95%:ssa ruiskukoneiden vianhakutapauksessa tulpat vaihdetaan turhaan...mutta silti ne yli 50%:ssa isoimmissa vianhakuprosesseissa vaihdetaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325 päästöt yli sallitun!
Collapse
X
-
Originally posted by blackrabbitAi tarkoititkin tällaista löytämistä . Itse hain Laakkoselta, olisiko ollut ~17 euroa. Ei siis ole hinnalla pilattu tuo kumiputki.
edit: osanro 13 54 1 726 634
ois voinu aatella et tommonen maksaa maltaita ?F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion
Comment
-
-
Originally posted by kyyMittailtiin tuota lambda-anturia yleismittarilla ja saatiin 1,406V, eikä aaltoillu mihinkään, vaan pysy vakiona. Taitaa olla lambda entinen, kun sanovat autosähköliikkeessä, että arvon pitäisi aaltoilla 1V:n molemmin puolin...
Tulpilla ajettu 5000...
No tuo vahvistaa entisestään lambdavian suuntaan.
Comment
-
-
Ja jos tulpat on vanhat tai ei ole tietoa niiden iästä niin EHDOTTOMASTI vaihtoon.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by Hemi...saahan niitä vaihdella jos siltä tuntuu, mutta se liittyy 95%:sti auton huoltamiseen, ei vianetsintään.
Jos "vika" on 100tkm ajetut tulpat niin on helpompaa vaihtaa ne kun todeta ne jollain tavalla viallisiksi..... Mutta tuossa tarkemmin luettuani niillä oli ajettu 5tkm joten niissä tuskimpa silloin on vikaa.... lambdavialtahan toi näyttäisi jos lambdan jännite pysyy paikoillaan....Last edited by Masinol; 23-12-2004, 00:06.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Edelleenkin...jos tulpat vaihdetaan huoltotoimena 100tkm ajettuun koneeseen, on se perusteltu HUOLTOTOIMI. Jos taas jokaiseen vianhakuun lähdetään siitä n.5%:n ( siis n.viisi tapausta sadasta) mahdollisuudesta että vika on tulpissa, saa tulppia vaihdella melkoisen usein. Itse en edes enään muista koska minun kohdalle olisi osunut tapaus jossa päästö, käynti tai mikään muukaan vika oikeasti olisi ollut tulpissa(siis ruiskukoneen kyseessä ollessa/muutamaa erityistapausta lukuunottamatta). Vanhat kaasarikoneet toki voi uittaa tulpatkin joissain tapauksissa pimeäksi, mutta että nykyaikaisissa ruiskukoneissa??? Monissa ajoneuvohuolloissa toki mielellään lähdetään siitä että vaihdetaan tulpat, koska tämä on se varmin keino saada työn teettäjältä=asiakkaalta edes jotain pois silloin kun varsinaiseen vikaan tarvitaan hieman kontaktisprayta tai parinsentin letkunpätkän vaihto ja muutaman minuutin vaihtotyö(alipainevuodot). Tämä ns.tulppatyöhän maksetaan aina kiltisti menttaalilla: Tulipahan sekin nyt kumminkin teetettyä...
Itse asiassa tulppien vaihdosta tehdään ns.turhien töiden kuluttajavalituksia kaiken vähiten ja tämä on kyllä tiedossa jokaisessa huoltoliikkeessä. Siksi ne voi aina ensimmäiseksi vaihdattaa kun auto halliin nilkuttaa. Oikeasti vasta tämän jälkeen käynnistyy se aito/oikea vianetsintä.
Comment
-
-
Originally posted by kyyMittailtiin tuota lambda-anturia yleismittarilla ja saatiin 1,406V, eikä aaltoillu mihinkään, vaan pysy vakiona. Taitaa olla lambda entinen, kun sanovat autosähköliikkeessä, että arvon pitäisi aaltoilla 1V:n molemmin puolin...
Tulpilla ajettu 5000...
Comment
-
Comment