Sanokaas vielä, millasen termarin tuohon uskaltaa laittaa, onko 92 asteinen liian kuuma? Meinaan missä lämpötiloissa lyö ilmastoinninflektin päälle, ylikuumenemisen estämiseksi. Mikäli tuo ilmastoinninflekti edes toimii..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
323i ei lämpene sisältä?
Collapse
X
-
Originally posted by TaiQ View PostSanokaas vielä, millasen termarin tuohon uskaltaa laittaa, onko 92 asteinen liian kuuma? Meinaan missä lämpötiloissa lyö ilmastoinninflektin päälle, ylikuumenemisen estämiseksi. Mikäli tuo ilmastoinninflekti edes toimii..Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Jos lämmöt on, ja pysyy puolessa välissä, niin eiköhän termostaatti ole kunnossa. Alavesiletku ei näillä lämpötiloilla ihan noin vaan lämpenekkään. Tyhjäkäynnillä ns. tyyppivika näissä koneissa, ettei hirveästi "haaleaa" lämpimpämpää työnnä, koska se kiertovesipumppu puuttuu, kierrokset noin 1,5trpm, niin pitäisi tulla kuumaa, jos ei, niin tod. näk. vesiventtiili vaihtokunnossa.Last edited by ohohh; 16-01-2013, 23:11.G20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
-
Noniin,
Nyt on sitten vaihdettu termari, vesipumppu ja flektin viskokytkin. Ei puske vieläkään järkyttävän kuumaa sisälle, monoa kun antaa niin kyllä se sitten alkaa lämpiämään. Kyllä tämä ehkä parani jonkinverran edellisestä.
Edelleen alavesiletku on kylmä, vaikka lämpöisessä tallissakin on (+20).
Ja tuosta ilmaamisesta sen verran, että kyllä se auton keula täytyy saada huomattavasti korkeammalle, että vedet saa menemään lämppärinkennolle saakka.
Se kuka tuon ilmaa ilman speciaalityökaluja pelkällä ilmausruuvilla, saa kyllä tulla kädestäpitäen näyttämään, tarjoon kyllä kahvit(kaljat) ja ehkä pullaakin saa, jos siinä onnistuu
Nyt olis vähän käytettyä viskoa, vesipumppua ja ehjä termarikin tarjolla. Tarvitseeko joku? Koko setti 40€. Vesipumppu on metallisella juoksupyörällä, joka on parempi kuin tuossa uudessa smiidmannissa(paska valu). Toi viskokin on ehjä, ei muuksi muuttunut uudella, puhisee kuin volvo konsanaan.
Comment
-
-
Täysin sama vika 323ti:ssä jossa siis sama kone (man. ilmastointi). Termari vaihdettiin viime talvena kun nesteet ei lämmennyt lainkaan. Tämän jälkeen nesteet lämpeni ja pysyi lämpömittari tarkalleen puolivälissä. Homman suoritti oikeasti ammattilainen (uskon siis että on ilmattu kuten pitääkin), mutta lämmintä on turha odotella hyttiin tyhjäkäynnillä. Varpaat paleltuu 15 sekunnin pysähdyksen aikana.
Tämä lienee siis ominaisuus vai saisinkohan tuohon vesipumpun vaihdolla eloa? On meinaan hyvin epämukava pakkasella pitää 2k kierroksia valoissa
Eihän nää varmaan uutena tällaisia ollut, vai oliko?323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring
Comment
-
-
Originally posted by rodmunch View PostTäysin sama vika 323ti:ssä jossa siis sama kone (man. ilmastointi). Termari vaihdettiin viime talvena kun nesteet ei lämmennyt lainkaan. Tämän jälkeen nesteet lämpeni ja pysyi lämpömittari tarkalleen puolivälissä. Homman suoritti oikeasti ammattilainen (uskon siis että on ilmattu kuten pitääkin), mutta lämmintä on turha odotella hyttiin tyhjäkäynnillä. Varpaat paleltuu 15 sekunnin pysähdyksen aikana.
Tämä lienee siis ominaisuus vai saisinkohan tuohon vesipumpun vaihdolla eloa? On meinaan hyvin epämukava pakkasella pitää 2k kierroksia valoissa
Eihän nää varmaan uutena tällaisia ollut, vai oliko?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Kun moottori on lämmennyt, niin ei tosiaankaan pitäis tarvita kierroksia koneessa että tarkenee.
Totta kai tyhjäkäynnillä tulee muutaman asteen viileämpää, mutta kun kierrokset nousee yli tyhjäkäynnin, n. 1000rpm, pitäis alkaa tulla kunnolla kuumaa.
Ilmaa siellä on tai vesiventtiilissä vikaa jne.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by TaiQ View PostSe kuka tuon ilmaa ilman speciaalityökaluja pelkällä ilmausruuvilla, saa kyllä tulla kädestäpitäen näyttämään, tarjoon kyllä kahvit(kaljat) ja ehkä pullaakin saa, jos siinä onnistuu
Ja voin tulla henkilökohtaisesti näyttämään jos ohjeet on liian vaikeat, ilmaushan kestää noissa sen vajaan minuutin mitä nesteen kaatoon menee plus lämpimäksi käyttö. Ja jos ilmaus ei onnistu niin jossain on vikaa, ihan turha sen ilmauksen kanssa on turoilla yhtään enempää. Eli jos vaikka termarikotelo vuotaa niin systeemi imee ilmaa aina ennen jäähdytysjärjestelmän paineiden nousua kiertoon ja lämpöä ei tule kunnolla kabiiniin ennenkuin termari aukeaa ja systeemi ilmaa itsensä, kovilla pakkasillahan välttämättä näin ei tapahdu ollenkaan. Selviä vikoja jotka pistetään vain väärän ilmauksen syyksi tietämättömyyttään, tosin onhan se M52:n bakeliittinen termarikotelo aivan pilipali myös.
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostKun moottori on lämmennyt, niin ei tosiaankaan pitäis tarvita kierroksia koneessa että tarkenee.
Totta kai tyhjäkäynnillä tulee muutaman asteen viileämpää, mutta kun kierrokset nousee yli tyhjäkäynnin, n. 1000rpm, pitäis alkaa tulla kunnolla kuumaa.
Ilmaa siellä on tai vesiventtiilissä vikaa jne.
Comment
-
-
Originally posted by rodmunch View PostTäysin sama vika 323ti:ssä jossa siis sama kone (man. ilmastointi). Termari vaihdettiin viime talvena kun nesteet ei lämmennyt lainkaan. Tämän jälkeen nesteet lämpeni ja pysyi lämpömittari tarkalleen puolivälissä. Homman suoritti oikeasti ammattilainen (uskon siis että on ilmattu kuten pitääkin), mutta lämmintä on turha odotella hyttiin tyhjäkäynnillä. Varpaat paleltuu 15 sekunnin pysähdyksen aikana.
Tämä lienee siis ominaisuus vai saisinkohan tuohon vesipumpun vaihdolla eloa? On meinaan hyvin epämukava pakkasella pitää 2k kierroksia valoissa
Eihän nää varmaan uutena tällaisia ollut, vai oliko?
Joko vesiventtiili jumittaa, sisäkenno osittain tukossa tai järjestelmässä ilmaa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä se pitäisi lämmintä puskea tyhjäkäynnillä, vaikkei nyt ihan tulikuumaa välttämättä.
Joko vesiventtiili jumittaa, sisäkenno osittain tukossa tai järjestelmässä ilmaa.
Tyhjäkäynnillä ilma on selkeästi lämmintä, mutta ei kuumaa.
Riittää mulle hyvin, eli toimii.
Muutamat ratasessiot menty ilmeisesti ilmaa järjestelmässä, mutta toistaiseksi käy ja kukkuu kauniisti.323ti - X3 2.0d LCI - ex E36 318i Touring
Comment
-
Comment