Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 -95 Puristukset kateissa....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B3amer
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 41
    • Vantaa

    E36 328 -95 Puristukset kateissa....

    Eli tuli ostettua tollanen 328 e36 projekti talliin. Edellinen omistaja kertoi auton alkaneen savuttaa sinistä mutta ei pitänyt mitään sivuääniä eikä lämmötkään noussut. Autoa oli jo purettu jonkin verran. Venakoppa, imusarja, syyläri, vesipumppu oli purettu pois ja kaikkea muutakin hilpettä. Ensimmäisenä tutkin separaattorin kun se kuulemma aiheuttaa öljynkulutusta jos on hajalla. Kalvo oli ehjä, mutta sisältä löytyi paljon putsattavaa. Noh sitten oli vuorossa puristusten mittaus. 1, 2 ja 3 pytty suht normaalit eli siinä 10bar paikkeilla, mitä nyt tohon halppis puristusmittariin on luottamista. Sitten laitoin mittarin 4 pyttyyn ja käskin kaverin startata ja ei tullu sitten mitään eloa mittariin 5 pytty jäi siihen 6-7 bar ja 6 pytty nollilla myöskin.... En tiiä sitte miten se oikeeoppisesti mitataan noi puristukset mutta siis imusarjahan oli irti sillä tuskin on vaikutusta? Ja mainitaan vielä että konetta ei ole käytetty kuukausiin. Kannattaakohan edes yrittää kasata tota vehjettä ja kokeilla käyntiin? En mielellään tossa tallissa alkas repimään kantta pois mutta jääköhän tohon vaihtoehtoja? Eli mitähän tästä sitten lähtis tutkimaan seuraavaksi?
  • Juu50
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 300
    • Kouvola

    #2
    Kansi irti, venttiilithän sieltä on menny jossei puristuksia ole ollenkaan.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16460
      • Asikkala

      #3
      Ei kai kateissa mitään puristuksia ole, suoraa kennotettua rööriä mistä pakokaasut virtaa läpi ?

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Jos puristuspaineet puuttuu niin mäntä paskana rengasurista = myös alulohko entinen,venttiilit vuotaa (mekaaninen vaurio tullut) tai kansipahvi valmis = aiheuttaa myös muuta oireita. Viimeisin vaihtoehdoista edullisin korjata,mutta osat ja koneistukset kustantaa tuohon moottoriin aika paljon että korjaamisen kannattavuus kyseenalaista käytettyyn vaihto mooottorin nähden.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • janne_
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 411
          • Oulu

          #5
          kansi irti, sen jälkeen sit taas vähä viisaampia
          Nyt mennään:

          bmw e46 330i cabrio
          bmw e46 330d
          ex
          bmw e36 328 coupe
          bmw e30 327 cabrio
          bmw e36 316

          Comment

          • B3amer
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 41
            • Vantaa

            #6
            Ei varmaankaa voi olla vika ku kannessa tai männässä/männissä :think Ei varmaan tarvis paljo purkaa enää että saa ton kannen pois Olikohan jossain kunnon ohjeita tohon hommaan vielä nii helpottas pikkasen? Ja kiitokset vastanneille

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11122
              • Oulu

              #7
              Korjausohjeet:http://tis.spaghetticoder.org/e36/32..._COUPE/Engine/

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • B3amer
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 41
                • Vantaa

                #8
                Eilen taas olin koko päivän kaverin kans tallilla ja kokeiltiin vielä puristuksia uudelleen. Neloseen jostain syystä tuli nyt se 10bar Edellisessä mittauksessa akku meinas jo hyytyä ja nyt oli latauksessa yön yli niin varmaan siksi tuli paremmat arvot. Kutoseen ei silti tullu ku max 1bar vaikka akkukin jakso pyörittää hyvin.

                Sitten otettiin se kansi irti. Ei silmämääräsesti näkyny mitään ihmeellistä. Männät oli samalla korkeudella kaikissa ja sylinterin seinämissä ei ollut jälkiä. Kansipahvi oli ehjä ja kannen käyn koeponnistamassa ens viikon puolella. Miten vois tarkistaa mäntien kunnon vielä tarkemmin irroittamatta niitä?

                Comment

                • PQatPIT
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 29
                  • Hki

                  #9
                  Originally posted by B3amer View Post
                  Neloseen jostain syystä tuli nyt se 10bar
                  Tästä olisi voinut päätellä sen että sillä hetkellä olisi ollut aika tehdä ohivuotomittaus. Olisi saanut selville etukäteen että puhaltaako alakertaan männän ohi, vai yläkertaan eli imu- vai pakopuolelle.

                  Nyt kun se kansi on jo irti niin M50/M52-moottoreiden kansia paljon remontoinut ja virittänyt hyvä kansipaja on Helsingin Hernesaaressa sijaitseva Hi-Car Oy.

                  Comment

                  • B3amer
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 41
                    • Vantaa

                    #10
                    Jep ohivuotomittaus kävikin mielessä mut ei oo laitteita. Mutta nyt tää projekti saa ootella hetken ku pitää laittaa toi käyttis kondikseen

                    Comment

                    • B3amer
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 41
                      • Vantaa

                      #11
                      Ainii sellanen piti viel kysyy että mitenhän toi laatikko tykkäs hinaamisesta ku tallilla huomasin että ed. omistaja oli purkanu syylärin ja sen takana olevan vaihtestoöljyn lauhduttimen ja öljyä ei laatikossa ollu :think Automaattia ei vissii muutenkaa saa hinata, mut tossa oli vaa 2km matka ja neljääkymppiä hinattii... Ei kait se noin pienestä hinausmatkasta paskaksi mee?

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by B3amer View Post
                        Ainii sellanen piti viel kysyy että mitenhän toi laatikko tykkäs hinaamisesta ku tallilla huomasin että ed. omistaja oli purkanu syylärin ja sen takana olevan vaihtestoöljyn lauhduttimen ja öljyä ei laatikossa ollu :think Automaattia ei vissii muutenkaa saa hinata, mut tossa oli vaa 2km matka ja neljääkymppiä hinattii... Ei kait se noin pienestä hinausmatkasta paskaksi mee?
                        Jostain muistan mutu-pohjalta lukeneeni et max. 50km luokkaa sais kohtuu hitaasti hinata automaatilla varustettua autoa, että tokkopa tuo nyt mitään peruuttamatonta vahinkoa on hirveesti tehny...
                        Last edited by Make H.; 10-12-2012, 22:10.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16460
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Make H. View Post
                          Eipä siel kovin montaa vikapaikkaa äkkiseltään tunnu et vois olla. Perän laakerit tai pyöränlaakerit.
                          Tä ? Miten nuo kärsii hinatessa ?

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Tä ? Miten nuo kärsii hinatessa ?
                            Onnistuin säheltään eilen väärään paikkaan tuon vastauksen, ei siis oo topicin aloittajalle tarkoitettu vaan iha eri aiheeseen ...

                            Comment

                            • B3amer
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 41
                              • Vantaa

                              #15
                              joo mut mites sitte ku laatikossa ei oo öljyä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎