Eikös se hatanpään metrokin nykyään tee bemarihuoltoja?Ainakin olin jossain näkeväni jonkun ilmoituksen,tiedä sitten onko yhtään asiallisempaa toimintaa siellä?
Tekee, pienemmät jonot ainakin kesällä olivat hatanpäällä.
Ja eräs klubilainen ropaa siellä penareita työkseen
Tekee, pienemmät jonot ainakin kesällä olivat hatanpäällä.
Ja eräs klubilainen ropaa siellä penareita työkseen
Jaa, rupes kiinnostaan. Mulla on muutenkin huonoja kokemuksia lielahden metroautosta, että en niitä ees viitti ruveta täs kertoon. Pitää harkita sitä hatanpäätä.. jos ei hommasta muuten tuu mitään kun ite koittaa yrittää.
Offtopic: Lyökö teiän tomaatti autot suttua jos tallaatte pedaalin pohjaan märällä (ei siis lumisella tai jäisellä) asfaltilla?
Oon tottunu etuvetoisiin manuaali autoihin, ja kanssa on tottunu että heittää ihan tahattomastikin tyhjää. Nyt alla on 325 24v tomaatti ja se ei sudi märälläkään asfaltilla jos renkaat on suorassa. Ihmetyttää vaaa
525iA 12 tappinen ja muistaakseni kyllä se märällä asfaltilla ainaki joskus jäi melkei paikoilleen sutimaan, taisin kyllä pidättää aluks jarrulla... Ilman jarruakin sutii märällä ku lähtee liikkeelle, ei tosin aina. Aika huonoha tuo o sutimaan eikä sillä niin väliksikään...
-after all is said and done more is said than done-
Ihan totaalisena offtopicina on pakko kysyä, että oliko tää kyseinen auto se valkonen Coupe siinä pihalla? Oli nokkapelti pystyssä kun ajoin siihen pihaan.
BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Ihan totaalisena offtopicina on pakko kysyä, että oliko tää kyseinen auto se valkonen Coupe siinä pihalla? Oli nokkapelti pystyssä kun ajoin siihen pihaan.
Jos sulla oli sellanen redcalypso coupe ja vähä samanlaista käyntivikaa, nii sama kaveri..
Tiistaina vien Bosch serviceen mitattavaks.. Joskö löytys jotain vikaa.. Kiitti vinkistä. Lielahden metroautoon ei mielellään mennä.. ;D
kyllä ainakin oma 328iA löi heti tyhjää sateella ja vieläpä helposti...
Alakierroksilla tuo tuntuu vähän nuhaselta. No eipä oo paljoa mihin verratakaan takavetoisissa. Ei se märälläkään tarmacilla kyllä yleensä lyö suttua vaikka pedaalin heittää pohjaan. Voi olla että ei oo tarpeeks vääntöä alakierroksilla. Lähdössä ei oo kierroksiakaan kuin pari tuhatta. Ei taida vielä oikein herätä. Siin on Kn suodatin ja "puolikas" rosteriputkisto. Ehkä nuo syö alakierroksilta vääntöä. Kun kierrokset nousee niin alkaa tuntumaan potku. Kick downilla perä tuntuu jo kevyeltä. Mutta valo lähdöissä ei yleensä sutase
Nyt on mennyt keskustelu jostain syystä sutimisen puolelle. Jos on tosi leveet takarenkaat, on vaikeampi sudittaa koska pitoa on niin paljon.. Automaatilla muutenkin vaikeampi, koska ei pysty sillai kytkimellä nyppäseen..
Mut takaisin alkuperäseen keskusteluun..
Lielahden paikallinen työnjohtaja ruuvas auton ollessa käynnissä, sen ilmamassamittarin muovisen plugin irti ja sano, et nyt se käy varaohjelmalla, että näyttäs se vika siinä ilmamassamittarissa olevan. Ei vaan viittis heti sitä suoraan vaihtaa. Onks siä vai joku varaohjelma. No kyllä ne kierrokset sillonkin hieman huopas..
No, tiistaina viedään lukulaitteeseen bosch serviceen..
Tietääkö joku muuten kuinka nopeesti tietokone taas oppii kun akun vaihdon jälkeen ohjelma tavallaan nollautuu ja ajon aikana anturit opettavat taas tietokoneen normaaliin toimintaan..????
Tossa tosin hyvät pakokaasu arvot jotka hieman on ristiriidassa omaan teoriaan, mutta jos lambda alkuperäinen niin kannattaa vaihtaa kun hajoaa kuitenkin jos ei vielä ole....
Ohessa hyvät päästöarvot ( E34 525ixA -95)
Huomaa lambda-arvon rajat (0,97-1,03.) 1.0 on ideaali.
>Joutokäynti: CO 0,007%, HC 7 ppm, O2 1,04%
>2500 1/min: CO 0,005%, HC 5 ppm, O2 0,09% Lambda >1,004
Ongelma-auton 1,04 tyhjäkäynnillä on siis raja-arvon ulkopuolella, kannattaa noteerata.
Toi päästömittauksen lambda-arvo on sitten vaan ihan laskettu niistä muista arvoista joten ei automaattisesti tarkoita lambda vikaa vaikka arvo olisikin ulos rajoista. Toki suurin osa näistä ongelmista johtuu juuri lambda anturista. Eli yleismittari käteen ja mittaamaan sitä anturia ei sitä nyt ihan sokkona kannata vaihtaa.
Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Auto oli Metro-Autossa vikatestissä, ei löytynyt mitään. Puolat tarkistettiin ja pähkäiltiin tunti auton kanssa taskulampun kanssa. Sit rupes selviin ja näkyi, et taitaa olla yks letku hapettunut ja poikki, mikä lähtee tavallaan imuputkelta tyhjäkäyntiventtiilille/lisäilmaluistille.?? Eli sanottiin, että mitä ilmeisemmin vika on siinä. Sit vaihdettiin siihen yhteen huohotinputkeen O-rengas, mut ei ollut suurta vaikutusta.. Mielenkiinnolla jään odottaan korjaantuuko vika letkun vaihdon jälkeen..?? Jos ei, ...!!!
Eli tämän numeroinen osa tilattiin 12 euroa ja ens viikolla asennan sen uuden letkun.
Imuvuoto on helppo selvittää starttipilotin avulla. Käynnissä ollessa suhkii sitä varovasti sinne missä olettaa vuodon olevan ja jos kierrokset nousee hetkeksi niin vuoto on löytynyt.
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Eli vika oli seuraavanlainen. Tyhjäkäyntisäätimeltä lähtevä ilmaputki oli halki ja lähes poikki. Nyt on uus letku ja auto toimii hyvin. Samalla vaihdettiin bensansuotimelta lähtevä bensaletkun pätkä, joka tuntui hiukan vuotavan..
Onpahan nyt sitten uus ilmamassamittarikin ja vikadiagnoosi nollattu..
Kiitoksia kaikille vinkeistä. Fiksu olis päässyt halvemmallakin...
Comment