Announcement

Collapse
No announcement yet.

320iA e36 sähköt ja vaihteisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonde1231
    BTCF Member
    • Jan 2014
    • 19
    • Vantaa

    320iA e36 sähköt ja vaihteisto

    1. Ehkä vähän turha tänne laittaa mutta en netistäkään löytäny että onkos tuossa 320iA e36 -92 (ei ilmastoitu) sen tuuletinnopeus/lämmönsäätö/ilmansuuntaus kehikossa taustavalona on vissiinkin ledi niin onko se vaihtoledi vai pitääkö juottaa uusi kun iteltä vissiin hajos ja onko se sellanen oranssi vai käykö normi kirkas valkoinen?

    2. Ja toinen että minkävärinen on radion herätteen piuhan väri, se mikä tulee autosta. kun uudella radiolla joudun itse käynnistämään ja sammuttamaan radion, ei iso vaiva mutta ois kiva saada se ihan avaimen kautta henkiin ja sammuksiin...

    3. Ja semmosta että kun ajaa niin 2 -> 3 vaihtaessa "nykäisee", on vaihtamassa mutta nostaa kierroksia n.100-200rpm ja vaihtaa ja nykäisee autoa.
    Pari kertaa on tapahtunut niin että liikennevaloissa odottaessani jarru pohjassa auto nytkähtää eteenpäin ihan kuin pakottaisi autoa menemään eteenpäin ja sen jälkeen yleensä myös syttyy vikavalo (ratas ja huutomerkki)
    onko laatikko nyt hajoamassa vai onko korjattavissa kotikonstein.. Luin että laatikkoöljyn sihti saattaa kerätä metallipölyä vaihteistosta ja aiheuttaa nykimistä.
    Muut vaihteet ja kickdown toimii hyvin, myös pakkovaihteet. välillä ilmestyy se vaihteiston vikavalo ihan muuten vain ajaessa. joskus jopa jos seisottaa P vaihteella, ei hirveän usein mutta kuitenkin. vikavalo häviää aina kun auton sammuttaa, odottaa hetken ja käynnistää uudelleen. Ajattelin nyt ainaki laatikko ja moottoriöljyt ja öljynsuodattimen vaihtaa, voisiko auttaa vai onko vai hukkaan heitettyä rahaa?

    ( Josko nyt helppolukuisempi . )

    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________

    Edit: eli vähän päivitystä kun kokonaan on unohtunut tänne laittaa. tuo vaihteisto-ongelma ratkesi sillä että uudet puolat ja tulpat sisään, sen jälkeen ei ole kertaakaan näkynyt sitä vikavaloa ja muutenkin tuntuu paremmalta ajaa.. oli myös venttiilikopan tiiviste sanonu ittensä irti aivan kokonaan, tiedä sitten oliko silläkään mitään merkitystä mutta tulpat ainaki uiskenteli siellä öljyssä. no seki vaihdettiin ja tulpat pysyvät kuivina noh autohan toimii taas. välillä kyllä miettii hetken ennen kuin vaihtaa 2 -> 3 mutta se vissiin on sitten siitä lootan kuluneisuudesta, mutta ei kyllä enää hyppää nii pahasti tai useasti..
    Last edited by jonde1231; 09-04-2014, 11:57.
    e46 320d touring -03

    Ex:
    e36 325i cabriolet -94
    e36 320i coupe -92
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Ihan ensimmäisenä, koita vähän saada noita ongelmia jaettua, hankala lukea kun kaikki on yhtä pötköä.

    Taustavalosta ei muuta hajua kuin se että todennäköisesti se on normaali polttimo, ei led.

    Lootan vikakoodit kannattaa lukea, voi nollauksella parantua.
    Öljytkin voi vaihtaa, tuskin huonompaan suuntaan menee.
    Toi 2-3 vaihto johtuu lootan kuluneisuudesta, liikaa välystä jo, jolloin öljynpaine ei jaksa heti painaa pakkaa kasaan.
    Myös öljynvaihto voi siihen auttaa.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      tuon ikäisessä autossa taitaa olla nämä zundspulen, vai mitkä haistavittu puolat lie

      Ex 320ia:ssa oli juurikin samanlaista ongelmaa että nyki valoissa ja laatikonvikavalo paloi joskus silloin ja tällöin. syyksi paljastui 6/6 paskana olevia puolia, "uudet" puolat kiinni ja kovaa ajoa, eikä kertaakaan enää valo loistanut, ja loota toimi hienosti.

      edit: kaikki puolat irti, pyyhit paskat ja katsot onko ne mistään halki.
      Last edited by Eepo; 11-02-2014, 14:46.
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • jonde1231
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 19
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Mikkeri View Post
        Ihan ensimmäisenä, koita vähän saada noita ongelmia jaettua, hankala lukea kun kaikki on yhtä pötköä.

        Taustavalosta ei muuta hajua kuin se että todennäköisesti se on normaali polttimo, ei led.

        Lootan vikakoodit kannattaa lukea, voi nollauksella parantua.
        Öljytkin voi vaihtaa, tuskin huonompaan suuntaan menee.
        Toi 2-3 vaihto johtuu lootan kuluneisuudesta, liikaa välystä jo, jolloin öljynpaine ei jaksa heti painaa pakkaa kasaan.
        Myös öljynvaihto voi siihen auttaa.
        pahoittelut että tuli vähän tommosena tuo teksti mutta kiitos että jaksoit lukaista ja auttaa
        kuulin että jos irrottaa akun n.30min niin nollaa vikakoodit, onko järkevää? vai kannattaako viedä ihan vikakoodin lukuun, jos löytyy halvalla helsingistä päi ni ois kiva kuulla.
        Last edited by jonde1231; 11-02-2014, 15:46.
        e46 320d touring -03

        Ex:
        e36 325i cabriolet -94
        e36 320i coupe -92

        Comment

        • jonde1231
          BTCF Member
          • Jan 2014
          • 19
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Eepo View Post
          tuon ikäisessä autossa taitaa olla nämä zundspulen, vai mitkä haistavittu puolat lie

          Ex 320ia:ssa oli juurikin samanlaista ongelmaa että nyki valoissa ja laatikonvikavalo paloi joskus silloin ja tällöin. syyksi paljastui 6/6 paskana olevia puolia, "uudet" puolat kiinni ja kovaa ajoa, eikä kertaakaan enää valo loistanut, ja loota toimi hienosti.

          edit: kaikki puolat irti, pyyhit paskat ja katsot onko ne mistään halki.
          pitääpi kattoa heti kun pääsee jonnekkin lämpimää ja työkalujen luokse. kiitoksia avustuksesta
          e46 320d touring -03

          Ex:
          e36 325i cabriolet -94
          e36 320i coupe -92

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            #6
            Ei taida nollata mitään jos on puoli tuntia ilman akkua.
            Testeriin vain kiinni.
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • jonde1231
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 19
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Mikkeri View Post
              Ei taida nollata mitään jos on puoli tuntia ilman akkua.
              Testeriin vain kiinni.
              täytyypi sitten tehä niin
              e46 320d touring -03

              Ex:
              e36 325i cabriolet -94
              e36 320i coupe -92

              Comment

              • mängimän
                Banned
                • Jan 2014
                • 59
                • Riihimäki & Hyvinkää

                #8
                Heitetää jatkoks tähä samaa ketjuun, elikkä 320 mikä mankanjohdoista onse "muisti" tai se ettei rammari hukkais aina asetuksiaan? -..-

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by mängimän View Post
                  Heitetää jatkoks tähä samaa ketjuun, elikkä 320 mikä mankanjohdoista onse "muisti" tai se ettei rammari hukkais aina asetuksiaan? -..-
                  parin euron sijoituksella saat sen itsekkin selville
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎