memebuy23buy

moottorin vaihto e39:tä e36:seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haggiz
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 332
    • Pori

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Toivottavasti asennat paremmin kuin kirjoitat...
    joo no tuo txt on kyllä vähän epäselvä pahoittelen.
    huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
    http://www.autohuoltosata.com


    e36 325i

    Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by haggiz View Post
      nonii nyt on koneeseen vaihdettu e36 imusarja ja ohj.tehostimen/laturin korva ja laturi/ tehostaja. öljypohjaa ei tarvinnut vaihtaa kun on samallainen. sähkötkin sopii muuten lukuun ottamati muutamaa pistoketta jotka tarvii vielä vaihtaa ja kipinätunnistimen tappi on lyhkäsempi e36:ssa kuin e39:ssä joten sen kanssa saa vähän touhuta vielä. puolat ynm sopii suoraan eli niitten kanssa ei tarvitse taistella. ainoa mikä on niin tuo tupla vanos siihen tarvisi jokin viritys tehdä, voiko sen liittää toiseen vanosin yhteyteen vai onko niissä jokin ``ajotus systeemi``? selailin täällä vähän niin se ei välttämättä tarvitse olla edes kiinni tai toiset on koittanut vaikutusta kun se ei ole kiinni, mutta vaikuttaa vääntöön ja kulutukseen. mitenkäs noitte lamda antureiden kanssa kun niitä tässä e39:n koneessa on 4 ja e36:sen koneessa 1? tänään kone laitetaan paikoilleen ja loput sähköt ja koitetaan saada ekat savut koneella.
      ps. eikä nuot sähköt ollutkaan niin avaruustiedettä kuin aluksi luulin.
      Ei niitä vanoksia voi liittää yhteen. Ei tule hyvä tuosta, niiden pitäisi säätyä erikseen.
      Lambdan voit laittaa sen yhden paikoilleen mille on töpseli autosi johdoissa.

      Nuo sähköt / mekaniikka näyttävät olevan enemmän avaruustiedettä kuin luuletkaan. Voit vaikka saada auton käymään tuolla konstruktiolla mutta tuplavanos ei toimi yhden vanoksen ohjauksella.

      edit: Sitä en tiedä sopisiko singlevanos tavarat tuohon uudempaan paikoilleen.
      Last edited by Muurahainen; 28-01-2013, 12:03.

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1452
        • Tampere

        #18
        Originally posted by haggiz View Post
        nonii nyt on koneeseen vaihdettu e36 imusarja ja ohj.tehostimen/laturin korva ja laturi/ tehostaja. öljypohjaa ei tarvinnut vaihtaa kun on samallainen. sähkötkin sopii muuten lukuun ottamati muutamaa pistoketta jotka tarvii vielä vaihtaa ja kipinätunnistimen tappi on lyhkäsempi e36:ssa kuin e39:ssä joten sen kanssa saa vähän touhuta vielä. puolat ynm sopii suoraan eli niitten kanssa ei tarvitse taistella. ainoa mikä on niin tuo tupla vanos siihen tarvisi jokin viritys tehdä, voiko sen liittää toiseen vanosin yhteyteen vai onko niissä jokin ``ajotus systeemi``? selailin täällä vähän niin se ei välttämättä tarvitse olla edes kiinni tai toiset on koittanut vaikutusta kun se ei ole kiinni, mutta vaikuttaa vääntöön ja kulutukseen. mitenkäs noitte lamda antureiden kanssa kun niitä tässä e39:n koneessa on 4 ja e36:sen koneessa 1? tänään kone laitetaan paikoilleen ja loput sähköt ja koitetaan saada ekat savut koneella.
        ps. eikä nuot sähköt ollutkaan niin avaruustiedettä kuin aluksi luulin.
        Noista vanoksista sen verran, että se single vanos on ihan simppeli on-off systeemi, joka menee päälle tietyllä kierrosluvulla, ja taas pois seuraavalla kierrosluvulla. ts imunokalla on kaksi vaihtoehtoista ajoitusta

        Tuo tuplavanos sen sijaan on analogisempi pwm ohjattu järjestelmä, jossa
        kummankin nokan ajoitusta säädetään portaattomasti (toki tietyissä rajoissa) moottorin kuormituksen ja kierrosluvun mukaan.

        Koneen saa varmasti käyntiin ilman vanoksien ohjausta, tai koplaamalla singlevanoksen on-off ohjausta tuplavanoksille mutta ei siitä hyvä tule. Ainoa tolkun tapa olisi käyttää sitä tuplavanoskoneen omaa moottorinohjausta, joka osaa ajaa niitä vanoksiakin oikein.
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11218
          • Oulu

          #19
          Miten nää sen iusarjan sait vaihdettua? M52tu kannessahan on tyhjäkäyntiventtiililtä tulevalle ilmalle omat kanavat ja normi imukanavatkin on erimuotoiset kuin sinkkuvanoksellisessa.

          EDIT niin ja mites kampiakselin triggeröinti. tu:ssa se on siellä koneen sisässä ja voisin kuvitella että vanha moottorinohjaus ei ymmärrä erilaista triggeripyörää.
          Last edited by Pazi88; 28-01-2013, 14:24.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #20
            Taisin kyllä jo sanoa että myy se moottori ja osta yhdellä vanoksella oleva moottori. Et oikeasti saa tuota toimimaan oikein vaikka sen käyntiin saisitkin.. luultavasti syö enemmän kuin alkuperäinen ja voimaa on varsinkin alakierroksilla vähemmän kuin alkuperäisessä. Edit: Haatainen jo kirjoittikin vanoksen toiminnasta..

            Originally posted by Haatainen View Post
            Ainoa tolkun tapa olisi käyttää sitä tuplavanoskoneen omaa moottorinohjausta, joka osaa ajaa niitä vanoksiakin oikein.
            +1 Mutta muista että tarvitset edelleen virtalukon ympärillä olevaa sirutunnistajaa, ajonestoboxia, avainta ja moottorinohjausta kokonaisuudessaan jos haluat tuon moottorin toimimaan oikein, tai yleensäkkään moottorin käyntiin omalla ohjauksella.
            Last edited by bmwbmw; 02-02-2013, 06:12.
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • dolboyasher
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 67
              • Helsinki

              #21
              Unohda se tupla vanos juttu , menetat vaan hermot , mulla on kokemusta , lopussa auto ja mootori menny myyntin kun meni hermot

              Comment

              • toni884
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 12
                • pori

                #22
                jos se on tuo m54b25 pata tarvit vaila säköisen kaasupolkimenkin.

                jos meinaat myydä niin saattaisin olla kiinnostunut

                Comment

                • conna
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 324

                  #23
                  mitä jos vaan laitat hiukan lisää rahaa ja ostat jonku aftermarket ecun?
                  mahdollisesti koneesta saisi voimaakin hiukan enemmän ulos?
                  %

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Originally posted by conna View Post
                    mitä jos vaan laitat hiukan lisää rahaa ja ostat jonku aftermarket ecun?
                    mahdollisesti koneesta saisi voimaakin hiukan enemmän ulos?
                    Voisi itseäkin kiinnostaa tuollainen.

                    Missäs ecuissa on tuplavanokselle ohjaus ja onko jotain hinta tietoa?

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      MS3 on edullisin, vaihtoehtoja löytyy kaupallisten puolelta roppakaupalla.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • kama
                        BTCF Member
                        • Dec 2002
                        • 1264
                        • Savonmua

                        #26
                        Tuolla on m54 sovituksesta juttua (tosin 30:iin).
                        esim orkkisboxi + erillinen Vanosohjain
                        tai
                        MS3
                        I'm starting the blog today to document my progress in converting the M54b30 form the OBD1 413 ECU to a Megasquirt 3 system with the MS3X ex...


                        Maailmalta olen jonkin bongannut missä pako-vanos on lukittu ja imua ohjataan on-off.

                        Kyllä tuon toimimaan saa, mutta menee vähän harrastus-proggisteluksi. Jos haluaan vaan halvalla käyttiksen kuntoon niin sitten ehkä jokin muu ratkaisu...
                        E24 - M88/3 N/A
                        E85 - M54 Supercharged
                        G26 - M50 Supercharged
                        IG:kamamikko

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6023
                          • Sipoo

                          #27
                          Hmm, luinko rivien välistä, että M52B28 singlevanos moottorin swappaus M50B25 tilalle olisi aivan ns. "plug and play", kunhan ottaa mahdolliset EWS kamat messiin, vai toimiiko tuo B28 jopa B25 johtosarjalla ja antureilla sellaisenaan?

                          EDIT: Mitenkäs Alpina tekniikka?
                          Last edited by kmn; 12-02-2013, 10:00.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • nahkis
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 217
                            • Helsinki (Kontula)

                            #28
                            Originally posted by kmn View Post
                            Hmm, luinko rivien välistä, että M52B28 singlevanos moottorin swappaus M50B25 tilalle olisi aivan ns. "plug and play", kunhan ottaa mahdolliset EWS kamat messiin, vai toimiiko tuo B28 jopa B25 johtosarjalla ja antureilla sellaisenaan?
                            osta multa toi coupe nii saat kaikki maholliset mitä tarviit

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6023
                              • Sipoo

                              #29
                              Originally posted by nahkis View Post
                              osta multa toi coupe nii saat kaikki maholliset mitä tarviit
                              Musta tuntuu, että toi haggiz saattais tarvita sitä enemmän.

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • bmwbmw
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1370
                                • Kainuu

                                #30
                                Originally posted by kmn View Post
                                Hmm, luinko rivien välistä, että M52B28 singlevanos moottorin swappaus M50B25 tilalle olisi aivan ns. "plug and play", kunhan ottaa mahdolliset EWS kamat messiin, vai toimiiko tuo B28 jopa B25 johtosarjalla ja antureilla sellaisenaan?

                                EDIT: Mitenkäs Alpina tekniikka?
                                Oikein luit. Jos haluaa käyttää m50 moottorinohjausta niin tarvitsee muutama anturi ottaa m50 moottorista b28:iin ja tietty penkissä säätö tarpeen. Mutta pääasiassa helppo homma.
                                sigpic
                                Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                                Comment

                                Working...
                                X