E36 lambda anturin paikka?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Päästöistä
 
 Itselläkin oli aluksi arvot pielessä. Kotoa ajoin 200m päähän katastukseen. Kylmä kone kun katti lämpeni niin heti kieroksilla oli mahtavat lukemat. Tyhjä käynnillä ei meinannu Hc arvo pysyä alle 100 heitteli... välillä oli 68 ja hetken päästä 138. Auto välillä käy tyhjä käynnillä ns. Raskaammin ja heti näkyi Hc arvon nousuna. Epäilen hieman rikasta käyntiä välillä, mutta leima tuli. Autona e36 320 coupe. Mitähän vois olla? Ihan kiinnostukseksi kyselen...  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No niin tiiä nyt sitten sen tarkemmin, mutta ei sulla sitten mahdollisesti ole sitä imuvuotoa? Itsellä ainakin välillä kierrokset on alkanut heijaamaan edes takasin tyhjäkäynnillä. Varsinaista syytä tähän en ole löytänyt mutta, epäilen, että jotkin vanhat letkut vuotavat jostain silloin tällöin. Tosin tätä oiretta on itselläni ollut tosi harvoin ja yleensä kun auto on käynyt pidempään tyhjäkäyntiä.
 Mahdollisesti vikana voi olla myös joku edellä mainituista asioista.BMW 320i
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Samaa ongelmaa täälläkin. Kyseessä 325i (M50B25) coupe malli, jos tällä merkitystä.
 
 Käytin leimalla tänään auton (10.10.2014) , muuten meni hyvin läpi ei huomautettavaa, mutta päästöissä rupes kusemaan.
 
 Tässä speksit katastuksesta:
 
 Joutokäynti
 CO 0,06 sallittu: 0,50
 HC 169 sallittu: 100
 CO2 12,80
 O2 3,24 sallittu: 5,00
 Lambda - -
 
 yli 2000 1/min
 
 CO
 HC 71 sallittu: 100
 Lambda 1,03 (1,03 maksimi)
 CO2 14,10
 O2 0,99 sallittu: 5,00%
 
 Imuvuotoja etitty ja ei ainakaan 45minuutin roplaamisella mistään löytynyt kumeista halkeemia (eli IMM:ltä lähtevä haitariputki) tai muutenkaan imusarjasta kuuluvia "vuotoääniä"..
 Tulpat vaihdettu 1000km sitten, samoin öljyt. Annoin kenkää ennen katsastusta n.10minuuttia yli 3000rpm.
 
 Mistähän lähtisi ettimään nyt vikaa? :think
 
 Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!Last edited by Cuuca; 10-10-2014, 10:45.BMW 328 Ci -01
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by jr66 View PostTyhjäkäynnillä O2 yli 3, putki vuotaa ja sekoittaa mittaustuloksen ?
 Pitääpä katsoa siis tuo putki! Kiitos vinkistä, saattaapi olla alkukäyrässä jo se vuoto, ainakin luulisin näin vaikka päällepäin ei näkynyt. (Konerempan yhteydessä ainoa putkenosa mikä otettiin irti).BMW 328 Ci -01
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jotkut ehdottele myös pakosarjavuotoa, siis halkeamaa, olikohan juurikin m50:ssä :thinkOriginally posted by Cuuca View PostPitääpä katsoa siis tuo putki! Kiitos vinkistä, saattaapi olla alkukäyrässä jo se vuoto, ainakin luulisin näin vaikka päällepäin ei näkynyt. (Konerempan yhteydessä ainoa putkenosa mikä otettiin irti).
 Comment

 
							
						
Comment