntuu toimivan. Eikö sit ex honda mies osanut oikeeseen suuntaan sitä vaihdekeppiä vääntää

                Täytyy kuvia napsasta kunhan kerkee tonne showroom puolelle.
                G30 530e m-sport -19.
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                -
                Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                Comment

                • villes
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 439
                  • Kirkkonummi

                  #23
                  Originally posted by Juppe
                  Osta vaan se 316. Ei tollanen iS mikään tykki oo vaikka siinä onkin vähän enemmän tehoa. iS:n Kone on vähän sellainen tasapaksu 16v japsikoneen peruskuva. Ei loista oikeen millään alueella mutta ihan ok kuitenkin. Urheilullista siitä ei saa tekemälläkään. Toi 1.9L m43 sentään vääntää todella mukavasti heti alakierroksilta alkaen. Ja kyllä sillä m43 koneellakin se kulkee mittarin mukaan ainakin 200 joten ei sillä nyt ihan jalkoihin jää. Luotettavia koneita molemmat. Compactista nyt ei muutenkaan ollut mitään pahaa sanottavaa. Voisin koska vaan ottaa sellasen uudestaan käyttöpeliksi.

                  Mulla oli 316 compact 1.6L koneella ja nyt on talviautona e30 318is. Voisin melkein mielummin ottaa sen m43 koneen ton m42:n tilalle.
                  Ei se 318ti mikään tykki ole mutta selvästi nopeampi kuin 316i ja
                  nyt ollaan tässä omasta mielestäni puhuttu aikaisemmin 318ti:stä m44b19 (joka tuli kait 1997 alussa) koneella, se on eri kone kuin m42b18. m44 on suht sitkeä alakierroksilla, ja sit siinä 4000-4500rpm kohalla tuntuu sellanen pieni "potkasu" kiihdytettäessä kun imusarjan pituus muuttuu lyhyemmäksi.
                  M-B C220CDI 4matic amg -13
                  ex.
                  bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #24
                    No kyllä ne iS:n "potkut" kovin vaatimattomat on. Lähinnä kun kumpikaan noista koneista ei huipputehoillaan loista niin vois sitten valkata vaikka hienosti alhaalta vääntävän. E36 iS on kyllä paljon parempi kuin e30 is. Siinä on menty eteenpäin juuri sen alaväännön suhteen. Tietty jos samalla rahalla kohdale osuisi niin miks ei mut ei siitä paljon ekstraa kannata maksaa.

                    Comment

                    • torx
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 383
                      • Tuusula

                      #25
                      Tuota 1.9i:sin luonetta voin kuvailla sanalla leppoisa näin 200km "kokemuksen" jälkeen.

                      Ala ja keskivääntö on mukava ajossa. Mii like.
                      G30 530e m-sport -19.
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                      -
                      Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                      Comment

                      • Damien83
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 527
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Oletkos Torx kirjoitellut ennen Dynamiitti.comissa kun nimimerkki vaikuttaa tutulta ja olet ilmeisesti entinen "Hondisti" kuten minäkin

                        Comment

                        • torx
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 383
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by Damien83
                          Oletkos Torx kirjoitellut ennen Dynamiitti.comissa kun nimimerkki vaikuttaa tutulta ja olet ilmeisesti entinen "Hondisti" kuten minäkin
                          Joo mutta eri nicillä.
                          G30 530e m-sport -19.
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                          -
                          Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                          Comment

                          • Juzmus
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 259
                            • Turku - Åbo

                            #28
                            Originally posted by torx
                            Edit: Ihmetyttää tosin tuo varustelu. Kun on luistonestot, airbägit ja muut hilut, mutta ei sähkölaseja. Ei kai se nyt ton luokan autossa tehtaalla maksa juurikaan mitn. saati ostajalle se 100e sinne tänne uutena... mut toimiihan noi kädet vielä.
                            Tervetuloa BMW-maailmaan, se mikä hinnastossa näkyy on AUTON hinta, VARUSTEET pitää sitten hankkia omasta menyystä..

                            Tähän sitten palstan perinteiden mukaisesti.. KUVIA?!?

                            Comment

                            • torx
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 383
                              • Tuusula

                              #29
                              Toki niitä kuvia tulossa. Menee vain vkl koska työkiireitä ja joulupukit tulossa ja kaikkea...
                              G30 530e m-sport -19.
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                              -
                              Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                              Comment

                              • Damien83
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 527
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by torx
                                Joo mutta eri nicillä.
                                Muisti teki ilmeisesti tepposet... tai sitten hallitsen telepatia hyvin - veikkaisin kyllä ensimmäistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎