Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 virittely vinkkejä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makketee
    Newbiemmer
    • Jul 2003
    • 25

    E36 325 virittely vinkkejä?

    Luin muutamia läheltä tätä liippaavia threadeja mitkä searchilla löysin, mutta muutama asia vielä kaipaisi selvitystä.

    Paljonko irtoaisi voimaa jos hommaa megasquirt&sparkin, uuden tupla putkiston sekä filtterin ym. "pikku rahalla" saatavia.

    Eikös megasquirtin myötä vakio ilmamäärä mittari poistu, joten sekin lisää virtausta osaltaan, missä määrin ?

    Onko vakio pakosarja hyvä vai joku ahdistava valurauta hässäkkä?
    Putkiston voin tehdä helposti töissä ja olen niitä muutamia tehnytkin, ajattelin putkistoa jossa tulisi molemmilta puolilta perää ovaalit ulostulot, se että pitäisikö olla tuplana koko matkan pakosarjalta on myös yksi kysymys.
    Minkälaisia pönttöjä suosittelette tarkoitukseeni? Ei saa olla mitään amis tyyppisiä jotka pitää aivan älytöntä mekkalaa (ei vaimenna juuri mitään).

    Onko jotain merkitystä minkä merkkisen/mallisen filtterin laittaisi noiden muiden "viritysten" kaveriksi?

    Eihän E36 325 Coupe 93-95:ssä ole suorasytkää vakiona, vai onko? Onko pahakin homma laittaa megasquirtin yhteydessä suorasytkä anturit ja mihin ne oikeastaan laitetaan? Kannattaako vauhtipyörä jättää koskematta vai vaihtaa keveämpään?

    Jotain muuta viritystä joka ei maksa älyttömästi?

    Se miksi kysyn näitä kaikkia, on että olen juuri hommaamassa tämän hintaluokan autoa ja niitä on löytynyt : 325 coupe, Passat 1.8T ja mietin että mitkä ovat 325:sen viritys mahdollisuudet.
  • Wille325
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 233
    • Seinäjoki

    #2
    Ite neuvoisin laittamaan viritykseen ajattelemasi rahasumman autobudjettiin ja hommata sillä rahalla 328 tai jos rahkeissa riittää niin M3.

    Comment

    • makketee
      Newbiemmer
      • Jul 2003
      • 25

      #3
      Noi mun mainitsemani kaikki palikathan (megasquirt, uuden tupla putkiston sekä filtteri) maksaa putkiston pöntöistä riippuen +-1000e ?

      M3:sta en tosiaankaan saa hommattua ja 328 näytti olevan yllättävän paljon kalliimpi veroissa sekä saksalaisessa auton hinnassa. Miten 328 on sitten viritettävissä? Sehän on vakiona 1hp tehokkaampi kuin 325.

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #4
        m50 koneissa on kuin onkin suorasytkä. Vieläpä sellainen että ei taida mikään jälkiasennus boksi osata käyttää koneen omia puolia hyväkseen. jossain threadissa tästä olikin juttua. vaihtamalla fordin edis-puolat ilmeisesti pystytään kiertämään tämä asia mutta ratkaisuja on varmasti muitakin.
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #5
          Tolla rahalla mikä em. vehkeisiin 325 bensassa menis siihen että saadaan 250hv/350Nm(??jotain sinne päin), sais 325TDS:stä jotain tyyliin 350hv/700Nm ja puolet pienemmillä polttoainekuluilla...
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • makketee
            Newbiemmer
            • Jul 2003
            • 25

            #6
            "" sais 325TDS:stä jotain tyyliin 350hv/700Nm ja puolet pienemmillä polttoainekuluilla... ""

            Mitä kaikkea pitäis 325TDS:ään tehdä että sais sellaset 230-350hp ? Noissahan on 143heppaa vakiona? Ja hyvin kestää noinkin kovat tehot?

            Mites noiden diesel verojen laita?
            ----
            Mutta vieläkin kaivataan tohon bensa vehkeeseen viritys vinkkejä.

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              Originally posted by Sene
              m50 koneissa on kuin onkin suorasytkä. Vieläpä sellainen että ei taida mikään jälkiasennus boksi osata käyttää koneen omia puolia hyväkseen. jossain threadissa tästä olikin juttua. vaihtamalla fordin edis-puolat ilmeisesti pystytään kiertämään tämä asia mutta ratkaisuja on varmasti muitakin.
              Eikös Samin rakentelemassa M50 2,5l tbo:ssa ollut ihan vakiosytkät ja puolat, samotenkuin E36 jenkkajenkkiM3 tbo:ssa myös? Sytkää ohjas Hestec?

              Itse en sinänsä näistä muovimoottoreista tiedä mutta tämmöstä vain muistelin
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • vleivo
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 708
                • Zürich Switzerland

                #8
                Jenkki M3sen,tai schrik nokat,euro m3sen peltisarja ja katit (joutuu mahdollisesti hieman sovittamaan mutta sopii suht helpolla). Kunnon CAI ja sädät lastun penkissä,ja tietysti vapaammin virtaava päätevaimennin. Noin 240hp sen jälkeen. Löytyy noi m3 sen osat varmaankin saksan ebysta käytettynä.
                1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                1991 Ford Mustang GT 5.0
                1994 BMW M5 3.8
                2011 H-D Fatboy Special
                2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                Comment

                • TuomasTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 529
                  • Kotka

                  #9
                  Pitää ainakin vaihtaa turbo, cooleri sekä putkisto ja käyttää pumppu fiksattavana. En tiedä kestävyydestä mutta tuskin kestää sen huonommin kuin bensavehkeet. En ole tällaisen "supervirittelyn" asiantuntija mutta tulipahan vaan kiusaus mainita asiasta. Kertokoot muut lisää jos tarvii. Dieselvero n. 500 vuodessa. Itse oon tähän mennessä saanut 40hv lisätehot n.200 eurolla, uusilla osilla.
                  BMW F15 X5 M50d -14

                  Comment

                  • Wille325
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 233
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by makketee
                    Noi mun mainitsemani kaikki palikathan (megasquirt, uuden tupla putkiston sekä filtteri) maksaa putkiston pöntöistä riippuen +-1000e ?

                    M3:sta en tosiaankaan saa hommattua ja 328 näytti olevan yllättävän paljon kalliimpi veroissa sekä saksalaisessa auton hinnassa. Miten 328 on sitten viritettävissä? Sehän on vakiona 1hp tehokkaampi kuin 325.
                    En tiedä minkähintaisia 325:a olet katsellut, mutta minun mielestäni hintaero esim. Saksassa ei ole kovin suuri, verot ovat toki vähän suuremmat, mutta onpahan sulla sitten arvokkaampi autokin, jolloin myydessäsi varmaan saat takaisin suhteessa yhtä paljon enemmän rahaa kuin ostoon kului verrattuna 325:iin.

                    Ja tälläkin foorumilla löytyy paljon juttua miten se 328 on kuitenkin aika lailla eri peli kuin 325 paremman väännön ansiosta, eikä se ero huipputehossakaan taida olla ihan sitä 1hp mitä väittävät. Jos sitäkin pitää alkaa virittämään niin aivan samallalaillahan sekin on viritettävissä. Väittävät että imusarjan vaihdolla irtoaisi noin 20 lisäheppaa. Siksi tälläista kommenttia heitän, koska itseä vaan hiukan harmittaa, että en aikanani hommannut 328:a.

                    Comment

                    • kotkavaara arttu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 142
                      • Rauma

                      #11
                      Originally posted by TuomasTee
                      Tolla rahalla mikä em. vehkeisiin 325 bensassa menis siihen että saadaan 250hv/350Nm(??jotain sinne päin), sais 325TDS:stä jotain tyyliin 350hv/700Nm ja puolet pienemmillä polttoainekuluilla...
                      Anteeks, mut oli pakko kysyä. Et millai helvakos saa 325TDS:tä 350hv??
                      Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                      Comment

                      • S.P.R
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1009
                        • Oulu area

                        #12
                        offtopic

                        Taas offtopic, mutta tosta TDS virittelystä sen verran, että ei tunnu kestävän edes vakio tehoilla saati sitten viritettynä... "Kaikki" foorumit "täynnä" porukkaa joilla TDS syltännyt tavalla tai toisella...

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 757
                          • -

                          #13
                          Ettei olis käyttäjässä vikaa?
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by makketee
                            Noi mun mainitsemani kaikki palikathan (megasquirt, uuden tupla putkiston sekä filtteri) maksaa putkiston pöntöistä riippuen +-1000e ?

                            M3:sta en tosiaankaan saa hommattua ja 328 näytti olevan yllättävän paljon kalliimpi veroissa sekä saksalaisessa auton hinnassa. Miten 328 on sitten viritettävissä? Sehän on vakiona 1hp tehokkaampi kuin 325.
                            imusarja vaihtamalla siitä pitäs putkiston ja filtterin kans saada....n.250hv

                            ja ne väännöthän siihen kiihtyvyyteen enemmän vaikuttaa kuin tehot
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • henri
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 5752
                              • Kiuruvesi/Iisalmi

                              #15
                              Originally posted by TuomasTee
                              Pitää ainakin vaihtaa turbo, cooleri sekä putkisto ja käyttää pumppu fiksattavana. En tiedä kestävyydestä mutta tuskin kestää sen huonommin kuin bensavehkeet. En ole tällaisen "supervirittelyn" asiantuntija mutta tulipahan vaan kiusaus mainita asiasta. Kertokoot muut lisää jos tarvii. Dieselvero n. 500 vuodessa. Itse oon tähän mennessä saanut 40hv lisätehot n.200 eurolla, uusilla osilla.

                              lastulla saa diisseliin sen n. 50hv ja n.50-80Nm vääntöjä lisää riippuu koneesta, mutta ei varmasti kestä tuo 325TD:n tekniikka tuota 700Nm, kun 500 tekee jo tiukkaa 330d:ssä se pitää rajoittaa tuonne 500 tuntumaan 600 hajottaa jo voimansiirron aika helposti, saa sen tietenkin jo pienemmilläki väännöillä rikki....rippuu käytöstä

                              mut turbon, ja coolerin yms. vaihdolla diisselistä saa pahan vastustajan , kun se on jo sitä lastuttmisen jälkeenki

                              ei vain noi diisselit kestä niin hyvin virittelyä kuin bensakoneet
                              Last edited by henri; 11-01-2005, 17:59.
                              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                              Ex. E30 320i 2d GTS -88


                              E46 330Cd (projekti V.2)


                              ----------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎