Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 päästöt yli sallitun!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    95%:ssa ruiskukoneiden vianhakutapauksessa tulpat vaihdetaan turhaan...mutta silti ne yli 50%:ssa isoimmissa vianhakuprosesseissa vaihdetaan?

    Comment

    • -kiki-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1160
      • Hämeenkyrö

      #17
      Originally posted by blackrabbit
      Ai tarkoititkin tällaista löytämistä . Itse hain Laakkoselta, olisiko ollut ~17 euroa. Ei siis ole hinnalla pilattu tuo kumiputki.

      edit: osanro 13 54 1 726 634
      Siis tämä nro 3 isoleveä haitari kumiputki joka taittuu 90 astetta ni n.(17) euroa ???
      ois voinu aatella et tommonen maksaa maltaita ?
      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

      Comment

      • nut
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1613
        • Vaasa/Kauhajoki

        #18
        Originally posted by -kiki-
        Siis tämä nro 3 isoleveä haitari kumiputki joka taittuu 90 astetta ni n.(17) euroa ???
        ois voinu aatella et tommonen maksaa maltaita ?
        Jep, elämä kallis, bmw halpa (edes joskus)
        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

        Comment

        • jam75
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 654
          • Tornio

          #19
          Originally posted by kyy
          Mittailtiin tuota lambda-anturia yleismittarilla ja saatiin 1,406V, eikä aaltoillu mihinkään, vaan pysy vakiona. Taitaa olla lambda entinen, kun sanovat autosähköliikkeessä, että arvon pitäisi aaltoilla 1V:n molemmin puolin...
          Tulpilla ajettu 5000...

          No tuo vahvistaa entisestään lambdavian suuntaan.

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #20
            Ja jos tulpat on vanhat tai ei ole tietoa niiden iästä niin EHDOTTOMASTI vaihtoon.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              ...saahan niitä vaihdella jos siltä tuntuu, mutta se liittyy 95%:sti auton huoltamiseen, ei vianetsintään.

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #22
                Originally posted by Hemi
                ...saahan niitä vaihdella jos siltä tuntuu, mutta se liittyy 95%:sti auton huoltamiseen, ei vianetsintään.

                Jos "vika" on 100tkm ajetut tulpat niin on helpompaa vaihtaa ne kun todeta ne jollain tavalla viallisiksi..... Mutta tuossa tarkemmin luettuani niillä oli ajettu 5tkm joten niissä tuskimpa silloin on vikaa.... lambdavialtahan toi näyttäisi jos lambdan jännite pysyy paikoillaan....
                Last edited by Masinol; 23-12-2004, 00:06.
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Edelleenkin...jos tulpat vaihdetaan huoltotoimena 100tkm ajettuun koneeseen, on se perusteltu HUOLTOTOIMI. Jos taas jokaiseen vianhakuun lähdetään siitä n.5%:n ( siis n.viisi tapausta sadasta) mahdollisuudesta että vika on tulpissa, saa tulppia vaihdella melkoisen usein. Itse en edes enään muista koska minun kohdalle olisi osunut tapaus jossa päästö, käynti tai mikään muukaan vika oikeasti olisi ollut tulpissa(siis ruiskukoneen kyseessä ollessa/muutamaa erityistapausta lukuunottamatta). Vanhat kaasarikoneet toki voi uittaa tulpatkin joissain tapauksissa pimeäksi, mutta että nykyaikaisissa ruiskukoneissa??? Monissa ajoneuvohuolloissa toki mielellään lähdetään siitä että vaihdetaan tulpat, koska tämä on se varmin keino saada työn teettäjältä=asiakkaalta edes jotain pois silloin kun varsinaiseen vikaan tarvitaan hieman kontaktisprayta tai parinsentin letkunpätkän vaihto ja muutaman minuutin vaihtotyö(alipainevuodot). Tämä ns.tulppatyöhän maksetaan aina kiltisti menttaalilla: Tulipahan sekin nyt kumminkin teetettyä...
                  Itse asiassa tulppien vaihdosta tehdään ns.turhien töiden kuluttajavalituksia kaiken vähiten ja tämä on kyllä tiedossa jokaisessa huoltoliikkeessä. Siksi ne voi aina ensimmäiseksi vaihdattaa kun auto halliin nilkuttaa. Oikeasti vasta tämän jälkeen käynnistyy se aito/oikea vianetsintä.

                  Comment

                  • Kane78
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 160
                    • Vantaa

                    #24
                    Tuo on kyllä ihan totta tuo mitä Hemi kirjoittaa.

                    Ei kanssa ikinä mikään oo parantunu tulppien vaihdolla.
                    Bmw 735ia-92

                    Comment

                    • jamo1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2003
                      • 90

                      #25
                      Originally posted by kyy
                      Mittailtiin tuota lambda-anturia yleismittarilla ja saatiin 1,406V, eikä aaltoillu mihinkään, vaan pysy vakiona. Taitaa olla lambda entinen, kun sanovat autosähköliikkeessä, että arvon pitäisi aaltoilla 1V:n molemmin puolin...
                      Tulpilla ajettu 5000...
                      Pitäs aaltoilla 0,5 V molemmin puolin. Kokeile auttaako akunkengän irrotus vähäksi aikaa.
                      Attached Files

                      Comment

                      • skiprianoff
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 37
                        • tampere

                        #26
                        lampada

                        Mulla ainakin vikana oli taannoin happitunnistimen lämmitysrele oikosessa.
                        Mutta vika selkee diagnoositesterillä.
                        e36 325 mutta kyä sen kestää ku tietää kuinka hyvää se tekee..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎