Minulla semmonen ongelma matkamittarissa että alareuna ei näy. tai näkyy sillon tällön mutta useimmiten ei. eli numerot puolivälistä alaspäin siis.:think
Mulla sama vika ilmeni tänään, eli siis matka-ja trippimittarin numerot ovat puolestavälistä alaspäin pimeänä.. Kellään ratkaisua asiaan?
Otetaanpa taas topickia pinnalle.
Nyt alkanut täälläkin mittaristo "boottailemaan" itseään miten sattuu. Eli pitääkös sitä vaihtaa noi kaikki 4 konkkaa vai riittääkö vain nuo kaksi, mistä on tarkemmat kuvat, että arvotkin näkyy? Ja jos pitää vaihtaa kaikki 4 niin mitkä noiden kahden muun arvot mahtavat olla?
Onkos kellään tietoa mistä muusta voisi mittariston sekoilu johtua kuin noista konkista. Ne tuli vaihdettua ja ehkä tankillisen verran toimi mittaristo kunnolla ja sitten taas alkoi ensin pätkimisellä jota teki muutaman kerran. Sen jälkeen oli 2 päivää seuraavanlaisessa tilassa:
-polttoainemittari näytti koko ajan 45 litraa
-nopeusmittari toimi
-trippi toimi, kilometrimittari näytti ihan omiaan ja siihen ei kertynyt lisää kilometrejä
-kulutus,kierros ja lämpömittarit ei toimineet.
Nyt taas eilen illalla alkoi välillä kaikki toimimaan ja välillä taas katkoo.
Ymmärrys ei riitä. Apuja?
Jepulis, mulla mittarit näyttävät liian vähän ja sen huomaa siitä, ettei lämpömittari näytä suoraan ylös päin, vaikka moottori on varmasti lämmin. Eli siis kaikki mittarit näyttävät tällöin liian vähän. Joskus toimii ok, mutta todella harvoin. Joskus taas kaikki mittarit sekoilevat muutaman sekunnin, ovat pohjassa tai käyvät siellä hetken aikaa.
Mitään en ole vielä tehnyt ongelman korjaamiseksi. Löytyykö keltään apuja? Sulakkeet, kontaktihäiriö, maadoitus etc?
Mulla sama vika ilmeni tänään, eli siis matka-ja trippimittarin numerot ovat puolestavälistä alaspäin pimeänä.. Kellään ratkaisua asiaan?
Juuri koslan talviteloilta haettuani bongasin saman ongelman, tosin mulla jää näkymättömiin koko numerot. Saman ikkunan muut valot palavat kyllä käynnistäessä, vain trippi- ja matkamittarin numerot jäävät pimentoon. Kukaan ratkaissut ongelmaa? Numerot pyörivät, näkee fikkarilla kyllä, valaistus vain puuttuu.
Samaa mittariston buuttailu-ongelmaa on. Liittimet putsattu ja meinasin avata ja laittaa juotokset uusiksi ja kondensaattorit, mutta vakavaksi vetää jos tuota on jo yritetty eikä vika ole selvinnyt. Täytyy varmaan rassata sulakerasiaa kans. Luulin jo että vika korjautui kun putsasin dme:n hapettumista, oli ilmeisesti ottanut huolella vettä sisäänsä elämänsä aikana. Toimi mittaristo sen jälkeen jo liki tunnin buuttailematta mutta sitten alkoi taas.
Itsellä alkoi mittari buuttailemaan itsekseen ja jonkun ajan päästä kuoli kokonaan ja km lukemaan teksti PPPPPP. Ei auttanu konkkien vaihto eikä juottelu -> Rompparilta uus mittari.
Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment