Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puhditon M52B28 - Adaptaatiotietäjät hoi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axe27
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 143
    • Fin

    #46
    Mittailin juuri lisää.

    Nastojen 65 ja 43 välillä on vain 2,5 volttia ilman anturia ja virrat päällä...
    Onkohan ecu rikki ?

    Ja lisätään vielä, kun nokka-anturin laittaa paikoilleen niin jännitteen romahtaa 0 volttiin.
    Last edited by Axe27; 18-10-2014, 13:47. Reason: Väärä nasta

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      #47
      Menee niin läheltä tätä threadiä et laitetaan tänne:

      m52b28 (e36 4/-95) asentotunnistin siis jakopään kopassa ja uusittu oem-osalla n. vuosi sitten.
      -Hyytyi ajosta, ei sytyttänyt mitään vikavaloja, kierroslukumittari toimi koko moottorijarrutuksen ajan. Bensapainetta letkussa kun löysäsin lemmaria tankin päältä pumpulta (alkoi suihkuamaan kun raotin letkua).
      Sitten se hauska osuus: Kun mittasin yleismittarilla pumpulle tulevat johdot, kokeilin startata johtojen ollessa irti auto lupaili ja lähti käymään vähäksi aikaa..? Ja johdot kiinni taas ei mitään. Ja johdot irti taas hörähtelee ja käy vähän..?

      Liikaa bensapainetta, säädin leiponu kiinni..? Onko edes mekaanisesti mahdollista?

      edit. ei siis mitattu painetta, välineiden ja ajan vielä puuttuessa.

      Ja siis threadin otsikon mukaista asentotunnistinaihetta: Ajoittaista puutumista ja tehottomuutta esiintynyt tuossakin vaikka kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat läpikäytykin. Myös lämpimänä tyhjäkäynnillä se pieni pätkäisy / nykäys tulee silloin tällöin. Eli onkohan näihin jakokopan anturillisiin versioihin saatavilla 12V-syötöllä olevia antureita tai pystyisköhän tuota vakiosignaalia parantamaan millään esim. pieni jännitteen nosto tms.?
      Last edited by deemu79; 20-10-2014, 00:43.
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by deemu79 View Post
        Eli onkohan näihin jakokopan anturillisiin versioihin saatavilla 12V-syötöllä olevia antureita tai pystyisköhän tuota vakiosignaalia parantamaan millään esim. pieni jännitteen nosto tms.?
        Nuo on ihan yleismallisia Hall-antureita eli löytyy, ei tuo BMW:n oma piuhasarjakaan tee mitään muuta kuin ryöstää 12v käyttöjännitesyötön sille anturille boksin 5V syötön sijaan, 12V anturihan antaa ulospäin kuitenkin ihan samaa 0-5V signaalia.

        Comment

        • Axe27
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 143
          • Fin

          #49
          Sen verran tässä omaa ongelmaa kerkesin skoopin kanssa tutkimaan, että nastasta 43 tulee 120 khz signaali nokka-anturille ja sieltä on kaksi lähtöä eculle takaisin...

          Eli ei tosiaan ole mikään normi hall anturi nokalle, sen takia mulla olikin hakusessa koko mittaaminen kun keskityin vain siihen 5v ulostuloon.


          Kampiakselilla on tavallinen hall anturi, jonka kyllä vaihdan siihen 12v versioon jossain välissä.

          Comment

          • deemu79
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 453
            • Helsinki

            #50
            Originally posted by naukkis View Post
            Nuo on ihan yleismallisia Hall-antureita eli löytyy, ei tuo BMW:n oma piuhasarjakaan tee mitään muuta kuin ryöstää 12v käyttöjännitesyötön sille anturille boksin 5V syötön sijaan, 12V anturihan antaa ulospäin kuitenkin ihan samaa 0-5V signaalia.
            Jos ja kun anturi löytyy, niin tuon jännitesyötönhän vois modata lähtemään 12V jo eculta et vois käyttää samaa johdotusta, pois lukien itse anturiin tuleva liitos jos erilainen.
            sigpic
            328i Coupe M-Sport -95

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎