Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt=hylsy katsatuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #16
    Kannattaisiko tarkistaa ne venavälykset ja läppisten synkat seuraavaksi jokatapauksessa. Niin sulkisit mekaanisen vian pois, ainakin osittain. Niitä kun ei välttämättä ole koskaan säädetty tehtaan jälkeen. Jos pakovena vuotaa, niin putputtaa kyllä putkessa.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Kannaksenhanu
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 165
      • Klaukkala

      #17
      Näin teen kun saan tuo massamittarin uuden, venttiilin välykset mittaan ite ja sit läppien synkronointi jollekin pajalle..vaatinee jotain erikoistyökalua luulisin ?
      Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
      Käyttökärry: E61 530xd M-sport
      Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        3,0?

        Jos, niin livedataa vanos-boksilta ja eculta, mitä adaptaatiot näyttää ja totteleeko nokka komentoja. Lambda voi toimia, mutta ei se tieto välttämättä silti eculle asti mene, sieltä voi olla kanava pimeänä.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Kannaksenhanu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 165
          • Klaukkala

          #19
          Juu 3,0l. Keskiviikkona uusi maf niin sen jälkeen sit venavälykset yms. Mut ilkee riesa kun ei anna vikakoodeja ja kaikki pitäis olla ok, mut pikku putkeen palamisen kuulee kun auto käyn noin 3sec välein vaimea POM putkessa.
          Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
          Käyttökärry: E61 530xd M-sport
          Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

          Comment

          • Kannaksenhanu
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 165
            • Klaukkala

            #20
            Vika jatkuu, nyt rupean kääntymään viallisen ECUn puoleen, koska tuo check engine valo ei syty vaikka vaihdettu poltin ja toimii hyppylangalla valo. Mistähän sitä vaihto ecun sais että vois testata ja kuinkas se tapahtuu ? Voiko vaihtaa ecun ja vanos boksin tuosta vain jos saman malliset ?
            Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
            Käyttökärry: E61 530xd M-sport
            Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Jokos katoit ne välykset ja läppien synkronoinnin?
              Oletko kytkeny sen check-engine valon toimimaan, euroautoissa kun sitä ei ole kytketty tehtaalla.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Kannaksenhanu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 165
                • Klaukkala

                #22
                Juu aikasemmin toiminut se moottorivalo keltainen kun virrat käänsi niin palo hetken, nyt ei syty enää millään konstilla vaikka tekee vian itse josta pitäisi syttyä. Vahvasti epäilen ecu vikaa nyt. Synkkaus ja välykset tarkistan tässä tulevina viikkoina, mut ecu swappi vois olla kanssa tarpeellinen tehdä.
                Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16453
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Kannaksenhanu View Post
                  Synkkaus ja välykset tarkistan tässä tulevina viikkoina, mut ecu swappi vois olla kanssa tarpeellinen tehdä.
                  Jaa.

                  Jos nyt kuitenkin nuo välykset tarkastukseen, vihdoinkin...

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #24
                    Mites noista vehkeistä synkronointi tehdään? Alipainemittarit kurkkuihin kiinni ja säätämään? Vai onko joku oma niksinsä.


                    Ohivuotomittaus kannattaa myös tehdä, jos on pelkoa vuotavasta venttiilistä
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #25
                      Tarkista nyt ne vitun ventiilinvälykset ja synkkaat ne läpät, ennen kuin hölmöilet mitään muuta.

                      Tai itseasiassa kun autosta on jo ecucin paskana, voi siitä olla myös perä revennyt irti korista.
                      Monesti ecun hajoaminen, siten että valo mittaristossa ei pala johtaa siihen, että perä repeää korista takavasemman kautta irti.
                      Voin helpottaa tuskaasi ja ostaa koko auton heti 500eskolla pois, niin pääset eroon pahasta ongelmasta.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Kannaksenhanu
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 165
                        • Klaukkala

                        #26
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Tarkista nyt ne vitun ventiilinvälykset ja synkkaat ne läpät, ennen kuin hölmöilet mitään muuta.

                        Tai itseasiassa kun autosta on jo ecucin paskana, voi siitä olla myös perä revennyt irti korista.
                        Monesti ecun hajoaminen, siten että valo mittaristossa ei pala johtaa siihen, että perä repeää korista takavasemman kautta irti.
                        Voin helpottaa tuskaasi ja ostaa koko auton heti 500eskolla pois, niin pääset eroon pahasta ongelmasta.
                        Jälleen kerran asiallinen kommentti...kiitän tästä rakentavasta palautteesta. Aja klaukkalaan niin voin halata pahan olosi pois.
                        Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                        Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                        Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          #27
                          Ehkä tuossa ylempänä tarkoitettiin sitä että kun kerran kysyt neuvoa, saat siihen vinkin, keksit kuitenkin lisää häiriöitä ja jätät neuvot toteuttamatta.

                          Siinä tulee neuvojalle sellainen "what a fuck" olotila...


                          tsekkaa nyt menkaanisesti sen moottorin kunto ja säädöt, sen jälkeen sähköpuolen kimppuun.
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16453
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by Mikkeri View Post
                            tsekkaa nyt menkaanisesti sen moottorin kunto ja säädöt, sen jälkeen sähköpuolen kimppuun.
                            Mutta kun se ecu on luult. rikki...

                            Comment

                            • Kannaksenhanu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 165
                              • Klaukkala

                              #29
                              Läpissä ei mitään vikaa ovat synkronoitu ja välykset ok, ecu pimeä ei anna ulos mitään vikakoodeja vaikka niitä tekee. Ensi viikolla uus ecu ja vanos boksi näpeis katsotaan mitä sit tapahtuu.
                              Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                              Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                              Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                              Comment

                              • Kannaksenhanu
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 165
                                • Klaukkala

                                #30
                                Puristuspaineet kunnossa, polttoainepaine kunnossa, läpät synkrossa ja uusi dme ja vanos boksi. Ongelma jatkuu, livedatalla ei tapahdu mitään epänormaalia. Hivenen tullut ales käynnin HC ja kierrosten CO mutta ei tarvittavaa määrää. Vanos ? Venynyt nokkaketju ? Vai viallinen lambda, vaikka mitattu että toimii ? Rupee meikäläiseltä keinot vähenemään mikä ihme riivaa moottoria.
                                Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                                Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                                Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎