Hei!
Minulla on E36 m43b16 Compact rallikäytössä. Ensimmäinen ralli ajettiin nyt Lahdessa (xerox). Auto on luokassa V1600, jossa ainoat sallitus viritykset on moottorin ohjelmointi ja pakoputkisto. Pakosarjaa ei saa vaihtaa ja putkessa pitää olla toimiva katalysaattori.
Auto ei mielestäni ota riittävästi kierroksia. N. 6300 kohdalla loppuu veto lähes täysin ja alkaa paha ääni. Minulla on ohjelmoitu siru moottorinohjausyksikössä. Ei sillä pitäisi saada kiertämään enemmän? Miten kiertää ihan vakiona?
Tuota pakoputkea kanssa ihmettelen. Pakosarja on vakio ja hieman lytyssä pakosarjan lopusta jonkun anturin kohdalta. Sen jälkeen onkin n. 63 mm putkea jossa fia:n hyväksymä kisakatalysaattori sekä joku takapönttö. Tuntuu ajossa siltä, ettei olis panoputkea ollenkaan tai Se olis kokonaan poikki. Kova ääni, muttei kulje kuten toivois. Ihan ku ajais pappatunalla ilman pakoputkea. Voiko putkisto olla liian avara?
Minulla on E36 m43b16 Compact rallikäytössä. Ensimmäinen ralli ajettiin nyt Lahdessa (xerox). Auto on luokassa V1600, jossa ainoat sallitus viritykset on moottorin ohjelmointi ja pakoputkisto. Pakosarjaa ei saa vaihtaa ja putkessa pitää olla toimiva katalysaattori.
Auto ei mielestäni ota riittävästi kierroksia. N. 6300 kohdalla loppuu veto lähes täysin ja alkaa paha ääni. Minulla on ohjelmoitu siru moottorinohjausyksikössä. Ei sillä pitäisi saada kiertämään enemmän? Miten kiertää ihan vakiona?
Tuota pakoputkea kanssa ihmettelen. Pakosarja on vakio ja hieman lytyssä pakosarjan lopusta jonkun anturin kohdalta. Sen jälkeen onkin n. 63 mm putkea jossa fia:n hyväksymä kisakatalysaattori sekä joku takapönttö. Tuntuu ajossa siltä, ettei olis panoputkea ollenkaan tai Se olis kokonaan poikki. Kova ääni, muttei kulje kuten toivois. Ihan ku ajais pappatunalla ilman pakoputkea. Voiko putkisto olla liian avara?
Comment