Mitä on raati mieltä? 10x17 ET17. Kokeilin vasite nykyisillä renkailla 215/45R17.
Noh, noilla ei mahu kun on sen verran korkea. 215/40 olisi sitten seuraava, mutta sillä tulee oman makuun vähä hoopo veny jo. Ajatus kääntyi 245/35R17 renkaaseen. Tulisi vielä hieman venyä ja kehältään pienempi ku tuo 215/45.
Eli saako mahtumaan järkevästi? Kaaria on jo hieman mankeloitu ja takana n. -2.2astetta camberia. :think
Ei tässä ongelmaa ole, mutta sellainen tulee jos uudet talvirenkaat ei olekaan hyvät. Ehkä vähän epäselvästi ilmisin tämän.
Mietin, että kannattaako mun ostaa uudet kumit 15" vanteille vai isommat vanteet renkaineen. Mulla ei tosiaan ennen ole ollut autossa näin jäykkää alustaa enkä oikein tiedä miltä tällä tuntuu ajaa jos renkaissa on 60 ptai 65 profiili. Tuleeko siitä liian löysä tai muljuileva?
No minulla on 6,5x15 ja 195/65 + jäykähkö eibach/h&r jouset ja koni sport-iskarit, toimii. Suurin ongelma on edessä oleva lyhyt sisäänjoustomatka vaikka m-sport pohjauskumejakin on lyhennetty ja tämä ongelmahan nratkeaa keulaa nostamalla mutta rengas/vanne kombo on ok.
Ei tässä ongelmaa ole, mutta sellainen tulee jos uudet talvirenkaat ei olekaan hyvät. Ehkä vähän epäselvästi ilmisin tämän.
Mietin, että kannattaako mun ostaa uudet kumit 15" vanteille vai isommat vanteet renkaineen. Mulla ei tosiaan ennen ole ollut autossa näin jäykkää alustaa enkä oikein tiedä miltä tällä tuntuu ajaa jos renkaissa on 60 ptai 65 profiili. Tuleeko siitä liian löysä tai muljuileva?
Oikea koko on tosiaan tuo 205/60-15 ja tottakai tuntuma menee aina pehmeämmäksi mitä korkeammat renkaat laittaa. Ehkä se on parempikin talvella jos alusta on jäykkä.
Leave a comment: