nonii nyt on koneeseen vaihdettu e36 imusarja ja ohj.tehostimen/laturin korva ja laturi/ tehostaja. öljypohjaa ei tarvinnut vaihtaa kun on samallainen. sähkötkin sopii muuten lukuun ottamati muutamaa pistoketta jotka tarvii vielä vaihtaa ja kipinätunnistimen tappi on lyhkäsempi e36:ssa kuin e39:ssä joten sen kanssa saa vähän touhuta vielä. puolat ynm sopii suoraan eli niitten kanssa ei tarvitse taistella. ainoa mikä on niin tuo tupla vanos siihen tarvisi jokin viritys tehdä, voiko sen liittää toiseen vanosin yhteyteen vai onko niissä jokin ``ajotus systeemi``? selailin täällä vähän niin se ei välttämättä tarvitse olla edes kiinni tai toiset on koittanut vaikutusta kun se ei ole kiinni, mutta vaikuttaa vääntöön ja kulutukseen. mitenkäs noitte lamda antureiden kanssa kun niitä tässä e39:n koneessa on 4 ja e36:sen koneessa 1? tänään kone laitetaan paikoilleen ja loput sähköt ja koitetaan saada ekat savut koneella.
ps. eikä nuot sähköt ollutkaan niin avaruustiedettä kuin aluksi luulin.
Ei niitä vanoksia voi liittää yhteen. Ei tule hyvä tuosta, niiden pitäisi säätyä erikseen.
Lambdan voit laittaa sen yhden paikoilleen mille on töpseli autosi johdoissa.
Nuo sähköt / mekaniikka näyttävät olevan enemmän avaruustiedettä kuin luuletkaan. Voit vaikka saada auton käymään tuolla konstruktiolla mutta tuplavanos ei toimi yhden vanoksen ohjauksella.
edit: Sitä en tiedä sopisiko singlevanos tavarat tuohon uudempaan paikoilleen.
nonii nyt on koneeseen vaihdettu e36 imusarja ja ohj.tehostimen/laturin korva ja laturi/ tehostaja. öljypohjaa ei tarvinnut vaihtaa kun on samallainen. sähkötkin sopii muuten lukuun ottamati muutamaa pistoketta jotka tarvii vielä vaihtaa ja kipinätunnistimen tappi on lyhkäsempi e36:ssa kuin e39:ssä joten sen kanssa saa vähän touhuta vielä. puolat ynm sopii suoraan eli niitten kanssa ei tarvitse taistella. ainoa mikä on niin tuo tupla vanos siihen tarvisi jokin viritys tehdä, voiko sen liittää toiseen vanosin yhteyteen vai onko niissä jokin ``ajotus systeemi``? selailin täällä vähän niin se ei välttämättä tarvitse olla edes kiinni tai toiset on koittanut vaikutusta kun se ei ole kiinni, mutta vaikuttaa vääntöön ja kulutukseen. mitenkäs noitte lamda antureiden kanssa kun niitä tässä e39:n koneessa on 4 ja e36:sen koneessa 1? tänään kone laitetaan paikoilleen ja loput sähköt ja koitetaan saada ekat savut koneella.
ps. eikä nuot sähköt ollutkaan niin avaruustiedettä kuin aluksi luulin.
Noista vanoksista sen verran, että se single vanos on ihan simppeli on-off systeemi, joka menee päälle tietyllä kierrosluvulla, ja taas pois seuraavalla kierrosluvulla. ts imunokalla on kaksi vaihtoehtoista ajoitusta
Tuo tuplavanos sen sijaan on analogisempi pwm ohjattu järjestelmä, jossa
kummankin nokan ajoitusta säädetään portaattomasti (toki tietyissä rajoissa) moottorin kuormituksen ja kierrosluvun mukaan.
Koneen saa varmasti käyntiin ilman vanoksien ohjausta, tai koplaamalla singlevanoksen on-off ohjausta tuplavanoksille mutta ei siitä hyvä tule. Ainoa tolkun tapa olisi käyttää sitä tuplavanoskoneen omaa moottorinohjausta, joka osaa ajaa niitä vanoksiakin oikein.
Miten nää sen iusarjan sait vaihdettua? M52tu kannessahan on tyhjäkäyntiventtiililtä tulevalle ilmalle omat kanavat ja normi imukanavatkin on erimuotoiset kuin sinkkuvanoksellisessa.
EDIT niin ja mites kampiakselin triggeröinti. tu:ssa se on siellä koneen sisässä ja voisin kuvitella että vanha moottorinohjaus ei ymmärrä erilaista triggeripyörää.
Taisin kyllä jo sanoa että myy se moottori ja osta yhdellä vanoksella oleva moottori. Et oikeasti saa tuota toimimaan oikein vaikka sen käyntiin saisitkin.. luultavasti syö enemmän kuin alkuperäinen ja voimaa on varsinkin alakierroksilla vähemmän kuin alkuperäisessä. Edit: Haatainen jo kirjoittikin vanoksen toiminnasta..
Ainoa tolkun tapa olisi käyttää sitä tuplavanoskoneen omaa moottorinohjausta, joka osaa ajaa niitä vanoksiakin oikein.
+1 Mutta muista että tarvitset edelleen virtalukon ympärillä olevaa sirutunnistajaa, ajonestoboxia, avainta ja moottorinohjausta kokonaisuudessaan jos haluat tuon moottorin toimimaan oikein, tai yleensäkkään moottorin käyntiin omalla ohjauksella.
I'm starting the blog today to document my progress in converting the M54b30 form the OBD1 413 ECU to a Megasquirt 3 system with the MS3X ex...
Maailmalta olen jonkin bongannut missä pako-vanos on lukittu ja imua ohjataan on-off.
Kyllä tuon toimimaan saa, mutta menee vähän harrastus-proggisteluksi. Jos haluaan vaan halvalla käyttiksen kuntoon niin sitten ehkä jokin muu ratkaisu...
Hmm, luinko rivien välistä, että M52B28 singlevanos moottorin swappaus M50B25 tilalle olisi aivan ns. "plug and play", kunhan ottaa mahdolliset EWS kamat messiin, vai toimiiko tuo B28 jopa B25 johtosarjalla ja antureilla sellaisenaan?
Hmm, luinko rivien välistä, että M52B28 singlevanos moottorin swappaus M50B25 tilalle olisi aivan ns. "plug and play", kunhan ottaa mahdolliset EWS kamat messiin, vai toimiiko tuo B28 jopa B25 johtosarjalla ja antureilla sellaisenaan?
osta multa toi coupe nii saat kaikki maholliset mitä tarviit
Hmm, luinko rivien välistä, että M52B28 singlevanos moottorin swappaus M50B25 tilalle olisi aivan ns. "plug and play", kunhan ottaa mahdolliset EWS kamat messiin, vai toimiiko tuo B28 jopa B25 johtosarjalla ja antureilla sellaisenaan?
EDIT: Mitenkäs Alpina tekniikka?
Oikein luit. Jos haluaa käyttää m50 moottorinohjausta niin tarvitsee muutama anturi ottaa m50 moottorista b28:iin ja tietty penkissä säätö tarpeen. Mutta pääasiassa helppo homma.
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment