Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 päästöt yli sallitun!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kyy
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 73

    e36 325 päästöt yli sallitun!

    Onkohan katti entinen, vai lambdassa vika, kun antoi katsastuksessa seuraavat arvot.

    tyhjäkäynti:
    CO= 2,1
    HC ppm= 316
    02= 0,4

    <2000 r/min
    CO= 2,0
    HC ppm= 80
    02= 0,5

    Lambda 0,95
    CO2 12,8

    Jep, elikkä lambdan vaihdolla päästöt korjaantui, tuloksia en muistanu ottaa paperille korjaamolta, kun kuitenkin pitää käydä vielä konttorilla mittauttamassa...
    Lambda maksoi Jyväskylän kl-varaosassa 130€
    Kiitoksia kaikille vastanneille...
    Last edited by kyy; 14-01-2005, 15:16. Reason: Ratkaisu
    BMW 325i E36 -94
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by kyy
    Onkohan katti entinen, vai lambdassa vika, kun antoi katsastuksessa seuraavat arvot.

    tyhjäkäynti:
    CO= 2,1
    HC ppm= 316
    02= 0,4

    <2000 r/min
    CO= 2,0
    HC ppm= 80
    02= 0,5

    Lambda 0,95
    CO2 12,8

    Hyvät neuvot ois tarpeen...
    Käytä autoa piuhan päässä... vikakoodi kertoo ehkä, mitä vois olla perseellään. Mutta veikkaan sitä lambdaa . Paljonko autolla on ajettu?

    Comment

    • blackrabbit
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

      #3
      Aika yleinen kysymys . Täältäkin veikkaus lambdalle. Itellä oli vikaa lambdassa ja ilmamassamittarin kuumalangassa. Tai on edelleen, mutta säädettiin jotenkin päästörajoihin.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • ufo777
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 371
        • Pohjanmaa

        #4
        Katso että se ei o. se kumi "tötterö" joka menee kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välillä. Se pitää vaihtaa aika usein (30000km välein). Sitten just lamda tai tyhjäkäynti venttiili.

        Sori jos jotain on väärin (suomeksi teknikka asiat ei oikeen o. hallussa...)
        Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

        Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

        Comment

        • kyy
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 73

          #5
          195 000 on mittarissa, mutta kuka sen tietää paljonko todellisuudessa...
          BMW 325i E36 -94

          Comment

          • blackrabbit
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            #6
            Originally posted by ufo777
            Katso että se ei o. se kumi "tötterö" joka menee kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välillä. Se pitää vaihtaa aika usein (30000km välein). Sitten just lamda tai tyhjäkäynti venttiili.

            Sori jos jotain on väärin (suomeksi teknikka asiat ei oikeen o. hallussa...)
            Tuo putki oli minullakin haljennut haitaritaitoksen saumoista sekä antureiden (2kpl) kiinnityskohdista, mutta sen vaihdolla en kuitenkaan saanut päästöjä alas. Mutta kyllä se silti vaihtokunnossa oli.

            Olen myös nähnyt tuosta sellaisen ilmastointiteippivitelmän . Ei antanut kovinkaan hyvää kuvaa auton ylläpidosta, tuo osa kun ei taida edes kahta kymppiä maksaa.
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • -kiki-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1160
              • Hämeenkyrö

              #7
              Mistäs tuommoisen kumiputken löytää ?
              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

              Comment

              • blackrabbit
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #8
                Originally posted by -kiki-
                Mistäs tuommoisen kumiputken löytää ?
                Ilmamassamittarin ja kaasuläpän välistä. halkaisija joku 10cm ja pituutta 20 cm. Sillä on tehty 90 asteen käännös imuilman suuntaan. Kuvassa (josta kaasuläppä ennen imusarjaa on jätetty pois) se on osa nro 3.
                Attached Files
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                • tkiv82
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 62
                  • Tampere

                  #9
                  Veikkaisin kanssa lamdaa, itsellä oli samankaltaiset päästöt ja lamdan vaihdolla tuli päästöt kohdalleen. Piuhan päässä käyttää niin selviää..
                  E34 Alpina b10 Supercharged

                  Comment

                  • tepabmw
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 834
                    • LAITAMAA

                    #10
                    ihan normaalia toi on,katti ei vanhuuttaan puhista enää...purkki tenua tankkiin,vehkeelle vähä kenkää--katti lämpimäks ja mittari persukseen...tod.näk. hc tippuu sinne parinkympin tietämille...
                    -Tepan Paja-
                    Veikkola city
                    0405203098
                    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                    Comment

                    • -kiki-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1160
                      • Hämeenkyrö

                      #11
                      Originally posted by blackrabbit
                      Ilmamassamittarin ja kaasuläpän välistä. halkaisija joku 10cm ja pituutta 20 cm. Sillä on tehty 90 asteen käännös imuilman suuntaan. Kuvassa (josta kaasuläppä ennen imusarjaa on jätetty pois) se on osa nro 3.
                      Juu selitin hiukan väärin. Eli mistäs tommoinen kannattaisi ostaa ja paljonko mahtaa maksaa omassa se hiukan rakoilee ?
                      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                      Comment

                      • habaracing
                        BTCF Member
                        • Dec 2002
                        • 1043
                        • Vantaa

                        #12
                        Missä kunnossa tulpat..??? Töissä yhden e36 325i:n päästöt korjaantui pelkällä tulppien vaihdolla!!!
                        EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
                        e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

                        https://www.facebook.com/carbonracingteam/

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          ...mistä tällainen e36 löytyy, jos saa kysyä?

                          Comment

                          • blackrabbit
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4854
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by -kiki-
                            Juu selitin hiukan väärin. Eli mistäs tommoinen kannattaisi ostaa ja paljonko mahtaa maksaa omassa se hiukan rakoilee ?
                            Ai tarkoititkin tällaista löytämistä . Itse hain Laakkoselta, olisiko ollut ~17 euroa. Ei siis ole hinnalla pilattu tuo kumiputki.

                            edit: osanro 13 54 1 726 634
                            Last edited by O.K.; 22-12-2004, 08:27.
                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            • kyy
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2003
                              • 73

                              #15
                              Mittailtiin tuota lambda-anturia yleismittarilla ja saatiin 1,406V, eikä aaltoillu mihinkään, vaan pysy vakiona. Taitaa olla lambda entinen, kun sanovat autosähköliikkeessä, että arvon pitäisi aaltoilla 1V:n molemmin puolin...
                              Tulpilla ajettu 5000...
                              BMW 325i E36 -94

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎