Announcement

Collapse
No announcement yet.

325tds käyntivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    #16
    Originally posted by jannel View Post
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...al_regulation/


    No siihenhän ei ole varmastikaan laitettu mekaaniseen pumppuun kuuluvaan kylmäkäynnistysennakonsäätimeen (kuvassa kaasuvivun alapuolella oleva mutikka josta lähtee ohut putki pumpun toiselle puolelle) johtoa koskapa sille täytyy rakentaa anturi joka antaa virtaa koneen ollessa kylmä. Toisekseen siitä puuttuu (Kuva 1 Control unit 13 51 1 705 172) joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmälle moottorille.
    Ja se vipu mikä on kannen ja pumpun välissä on käsisammutin, vaikka korjaamon setä sulle muuta väittääkin!
    Omassa rakennelmassa on Opelin 2.0 ruiskukoneen kylmäkäyntipiirin anturi antamassa virtaa pumpun ajoituksen säätimelle ja alipaineventtiilille joka antaa kylmänä alipainetta mersunkin pumpuista tutulle alpainekellolle joka vetää tyhjäkäyntiä tarvittavan määrän lisää.
    Tuo nestetoiminen kylmäkäynnin säädin kun on tilanpuutteen vuoksi hankala laittaa niin siksi alipainesovellus!
    Ja varmasti toimivat hehkutkaan ei varmasti ole pahitteeksi...

    Jaa löytyhän tuolta näköjään kuva siitä ennakonsäätimestäkin: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ection_pump-2/
    Jaa käsisammuttimeksi itsekkin tuota vipua epäilin kun tosiaan koneen siitä saa sammutettua.. Meinaatko että tuon kylmäkäynnistysennakonsäätimen puuttuminen aiheuttaa tuon rykimisen? Mitä nyt muiden foorumilaisten kanssa jutellut keillä mekaaninen pumppu tds:ssä on, ei heilläkään ole tuo ollut käytössä :think

    E. Jos tuo rykiminen tosiaan johtuisi tuosta ennakosta tai ennakonsäätimen puuttumisesta, eikö auto lähtisi huonosti käymäänkin? Lähtee kuiten ihan hyvin -20c pakkasesta ilman roikkaakin..

    Niin ja auto tosiaan taas kaverilla ihmeteltävänä, alkaa itellä kiinnostus hiipumaan jo tuota kohtaan ja jäikin sopivasti kaverin hallin lähelle..
    Last edited by däädää; 21-02-2013, 17:19.

    Comment

    • däädää
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 756
      • Tornio

      #17
      Tänään jatkui taas tds:n ihmettely

      Toinen tankki oli melkein tyhjä ja veti ilmaa sieltä, sen takia välille jätti.. Siirtopumppu kyllä pelasi kun käytettiin irti ja nosti tavaraa kun tämä erikseen testattiin.. Noh auto saatiin kuitenkin käymään kun toisesta tankista pumpattiin tavaraa toiseen..

      Käyntivikaan sano taas yksi asiansa osaava herra että 100% varmuudella ennakko reilusti myöhäsellä, pöläyttelee pakokaasuja ilmanputsariinkin.. Mites tuo pumppu on jakopäällä, onko akselilla booritus jolla pumppua sais "hyppäytettyä" vai ketju väärällä hampaalla?

      Huhuh, onneksi on nissani

      Comment

      • joni_wt
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 3627
        • Yka

        #18
        Originally posted by däädää View Post
        Tänään jatkui taas tds:n ihmettely

        Toinen tankki oli melkein tyhjä ja veti ilmaa sieltä, sen takia välille jätti.. Siirtopumppu kyllä pelasi kun käytettiin irti ja nosti tavaraa kun tämä erikseen testattiin.. Noh auto saatiin kuitenkin käymään kun toisesta tankista pumpattiin tavaraa toiseen..

        Käyntivikaan sano taas yksi asiansa osaava herra että 100% varmuudella ennakko reilusti myöhäsellä, pöläyttelee pakokaasuja ilmanputsariinkin.. Mites tuo pumppu on jakopäällä, onko akselilla booritus jolla pumppua sais "hyppäytettyä" vai ketju väärällä hampaalla?

        Huhuh, onneksi on nissani
        Pumpun akselilla on kiila hammaspyörälle ja hampaalla siirto on kyllä työläs.. pumpun kiinnitysreijät on epäkeskot eli, niitä löysälle ja ylhäältäpäin katsottuna kääntää pumppua moottoria kohti niin ennakkoa tulee. Jos ei piisaa säätö niin joku on kasannut jakopään väärin tai ketju on venynyt niin paljon.
        e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          #19
          Originally posted by joni_wt View Post
          Pumpun akselilla on kiila hammaspyörälle ja hampaalla siirto on kyllä työläs.. pumpun kiinnitysreijät on epäkeskot eli, niitä löysälle ja ylhäältäpäin katsottuna kääntää pumppua moottoria kohti niin ennakkoa tulee. Jos ei piisaa säätö niin joku on kasannut jakopään väärin tai ketju on venynyt niin paljon.
          Saattais tuo säätövara riittää mutta pumpun kansi ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa käännettyä yhtään enempää enään :think

          E. Kysytään nyt tyhmiä mutta onko molemmat reijät epäkeskot? Minusta vain se toinen on epäkesko ja sen takia se ottaakin sinne imusarjaan..
          Last edited by däädää; 25-02-2013, 21:23.

          Comment

          • joni_wt
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 3627
            • Yka

            #20
            Originally posted by däädää View Post
            Saattais tuo säätövara riittää mutta pumpun kansi ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa käännettyä yhtään enempää enään :think

            E. Kysytään nyt tyhmiä mutta onko molemmat reijät epäkeskot? Minusta vain se toinen on epäkesko ja sen takia se ottaakin sinne imusarjaan..
            On molemmat epäkeskot, akselin ympärillä oleva kaulus on tiivis lohkon reikään.

            Itse oon vähän lamellilaikalla pumpunkannesta ottanut tavaraa pois aikoinaan kun piti saaja paljo ennakkoa. Mutta eipä siitä montaa milliä saa.
            e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

            Comment

            • däädää
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 756
              • Tornio

              #21
              Originally posted by joni_wt View Post
              On molemmat epäkeskot, akselin ympärillä oleva kaulus on tiivis lohkon reikään.

              Itse oon vähän lamellilaikalla pumpunkannesta ottanut tavaraa pois aikoinaan kun piti saaja paljo ennakkoa. Mutta eipä siitä montaa milliä saa.
              No voi hyvää vitun päivää.. Tosiaan olen elänyt siinä toivossa että vain tämä "ulompi" reikä on epäkesko Pitääpä huomenna tutkia saako pumppua laskettua tuolla toisella epäkeskoreijällä..

              Ja joo olen ottanut jo melko reilustikkin pumpun kannesta tavaraa pois..

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #22
                Sitä pumppua ei kannata ihan miten tahansa käännellä ja väännellä, siihen on ihan keinot miten sen ajoituksen saa kohdilleen.
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • däädää
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 756
                  • Tornio

                  #23
                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  Sitä pumppua ei kannata ihan miten tahansa käännellä ja väännellä, siihen on ihan keinot miten sen ajoituksen saa kohdilleen.
                  Joo mutta sais nyt eka edes sinne päin että kävis kunnolla.. Jos tuota heittokellolla säätäis niin minkähänlaisia asteita pitäs laittaa

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #24
                    Oikein säätämisessä menee maks puol tuntia.. Työkaluiksi pari lenkkiavainta, heittokello ja kampuralle lukitsintappi.
                    Jos mä en väärin muista...
                    Jakajan perseestä proppu pois, heittokello paikalleen, pyörittää motin niin että kellon viisari ei liiku, nollaa kellon siihen, pyörittää ykkösen ykk:an, tappi paikalleen, kääntää jakajaa niin että viisari nousee abaut 1.0mm kohtaan.
                    Vielä pyörittää mottia pari kiekkaa tarkistuksen vuoksi.

                    Suunnilleen noin se homma menee, voi vaikuttaa sekavalta, mutta kun vähän miettii niin homma on todella yksinkertainen.

                    Muisti pätkii hieman, pitikö ketjunlaahain lukita paikalleen, vai riittääkö esikiristys kiristämään ketjun säädön aikana..
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • aaape
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 617
                      • Muaninka

                      #25
                      itsellä oli tds:ssä samaa ongelmaa niin loppui kun laitoi suoran virran siihen kylmäkäynti solenoidiin



                      osan nro:9

                      en tiedä oletko jo kokeillut mutta jos et nii kokeile.
                      e36 328i turbo (95)
                      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                      e30 316 (m30)(87) projekti

                      EX.
                      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                      Comment

                      • däädää
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 756
                        • Tornio

                        #26
                        Originally posted by aaape View Post
                        itsellä oli tds:ssä samaa ongelmaa niin loppui kun laitoi suoran virran siihen kylmäkäynti solenoidiin



                        osan nro:9

                        en tiedä oletko jo kokeillut mutta jos et nii kokeile.
                        Huh nyt toimii ainakin toistaiseksi! Suuri kiitos sulle! Niin ja kiitokset Mikkerille ajoituksensäätö ohjeista Enään ei olis kun kytkin vaihtaa jne..

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          #27
                          Eipä mitään.

                          Tarkista vielä se säätö, muisti hatara ja toi oma motti ollut nyt reilun vuoden kasassa...
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎