Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m3 3.0 -> m62b44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VRT
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 206
    • Pohjois-Savo, Kuopio

    E36 m3 3.0 -> m62b44

    miten onnistuu muutoskatsastus? Kuutiotilavuusverrokkina 3,2litr suurin ? jolloin ei yllä kuin 4.0litraiseksi. Vertailua ei voine tehdä alpinan b8 kanssa. Liekkö mahdollista akelta anoa lupaa ja maksaa tietysti hunajaisia?
    e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

    exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3404
    • Kotka

    #2
    Originally posted by vrt View Post
    miten onnistuu muutoskatsastus? Kuutiotilavuusverrokkina 3,2litr suurin ? Jolloin ei yllä kuin 4.0litraiseksi. Vertailua ei voine tehdä alpinan b8 kanssa. Liekkö mahdollista akelta anoa lupaa ja maksaa tietysti hunajaisia?
    m60b40?
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #3
      Vähäpäästöiseen toisesta mallisarjasta kone? Ei onnistu täällä kekkosslovakiassa. Itekin pyörittelin näitä kesällä ja ei onnistu vähäpäästöisiin.


      Käsittääkseni Alpinaa ei voine käyttää vertailuautona, koska on eri merkki-/mallisarjaa.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • VRT
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 206
        • Pohjois-Savo, Kuopio

        #4
        E36 m3 3.0 -> m62b44

        siihen riittäis nuo m3 litrat, mutta kun olis jo ylimääräinen m62b44 http://www.btcf.fi/forum/images/icons/icon6.gif

        Originally posted by Skarpa View Post
        m60b40?
        e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

        exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact

        Comment

        • VRT
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 206
          • Pohjois-Savo, Kuopio

          #5
          eli ei onnistuisi vaikka muut ehdot täyttyisikin?

          Originally posted by bemmeri View Post
          Vähäpäästöiseen toisesta mallisarjasta kone? Ei onnistu täällä kekkosslovakiassa. Itekin pyörittelin näitä kesällä ja ei onnistu vähäpäästöisiin.


          Käsittääkseni Alpinaa ei voine käyttää vertailuautona, koska on eri merkki-/mallisarjaa.
          e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

          exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            #6
            Originally posted by bemmeri View Post
            Vähäpäästöiseen toisesta mallisarjasta kone? Ei onnistu täällä kekkosslovakiassa. Itekin pyörittelin näitä kesällä ja ei onnistu vähäpäästöisiin.

            Onnistuu se, päästöluokan pitää olla vaan sama tai uudempi vaihtomoottorin kanta-autossa.

            Comment

            • VRT
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 206
              • Pohjois-Savo, Kuopio

              #7
              se lienee kunnossa, m3 vm94 ja moottori vm97. Mutta entäs tuo moottorintilavuuden kasvu yli 25% ?


              Originally posted by Micce///M View Post
              Onnistuu se, päästöluokan pitää olla vaan sama tai uudempi vaihtomoottorin kanta-autossa.
              e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

              exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #8
                Originally posted by Micce///M View Post
                Onnistuu se, päästöluokan pitää olla vaan sama tai uudempi vaihtomoottorin kanta-autossa.
                Oonko missannu jonku. Siinä uskossa olen ollu, että "samaan mallisarjaan" kuuluvan moottorin voi vaihtaa. Eli esim. e39 535i-->540i olisi ok muutoskatsastuksella jos muut vaaditut vermeet on vaihdettu.
                Kun e36:ssa ei ole ollut käytössä M60/M62-moottoria, niin ei täyty tuo "sama mallisarja" vaatimus.
                Mutta esim. e36 320i-->328i onnistuisi kun ovat samaa mallisarjaa (toki jarrut, yms. vaaditut).
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Samee
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 888
                  • Valkeakoski

                  #9
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Oonko missannu jonku. Siinä uskossa olen ollu, että "samaan mallisarjaan" kuuluvan moottorin voi vaihtaa. Eli esim. e39 535i-->540i olisi ok muutoskatsastuksella jos muut vaaditut vermeet on vaihdettu.
                  Kun e36:ssa ei ole ollut käytössä M60/M62-moottoria, niin ei täyty tuo "sama mallisarja" vaatimus.
                  Mutta esim. e36 320i-->328i onnistuisi kun ovat samaa mallisarjaa (toki jarrut, yms. vaaditut).
                  Ei sen mistään samasta mallisarjasta tarvitse olla. Saa olla vaikka skoodasta. Tehoa, painoa ja tilavuutta koskee tietyt prosentit joiden sisällä pitää pysyä. Ja toki tuo päästöluokitus, siitä olikin jo faktaa tuossa.
                  E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                  E30 316 4d '89
                  E36 M3 Coupe '93
                  F30 318d '13

                  Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #10
                    Originally posted by Samee View Post
                    Ei sen mistään samasta mallisarjasta tarvitse olla. Saa olla vaikka skoodasta. Tehoa, painoa ja tilavuutta koskee tietyt prosentit joiden sisällä pitää pysyä. Ja toki tuo päästöluokitus, siitä olikin jo faktaa tuossa.
                    Ok. Mutuilin muistin mukaan.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #11
                      Originally posted by VRT View Post
                      Mutta entäs tuo moottorintilavuuden kasvu yli 25% ?
                      Vaatii poikkeusluvan ja vitullisen paperityön sekä byrokratian.

                      Neljä litrainen on isoin pata mihin prosentit riittää ja sen on tosiaan oltava vähintään samaa päästöluokkaa kun se vertailumoottori.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • VRT
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 206
                        • Pohjois-Savo, Kuopio

                        #12
                        m62b35

                        Onkos tietoa, miten saa moottorinsähköt istutettua käymään e36 koriseen. Ei ainakaan samassa kohti ole silmämääräisesti noitten moottorinsähköjen liittyminen autoon kuin e36 korisessa. Onko idea kuitenkin sama. E36 korisessahan ei muutakuin johto virranjakopisteeseen ja releet kiinni sulakerasian poskeen..
                        e30 320, e36 325,e36 328, e36 325 Extreme r.f,e36 m3 sedan r.f., e34 540, e39 540

                        exät: e36 m3 coupe, e34 545tds, e36 325 coupe, e46 316ti compact

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎