Merkkailen tähän ekaan viestiinkin päivitystä, jotta tämän lukijat pysyvät kärryillä myöhemmistä vaiheista.
Tervehdys tietäjät. 328:ni on oudon puhditon alle 4000 kierroksilla. Epäilin, että VANOS ei toimi ja epäilykseni osoittautui carsoftin livedatasta katsottuna oikeaksi. Vanos on koko ajan "late" -asennossa. Epäilin vian olevan nokka-akselin asentoanturissa, koska se näyttää koko ajan vaan arvoa "59", eikä heilu ollenkaan. Vaihdoin anturin (toiseen käytettyyn), mutta edelleen tulee koko ajan samaa arvoa. Voiko olla johtovika, vai mikä tässä mättää? Vikakoodin se myös antaa tuosta anturista sekä vanhalla että vaihdetulla. Koodi 65 "camshaft angle pulse generator".
Edit: Tämä kursivoitu teksti on vanhaa tietoa. Nokan anturin vikakoodia ei tule ja nyt kun käytössä on INPA, anturi varmistui toimivaksi. Auto tosin edelleen on puhditon. 4500rpm tuntuisi olevan se kohta, missä veto alkaa.
Lisäksi muutama muu outous pisti livedatasta silmään. Suurimpana ehkä se, että "throttle valve - position" on koko ajan "idle speed", mutta kaasuläpän anturin arvot vaihtuvat loogisesti. Onko kaasuläpällä erikseen tyhjäkäntiasennon tunnistava rajakytkin, joka voisi temppuilla?
Edit: Tähän asiaan ei ole tullut vastausta. Inpassa sama homma.
Toinen outous on se, että toisen lambdan _lämmityksen_ arvo heittelee, mutta toisen ei. Veikkaan, että tuo on oikeasti lambdan signaali, joten onko lambda rikki. Vähän oudon asiasta tekee se, että toisen lambdan lämmityksestä tulee myös virhekoodi. Koodi 25: "oxygen sensor heater. Sensor 1".
Edit: Lambdat vaihdettu, toimivat nyt ok. Eikä Carsoftiin ei kannata koskea! (Paitsi, että mun kaapelilla sitä pitää käyttää kerran, jotta INPAn saa toimimaan. Ilmeisesti jotenkin alustaa tietoliikenteen?)
Kolmas outous on se, että "Drive level", eli käsittääkseni tasakaasuajo, ei aktivoidu koskaan.
Edit: Tämän tilaa en ole tarkistanut INPAsta lambdojen vaihdon jälkeen. Pitänee tsekata.
Auton tyhjäkäynti on vähän epätasainen, startti ehkä aavistuksen pitkä ja kulutus tuntuu kovahkolta. Tuntuisi amatöörin tuntumalla käyvän rikkaalla, röpöttelee ja savuttaa. Mikähän tässä nyt mahtaisi olla vikana? Ohessa (linkissä isompana) vielä kuva livedatasta kommentteineen. Linkin kuvan saa isommaksi hiiren oikealla nappulalla ja valitsemalla "tarkastele alkuperäistä".
http://sdrv.ms/14W5j4T
Edit: Tyhjäkäynti pätkii edelleen. Epäilys kohdistuu tässäkin threadissa keskusteltuun kampiakselin asentoanturiin. Nyt pitäis vaan selvittää käykö tähän ton taka-anturillisen anturi, jotta vois päivittää 12V anturiin.
Tervehdys tietäjät. 328:ni on oudon puhditon alle 4000 kierroksilla. Epäilin, että VANOS ei toimi ja epäilykseni osoittautui carsoftin livedatasta katsottuna oikeaksi. Vanos on koko ajan "late" -asennossa. Epäilin vian olevan nokka-akselin asentoanturissa, koska se näyttää koko ajan vaan arvoa "59", eikä heilu ollenkaan. Vaihdoin anturin (toiseen käytettyyn), mutta edelleen tulee koko ajan samaa arvoa. Voiko olla johtovika, vai mikä tässä mättää? Vikakoodin se myös antaa tuosta anturista sekä vanhalla että vaihdetulla. Koodi 65 "camshaft angle pulse generator".
Edit: Tämä kursivoitu teksti on vanhaa tietoa. Nokan anturin vikakoodia ei tule ja nyt kun käytössä on INPA, anturi varmistui toimivaksi. Auto tosin edelleen on puhditon. 4500rpm tuntuisi olevan se kohta, missä veto alkaa.
Lisäksi muutama muu outous pisti livedatasta silmään. Suurimpana ehkä se, että "throttle valve - position" on koko ajan "idle speed", mutta kaasuläpän anturin arvot vaihtuvat loogisesti. Onko kaasuläpällä erikseen tyhjäkäntiasennon tunnistava rajakytkin, joka voisi temppuilla?
Edit: Tähän asiaan ei ole tullut vastausta. Inpassa sama homma.
Toinen outous on se, että toisen lambdan _lämmityksen_ arvo heittelee, mutta toisen ei. Veikkaan, että tuo on oikeasti lambdan signaali, joten onko lambda rikki. Vähän oudon asiasta tekee se, että toisen lambdan lämmityksestä tulee myös virhekoodi. Koodi 25: "oxygen sensor heater. Sensor 1".
Edit: Lambdat vaihdettu, toimivat nyt ok. Eikä Carsoftiin ei kannata koskea! (Paitsi, että mun kaapelilla sitä pitää käyttää kerran, jotta INPAn saa toimimaan. Ilmeisesti jotenkin alustaa tietoliikenteen?)
Kolmas outous on se, että "Drive level", eli käsittääkseni tasakaasuajo, ei aktivoidu koskaan.
Edit: Tämän tilaa en ole tarkistanut INPAsta lambdojen vaihdon jälkeen. Pitänee tsekata.
Auton tyhjäkäynti on vähän epätasainen, startti ehkä aavistuksen pitkä ja kulutus tuntuu kovahkolta. Tuntuisi amatöörin tuntumalla käyvän rikkaalla, röpöttelee ja savuttaa. Mikähän tässä nyt mahtaisi olla vikana? Ohessa (linkissä isompana) vielä kuva livedatasta kommentteineen. Linkin kuvan saa isommaksi hiiren oikealla nappulalla ja valitsemalla "tarkastele alkuperäistä".
http://sdrv.ms/14W5j4T
Edit: Tyhjäkäynti pätkii edelleen. Epäilys kohdistuu tässäkin threadissa keskusteltuun kampiakselin asentoanturiin. Nyt pitäis vaan selvittää käykö tähän ton taka-anturillisen anturi, jotta vois päivittää 12V anturiin.
Comment