Eli tuli ostettua tollanen 328 e36 projekti talliin. Edellinen omistaja kertoi auton alkaneen savuttaa sinistä mutta ei pitänyt mitään sivuääniä eikä lämmötkään noussut. Autoa oli jo purettu jonkin verran. Venakoppa, imusarja, syyläri, vesipumppu oli purettu pois ja kaikkea muutakin hilpettä. Ensimmäisenä tutkin separaattorin kun se kuulemma aiheuttaa öljynkulutusta jos on hajalla. Kalvo oli ehjä, mutta sisältä löytyi paljon putsattavaa. Noh sitten oli vuorossa puristusten mittaus. 1, 2 ja 3 pytty suht normaalit eli siinä 10bar paikkeilla, mitä nyt tohon halppis puristusmittariin on luottamista. Sitten laitoin mittarin 4 pyttyyn ja käskin kaverin startata ja ei tullu sitten mitään eloa mittariin 5 pytty jäi siihen 6-7 bar ja 6 pytty nollilla myöskin.... En tiiä sitte miten se oikeeoppisesti mitataan noi puristukset mutta siis imusarjahan oli irti sillä tuskin on vaikutusta? Ja mainitaan vielä että konetta ei ole käytetty kuukausiin. Kannattaakohan edes yrittää kasata tota vehjettä ja kokeilla käyntiin? En mielellään tossa tallissa alkas repimään kantta pois mutta jääköhän tohon vaihtoehtoja? Eli mitähän tästä sitten lähtis tutkimaan seuraavaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 328 -95 Puristukset kateissa....
Collapse
X
-
Jos puristuspaineet puuttuu niin mäntä paskana rengasurista = myös alulohko entinen,venttiilit vuotaa (mekaaninen vaurio tullut) tai kansipahvi valmis = aiheuttaa myös muuta oireita. Viimeisin vaihtoehdoista edullisin korjata,mutta osat ja koneistukset kustantaa tuohon moottoriin aika paljon että korjaamisen kannattavuus kyseenalaista käytettyyn vaihto mooottorin nähden.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Korjausohjeet:http://tis.spaghetticoder.org/e36/32..._COUPE/Engine/
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Eilen taas olin koko päivän kaverin kans tallilla ja kokeiltiin vielä puristuksia uudelleen. Neloseen jostain syystä tuli nyt se 10bar Edellisessä mittauksessa akku meinas jo hyytyä ja nyt oli latauksessa yön yli niin varmaan siksi tuli paremmat arvot. Kutoseen ei silti tullu ku max 1bar vaikka akkukin jakso pyörittää hyvin.
Sitten otettiin se kansi irti. Ei silmämääräsesti näkyny mitään ihmeellistä. Männät oli samalla korkeudella kaikissa ja sylinterin seinämissä ei ollut jälkiä. Kansipahvi oli ehjä ja kannen käyn koeponnistamassa ens viikon puolella. Miten vois tarkistaa mäntien kunnon vielä tarkemmin irroittamatta niitä?
Comment
-
-
Originally posted by B3amer View PostNeloseen jostain syystä tuli nyt se 10bar
Nyt kun se kansi on jo irti niin M50/M52-moottoreiden kansia paljon remontoinut ja virittänyt hyvä kansipaja on Helsingin Hernesaaressa sijaitseva Hi-Car Oy.
Comment
-
-
Ainii sellanen piti viel kysyy että mitenhän toi laatikko tykkäs hinaamisesta ku tallilla huomasin että ed. omistaja oli purkanu syylärin ja sen takana olevan vaihtestoöljyn lauhduttimen ja öljyä ei laatikossa ollu :think Automaattia ei vissii muutenkaa saa hinata, mut tossa oli vaa 2km matka ja neljääkymppiä hinattii... Ei kait se noin pienestä hinausmatkasta paskaksi mee?
Comment
-
-
Originally posted by B3amer View PostAinii sellanen piti viel kysyy että mitenhän toi laatikko tykkäs hinaamisesta ku tallilla huomasin että ed. omistaja oli purkanu syylärin ja sen takana olevan vaihtestoöljyn lauhduttimen ja öljyä ei laatikossa ollu :think Automaattia ei vissii muutenkaa saa hinata, mut tossa oli vaa 2km matka ja neljääkymppiä hinattii... Ei kait se noin pienestä hinausmatkasta paskaksi mee?Last edited by Make H.; 10-12-2012, 22:10.
Comment
-
Comment