Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330Ci ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 520ibiimeri
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 55
    • Lapinlahti/Pajujärvi

    #46
    Originally posted by kani View Post
    Mittasitko puolat vai mitä päättelit?
    Tyhmyyttäni kysyn, että miten nuo mitataan yleismittarilla?
    *Ajossa vw transporter sekä Peugeot 406*

    Exät:

    -Fiude 127
    -Fiude 127 stella
    -Lartsa 1200
    -Lartsa 1500
    -323 massikka
    -MB-limousine lang 8hlö,ryyppyreki
    -Ekkeri
    -Skoda,takatuuppari
    -BMW 316i
    -BMW 520i
    -Uno fire 1.0
    -CarinaII
    -Mazda 626 Riisikippo
    -Vw vento
    -Audi a4
    -Bmw 330Ci
    -Vw vento
    -Vw golf

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #47
      Originally posted by pomo View Post
      Kyllä se monessa automerkissä vaikuttaa, bemarista en ole varma.
      Mutta nyt kuitenkin bemareista puhe
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #48
        Originally posted by 520ibiimeri View Post
        Tyhmyyttäni kysyn, että miten nuo mitataan yleismittarilla?
        http://forums.bimmerforums.com/forum...-packs-(w-pics)

        Mittaa reunimmaiset liittimet puolasta. Jos se on palanut kuten epäilit, uskoisin että näyttää nollaa. Sekundäärikäämiä ei voikkaan mitata joten voihan se silti olla rikki vaikka näyttää ehjältä noin mitattaessa. Siksi nojataan vikakoodeihin ja vaihdellaan puolia diagnosoidessa.

        Originally posted by Supa View Post
        Mutta nyt kuitenkin bemareista puhe
        Onko faktaa että mittariston tai valomodulin ei tarvitse olla koodattu samalle VIN numerolle kuin ecun ja ews:n?

        Epäilyttää myös se uusi ECU toimiiko se sen paremmin kuin vanhakaan vaikkei anna koodia, tai onko vika vaan muualla, mikä hyvänsä sitten on rikkonut vanhan ECUn (hitsaus?) olisi rikkonut jotain muutakin mikä ei sytytä koodia.

        Pääseekö INPAlla tai jollain muulla diagnoosityökalulla, DIS/GT1 tai ISTA-D Rheingold näkemään että onko toi käynnistyksenestopuoli OK?

        Onko bemarissa mitään ecussa ja puolien/kipinän välillä estämässä kuin kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet/signaali tai sen puute sekä ews? Jos ei niin vika on ecussa tai ews:n synkronoinnissa tai sitten VIN numerolla ja auton mittaristoilla ja valomodulilla ON merkitystä.

        Oon yrittänyt itsekin etsiä selkeitä vianselvityskaavioita muttei ole löytynyt.. Onko kellään?
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #49
          Kyllä e46 aikakauden vehje käynnistyy ihan hyvin vaikka kokonaan ilman mittaria tai valomoduulia.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • 520ibiimeri
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 55
            • Lapinlahti/Pajujärvi

            #50
            Puolat mitattu ja jokaisessa tasainen arvo 1,6 ohmia eli lie kait nuo kunnossa...ovat kyllä alkuperäiset nuo puolat, kun 31.05.00 oli leima jokaisessa...
            Tutkimukset jatkuu...
            *Ajossa vw transporter sekä Peugeot 406*

            Exät:

            -Fiude 127
            -Fiude 127 stella
            -Lartsa 1200
            -Lartsa 1500
            -323 massikka
            -MB-limousine lang 8hlö,ryyppyreki
            -Ekkeri
            -Skoda,takatuuppari
            -BMW 316i
            -BMW 520i
            -Uno fire 1.0
            -CarinaII
            -Mazda 626 Riisikippo
            -Vw vento
            -Audi a4
            -Bmw 330Ci
            -Vw vento
            -Vw golf

            Comment

            • kani
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 699
              • Espoo

              #51
              Originally posted by 520ibiimeri View Post
              Puolat mitattu ja jokaisessa tasainen arvo 1,6 ohmia eli lie kait nuo kunnossa...ovat kyllä alkuperäiset nuo puolat, kun 31.05.00 oli leima jokaisessa...
              Tutkimukset jatkuu...
              Saitko kipinää tulpista??

              Katsoitko tuon toisen käynnistyskeskustelun viestit ja erityisesti tämän:
              Last edited by kani; 31-03-2014, 15:50.
              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

              Comment

              • pomo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2013
                • 429
                • Oulu

                #52
                Originally posted by Supa View Post
                Kyllä e46 aikakauden vehje käynnistyy ihan hyvin vaikka kokonaan ilman mittaria tai valomoduulia.
                Viimeiset on tehty 2004, ainakaan se aikakauden volvo ei lähde ilman monen ohjainyksikön vaihtoa.
                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                E46 320 Cab

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #53
                  Originally posted by pomo View Post
                  Viimeiset on tehty 2004, ainakaan se aikakauden volvo ei lähde ilman monen ohjainyksikön vaihtoa.
                  Mitä ihmettä tässä nyt on Volvoilla tekemistä asian kanssa, edelleen bemareista puhe.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • pomo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2013
                    • 429
                    • Oulu

                    #54
                    Jos tiedät, etkä arvaa niin sitten se on niin. Sitä vaan harva varmasti tietää. Minä en tiedä, mutta veikkaan ja oletan, että ajonesto tarkistaa yhteensopivuuden moneenkin paikkaan kuten esim. Volvossa. Toisaalta bmw:n varkauden esto on nykyään paljon heikompi kuin kilpailijoilla, vaikka -90 luvulla oli toisin. Voi olla, että alamäki alkoi jo 2000- luvun alussa!
                    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                    E46 320 Cab

                    Comment

                    • 520ibiimeri
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 55
                      • Lapinlahti/Pajujärvi

                      #55
                      Originally posted by pomo View Post
                      Jos tiedät, etkä arvaa niin sitten se on niin. Sitä vaan harva varmasti tietää. Minä en tiedä, mutta veikkaan ja oletan, että ajonesto tarkistaa yhteensopivuuden moneenkin paikkaan kuten esim. Volvossa. Toisaalta bmw:n varkauden esto on nykyään paljon heikompi kuin kilpailijoilla, vaikka -90 luvulla oli toisin. Voi olla, että alamäki alkoi jo 2000- luvun alussa!
                      Tuonhan sais varmaan selville, jos joku ottas autostaan valomodulin ja mittariston irti...yrittäs käynnistää jne.
                      *Ajossa vw transporter sekä Peugeot 406*

                      Exät:

                      -Fiude 127
                      -Fiude 127 stella
                      -Lartsa 1200
                      -Lartsa 1500
                      -323 massikka
                      -MB-limousine lang 8hlö,ryyppyreki
                      -Ekkeri
                      -Skoda,takatuuppari
                      -BMW 316i
                      -BMW 520i
                      -Uno fire 1.0
                      -CarinaII
                      -Mazda 626 Riisikippo
                      -Vw vento
                      -Audi a4
                      -Bmw 330Ci
                      -Vw vento
                      -Vw golf

                      Comment

                      • kani
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 699
                        • Espoo

                        #56
                        Eikö E46:n ole mitään vianhakukaaviota olemassa? Bemarin dokumenteista ja Bentleyn huolto-oppaasta ei tullut heti vastaan.

                        Ei sitten kannata ajella ilman mittaristoa kiinni, syttyy aika nopeasti sen jälkeen merkkivalo päälle km lukeman eroavaisuuden vuoksi. En tiedä mitä tapahtuu jos LSZ on myös irti, kilometrit tallentuu noihin kahteen?
                        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #57
                          Kyllä, olen siirtänyt e46:sta ilman kumpaakin moduulia joten käynnistyvyyteen tuo ei vaikuta.
                          Myöskään kilometriero lsz versus ike ei täppää sytytä vaan VIN ero.
                          Kannattaa lukasta bemarin dokumentit asioista.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #58
                            Originally posted by Supa View Post
                            Kyllä, olen siirtänyt e46:sta ilman kumpaakin moduulia joten käynnistyvyyteen tuo ei vaikuta.
                            Myöskään kilometriero lsz versus ike ei täppää sytytä vaan VIN ero.
                            Kannattaa lukasta bemarin dokumentit asioista.
                            Hyvä tietää, tästä on jenkkiforumilla ja joissain muissa yhteyksissä puhuttu useaan kertaan että mittaristo irti ei kannata ajella.

                            Onko sinulla tiedossa selkeää vianhakukaaviota esim. käynnistysongelmaan?? Mielellään BMW:n dokumentaatioon pohjautuvaa.

                            Itse olen etsiskellyt esim täältä tuloksetta: http://workshop-manuals.com/bmw/3_se...0ci_m54_coupe/

                            Jos osaat ohjata oikeaan viralliseen proseduuriin niin se auttaisi varmaan montaa harrastajaa autonsa kanssa. Hondan omassa sähköisessä korjausoppaassa/rompussa on selkeät kaaviot melkein ongelmaan kuin ongelmaan linkkeineen miten ko. kohta tarkastetaan. Apinakin korjaa sillä autonsa. Jonain päivänä varmaan tulee itselläkin se vastaan että E46 ei käynnisty.

                            Myöskään BMW E46 Bentley-manuaalista en löytynyt vianhakukaaviota.
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #59
                              No katsoo kaikki asiat läpi mitkä vaikuttaa toimintaan, eikai tuohon nyt tarvitse muuta tietoa.
                              En nyt tätä kyseistä tapausta ole jaksanut lukea läpi tarkemmin mutta noin esimerkiksi geneerisesti:

                              Tunnistaako ews avaimen oikein, antaako dme:lle käynnistysluvan, tulkitseeko dme itsessään että käynistyslupa annettu, saako dme kaiken tarvittavan tiedon starttaukseen (lämpötilatiedot, kierrostiedon, ei ole estäviä tiloja kuten automaatissa vaihdevalitsin kytkin jne), toimiiko b-pumppu/sen ohjaus, nouseeko paineet kiskolle asti, tuleeko puolille syöttöjännite, tuleeko ohjaus puolille, tuleeko kipinä puolilta jne jne.

                              Tulosten perusteella sitten jatkaa tutkimista kyseisen aiheen tiimoilta.
                              Toki noita voi rajata sen mukaan pyörittääkö edes konetta vai ei. Esim jos ei pyöritä niin vika voi olla ews:n avaimen tunnistuksessa (sitten katsomaan onko estotiloja), startin herätelinjassa tai itse startissa tai sen virransyötössä jne.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • pomo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2013
                                • 429
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by Supa View Post
                                Kyllä, olen siirtänyt e46:sta ilman kumpaakin moduulia joten käynnistyvyyteen tuo ei vaikuta.
                                Myöskään kilometriero lsz versus ike ei täppää sytytä vaan VIN ero.
                                Kannattaa lukasta bemarin dokumentit asioista.
                                Ok, no se sitten se on varma.
                                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                                E46 320 Cab

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎