1. Ehkä vähän turha tänne laittaa mutta en netistäkään löytäny että onkos tuossa 320iA e36 -92 (ei ilmastoitu) sen tuuletinnopeus/lämmönsäätö/ilmansuuntaus kehikossa taustavalona on vissiinkin ledi niin onko se vaihtoledi vai pitääkö juottaa uusi kun iteltä vissiin hajos ja onko se sellanen oranssi vai käykö normi kirkas valkoinen?
2. Ja toinen että minkävärinen on radion herätteen piuhan väri, se mikä tulee autosta. kun uudella radiolla joudun itse käynnistämään ja sammuttamaan radion, ei iso vaiva mutta ois kiva saada se ihan avaimen kautta henkiin ja sammuksiin...
3. Ja semmosta että kun ajaa niin 2 -> 3 vaihtaessa "nykäisee", on vaihtamassa mutta nostaa kierroksia n.100-200rpm ja vaihtaa ja nykäisee autoa.
Pari kertaa on tapahtunut niin että liikennevaloissa odottaessani jarru pohjassa auto nytkähtää eteenpäin ihan kuin pakottaisi autoa menemään eteenpäin ja sen jälkeen yleensä myös syttyy vikavalo (ratas ja huutomerkki)
onko laatikko nyt hajoamassa vai onko korjattavissa kotikonstein.. Luin että laatikkoöljyn sihti saattaa kerätä metallipölyä vaihteistosta ja aiheuttaa nykimistä.
Muut vaihteet ja kickdown toimii hyvin, myös pakkovaihteet. välillä ilmestyy se vaihteiston vikavalo ihan muuten vain ajaessa. joskus jopa jos seisottaa P vaihteella, ei hirveän usein mutta kuitenkin. vikavalo häviää aina kun auton sammuttaa, odottaa hetken ja käynnistää uudelleen. Ajattelin nyt ainaki laatikko ja moottoriöljyt ja öljynsuodattimen vaihtaa, voisiko auttaa vai onko vai hukkaan heitettyä rahaa?
( Josko nyt helppolukuisempi . )
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________
Edit: eli vähän päivitystä kun kokonaan on unohtunut tänne laittaa. tuo vaihteisto-ongelma ratkesi sillä että uudet puolat ja tulpat sisään, sen jälkeen ei ole kertaakaan näkynyt sitä vikavaloa ja muutenkin tuntuu paremmalta ajaa.. oli myös venttiilikopan tiiviste sanonu ittensä irti aivan kokonaan, tiedä sitten oliko silläkään mitään merkitystä mutta tulpat ainaki uiskenteli siellä öljyssä. no seki vaihdettiin ja tulpat pysyvät kuivina noh autohan toimii taas. välillä kyllä miettii hetken ennen kuin vaihtaa 2 -> 3 mutta se vissiin on sitten siitä lootan kuluneisuudesta, mutta ei kyllä enää hyppää nii pahasti tai useasti..
2. Ja toinen että minkävärinen on radion herätteen piuhan väri, se mikä tulee autosta. kun uudella radiolla joudun itse käynnistämään ja sammuttamaan radion, ei iso vaiva mutta ois kiva saada se ihan avaimen kautta henkiin ja sammuksiin...
3. Ja semmosta että kun ajaa niin 2 -> 3 vaihtaessa "nykäisee", on vaihtamassa mutta nostaa kierroksia n.100-200rpm ja vaihtaa ja nykäisee autoa.
Pari kertaa on tapahtunut niin että liikennevaloissa odottaessani jarru pohjassa auto nytkähtää eteenpäin ihan kuin pakottaisi autoa menemään eteenpäin ja sen jälkeen yleensä myös syttyy vikavalo (ratas ja huutomerkki)
onko laatikko nyt hajoamassa vai onko korjattavissa kotikonstein.. Luin että laatikkoöljyn sihti saattaa kerätä metallipölyä vaihteistosta ja aiheuttaa nykimistä.
Muut vaihteet ja kickdown toimii hyvin, myös pakkovaihteet. välillä ilmestyy se vaihteiston vikavalo ihan muuten vain ajaessa. joskus jopa jos seisottaa P vaihteella, ei hirveän usein mutta kuitenkin. vikavalo häviää aina kun auton sammuttaa, odottaa hetken ja käynnistää uudelleen. Ajattelin nyt ainaki laatikko ja moottoriöljyt ja öljynsuodattimen vaihtaa, voisiko auttaa vai onko vai hukkaan heitettyä rahaa?
( Josko nyt helppolukuisempi . )
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________
Edit: eli vähän päivitystä kun kokonaan on unohtunut tänne laittaa. tuo vaihteisto-ongelma ratkesi sillä että uudet puolat ja tulpat sisään, sen jälkeen ei ole kertaakaan näkynyt sitä vikavaloa ja muutenkin tuntuu paremmalta ajaa.. oli myös venttiilikopan tiiviste sanonu ittensä irti aivan kokonaan, tiedä sitten oliko silläkään mitään merkitystä mutta tulpat ainaki uiskenteli siellä öljyssä. no seki vaihdettiin ja tulpat pysyvät kuivina noh autohan toimii taas. välillä kyllä miettii hetken ennen kuin vaihtaa 2 -> 3 mutta se vissiin on sitten siitä lootan kuluneisuudesta, mutta ei kyllä enää hyppää nii pahasti tai useasti..
Comment