Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Tyyppiviat ja alustahommia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne1974
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 405
    • Kuopio

    #16
    Täällä juurikin tuo remppa menossa, strongflexit tulee alle. Saa nähdä kuinka kovaksi muuttuu.
    -Janne-

    F10 535iX sedan -11
    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
    ex. E39 528i touring -99
    ex. E36 325ia coupe -93

    Comment

    • Bemarituristi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 238
      • Helsinki

      #17
      Noniin , remontti alkoi kuskin takapuolelta.
      Tuloksia, vanha takatukivarren etupusla lähti suht kivuttomasti pois, ja uuden paikalleen laittaminen olikin hieman haastavempaa. Lopulta kuitenkin käytin hieman aikaa ja tein sopivat työkalut, ja hommasta tuli kyllä helppo. Eli uusi pusla paikoillaan, mutta tarvitsisin vielä jonkun kokeneemman sanan, että onhan pusla hyvin? Kuva ohessa:




      Sitten toinen juttu, jarruletku on haljennut, sekä sörkkiessäni paikkoja sain jarruputken vuotamaan. Noh, ei se ainakaan pahaa tee uusia niitä, ja eihän tuo olisi leimasta mennytkään. Jarruputkista siis se on rikki, mikä jatkuu tankin vierellä keskelle autoa, ja johon kiinnittyy tuo jarruletku. Saakohan putken valmiiksi taiteltuna? Entä onko millainen homma vaihtaa tuo putki, taitaa joutua irrottamaan tankin?!
      Kuva ohessa:



      Kolmas juttu, on se että iskarit taitaa olla aika väsyneet? Kun painan iskarin pohjaan, se ikäänkuin jää sinne pohjaan lepäämään, eikä palaudu ylös. Onko tämä hyvä merkki? Miten iskari todetaan loppuneeksi?


      Lopussa kuvat myös siitä, millaiset työkalut tein:



      Klikkaamalla kuvia, saa ne näkymään isompana

      Comment

      • Jylyppy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 487
        • kuusamo

        #18
        No ihan millilleen suorassa tuo pusla ei näytä olevan. Et pikkusen vois kopauttaa toiselta kantilta, jos haluaa vielä hifistellä.

        Jarruputken kait saa valmiiksi taivuteltuna marmorilta tilattua, mut helpompi/nopeampi se on taivutella itte. Eikä sitä tankkia ole pakko sen takia irrottaa, jos hieman joustaa siinä putken kulku reitissä. Se on ihan siittä kiinni miten sen haluaa tehdä.
        Honda accord 2.4 -08
        Suzuki gsx-r 1000 -03

        Comment

        • Bemarituristi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 238
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Jylyppy View Post
          No ihan millilleen suorassa tuo pusla ei näytä olevan. Et pikkusen vois kopauttaa toiselta kantilta, jos haluaa vielä hifistellä.

          Jarruputken kait saa valmiiksi taivuteltuna marmorilta tilattua, mut helpompi/nopeampi se on taivutella itte. Eikä sitä tankkia ole pakko sen takia irrottaa, jos hieman joustaa siinä putken kulku reitissä. Se on ihan siittä kiinni miten sen haluaa tehdä.
          Okei, kiitos! Eli vanha vaan irti ja vetää suoraksi, sitten liikkestä hakemaan saman pituinen pala, sekä pyytää että siellä tehdään ne päät oikeanlaiseksi?
          Putken saa taivuteltua käsin?


          Sellainen kysymys viellä noista iskareista, että miten tarkistetaan onko se kunnossa, mulla on iskari irtonaisena tossa lattialla? Mikä olisi fiksuin ratkasu, kun M-Sport alusta, josta kyllä pidän, että mielellään en laittaisi mitään madallus sarjaa.
          Saako takaiskareita edullisesti?
          Last edited by Bemarituristi; 11-07-2013, 21:47.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11047
            • Oulu

            #20
            Suoria putkia on ollu ainakin ne jarruputket mitä oon ostellu marmorilta. Että jokatapauksessa joutuu taitteleen ite.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Bemarituristi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 238
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Suoria putkia on ollu ainakin ne jarruputket mitä oon ostellu marmorilta. Että jokatapauksessa joutuu taitteleen ite.
              Kiitos! Selvishän tämäkin asia!!

              Sellanen viellä mistä tossa ylempääki kyselin, että miten takaiskarit voidaan todeta loppuneiksi? Toinen puoli tossa lattialla irtonaisena. Kun sen painaa pohjaan, ei se aikakaan palauta takas ylös, mutta vetämällä nousee takaisin

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11047
                • Oulu

                #22
                Kaikki uudet iskarit ja ehjät käytetyt mitä on tähän mennessä sattunu käteen on kyllä reilusti palautunu itekseen. Siitä en mene vannomaan että onko palautumaton iskari automaattisesti paskana. Uuden veroinen se ei ainakaan ole.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Bemarituristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2010
                  • 238
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Kaikki uudet iskarit ja ehjät käytetyt mitä on tähän mennessä sattunu käteen on kyllä reilusti palautunu itekseen. Siitä en mene vannomaan että onko palautumaton iskari automaattisesti paskana. Uuden veroinen se ei ainakaan ole.
                  Okei, näin itsekin vähän ajattelin. Iskarit on myöskin ruostuneet siitä liukupinnan yläpäästä.

                  Autossa on M-Sport alusta, josta pidän kovasti, mukava ajaa. M-sport takaiskarit maksavat n.100eur kappale, eli yhteensä 200eur

                  Kuitenkin n 230eurolla saisi kokonaan uuden alustasatsin, joten vähän mietityttää kummin valitsen.
                  Esim:




                  Myös vakio takaiskareilla, ja M-Sport takaiskareilla on hintaeroa n. 50euroa.
                  Onkohan iso ero ostaa vakio vs m-sport

                  Vakio: http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...te=33521092309
                  M-Sport: http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/4...te=33521090831

                  Tuolta lyötyi halvimmalla M-Sport takaiskari:
                  Shock absorber (sold individually) SACHS 556 884 ➤ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
                  Last edited by Bemarituristi; 12-07-2013, 22:01.

                  Comment

                  • Cuuca
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 94
                    • Espoo/Laurinlahti

                    #24
                    Originally posted by Bemarituristi View Post
                    Juu, kiitoksia vastauksista!.

                    Mitä pajoja suosittelette nelipyöräsuuntaukseen PK-Seudulla? Jossa tosissaan kulmat laitetaan kuntoon, ja lähtiessä auton ratti on suorassa eikä puolla suuntaan eikä toiseen.
                    Kannattaa käydä Uudenmaan Rengasservice Oy:llä. Mulle hoitanu aina pirun nopeasti duunit (Juurikin 4-pyöräsuuntaus). Siellä saa myös kahvia ja pullaa odotellessa. Mukava henkilökuntakin löytyy. Hinta on abaut sama, kuin muualla! N. 60-100euron välissä riippuen onko säätöruuvit ruosteiset!
                    BMW 328 Ci -01

                    Comment

                    • Bemarituristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2010
                      • 238
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Cuuca View Post
                      Kannattaa käydä Uudenmaan Rengasservice Oy:llä. Mulle hoitanu aina pirun nopeasti duunit (Juurikin 4-pyöräsuuntaus). Siellä saa myös kahvia ja pullaa odotellessa. Mukava henkilökuntakin löytyy. Hinta on abaut sama, kuin muualla! N. 60-100euron välissä riippuen onko säätöruuvit ruosteiset!
                      Selvä juttu, kiitos suosituksesta! Sinne siis!!

                      Onko mitään syytä toiselle puolellekin vaihtaa tota takatukivarren etummaisinta puslaa, kun se on ihan tuoreen ja hyvän näköinen, sekä jämäkkä? Toinen puoli olikin huono, ja se on vaihdettu!

                      Jarruletkut ja putket vasempaan takanurkkaan täytyypi taivutella uudelleen :/

                      Comment

                      • Bemarituristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 238
                        • Helsinki

                        #26
                        Nyt on putket ja letkut uusittu, mutta vastoinkäymisiä lisää. Takajarrujen ilmaus nipat jumissa. Noh , satulat irti ja ruuvipenkkiin ja vähän taikoja niin sain ne irroitettua. Täytyy hakea maanantaina uudet motonetistä. Onko etujarruissa samanlaiset ilmausnipat? Kun siellä myöskin varmaan odotettavissa samanlainen hommeli.

                        Sitten muutamia asioita joihin tarvisi vähän neuvoa:
                        Mikä on oikea jarruneste? Dot 4? Määrä suurinpiirtein?

                        Ideoita miten kahdella tunkilla ja kahdella pukilla saisi auton joka nurkasta ilmaan ja renkaat pois? Myös puupölkkyjä löytyypi.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11047
                          • Oulu

                          #27
                          DOT4 oikee neste.

                          Orkkis tunkilla eka toiselta puolelta edestä ilmaan ja pukki alle. Sitten toiselle puolelle sama homma. Lopuksi hallitunkilla perän alta menevästä palkista takapää ilmaan.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Bemarituristi
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 238
                            • Helsinki

                            #28
                            Millainen on JOM-korkeussäädettävä alustasarja E36 Coupessa, jos verrataan alkuperäiseen M-Sport alustasarjaan?

                            Pointti on siinä että takaiskarit on aivan loppu, mutta uudet M-Sport iskarit maksaa 100e kappale.

                            Mitäs jos taakse laittaisi JOMin iskarit ainoastaan, tai iskarit ja jouset?

                            Comment

                            • Jersuuni
                              Newbiemmer
                              • Oct 2011
                              • 1
                              • finland

                              #29
                              Kivikova ja jää perästä korkealle jos matalaa haluaa autosta..

                              Originally posted by Bemarituristi View Post
                              Millainen on JOM-korkeussäädettävä alustasarja E36 Coupessa, jos verrataan alkuperäiseen M-Sport alustasarjaan?

                              Pointti on siinä että takaiskarit on aivan loppu, mutta uudet M-Sport iskarit maksaa 100e kappale.

                              Mitäs jos taakse laittaisi JOMin iskarit ainoastaan, tai iskarit ja jouset?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎