Ketjunkiristimen palat on sitten öljypumpussa jos sihti on jo pettänyt. Kannattaa ottaa öljypohja samantien pois ja putsata pumppu jos muovia siellä on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 318i epämääräinen ääni koneesta
Collapse
X
-
Juu no ei siinä ketjunkiristimessä mitään vikaa ollut. Lähinnä vaan vituttaa se, että tänään testiajon jälkeen tuli huomattua, että ääni ei kadonnut mihinkään. Ketjunohjain oli siis katkennut ja olin aivan varma, että siitä johtuu mutta ei. Nyt siis kaikki ohjaimet ja kiristin vaihdettu. Oisko kellään mitään ehdotuksia?
Hydrauliselta venttiilinnostimeltakaan ei kuulosta mielestäni pitää vähän erilaista mekkalaa ja rukarilla kuunnellessa ääni kuitenkin selkeästi tulee jakopäästä/etupäästä, mutta sielä kaikki pitäisi olla kunnossa kun kaikki vaihettukin paitsi ketju, mutta sekin näytti kyllä ihan hyväkuntoiselta.
Jos sielä joku venttiili nakuttaa niin siinä tapauksessa antaa vaan olla tai sitten pistää vehkeen kiertämään, sillä aika/kiinnostus alkaa kantta purkamaan on aika vähäinen..BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Tässä nyt vielä ihan videota äänestä sisältä ovi auki, sekä konetilasta:
Öljyt vaihdettu mitä parhaimpiin Castrol Edge A3/B4 0W-40 ja ennen öljynvaihtoa hain myös marmorilta forten koneen puhistusainetta ja heitin sisään ilman merkittäviä muutoksia.
Apuja kaivataan nyt ihan tosissaan rupee keinot loppumaan kesken!BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Mitä ilmeisimmin alakerta paskana englannin kielessä puhutaan ''bottom end gone''. Ja korjaus kuulemma kannattaa suorittaa vaihtamalla koko moottori. Onko tämä ainoa keino vai kannattaako konetta ruveta irrottamaan edes? Eli kampiakselin laakerit sökönä tai joku mikälie rod bearings..BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Kuuluko sulla ajossa esim jos kiihdytti noin 3000 kierrokseen ja siittä hölläs hieman kaasua niin kauhean terävä kilkatus, vai oliko se tuommosta kokoajan mitä videoilla näky ? Itsellä kans ed omistajan toimesta ketju ja kiristin vaihdettu niin justiin hieman kaasua löysätessä kilisee koneesta oikeen kunnolla mutta veto päällä ei kuulu mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Temsku View PostMitä ilmeisimmin alakerta paskana englannin kielessä puhutaan ''bottom end gone''. Ja korjaus kuulemma kannattaa suorittaa vaihtamalla koko moottori. Onko tämä ainoa keino vai kannattaako konetta ruveta irrottamaan edes? Eli kampiakselin laakerit sökönä tai joku mikälie rod bearings..
Comment
-
-
Originally posted by henri23 View PostKuuluko sulla ajossa esim jos kiihdytti noin 3000 kierrokseen ja siittä hölläs hieman kaasua niin kauhean terävä kilkatus, vai oliko se tuommosta kokoajan mitä videoilla näky ? Itsellä kans ed omistajan toimesta ketju ja kiristin vaihdettu niin justiin hieman kaasua löysätessä kilisee koneesta oikeen kunnolla mutta veto päällä ei kuulu mitään.
Noi laakerit vaan tuli mieleen ku laittaa youtubeen bmw e46 bottom end gone niin tulee tämmössiä: https://www.youtube.com/watch?v=ZCH3g4Fv6R4 Kuulostaa niin ilkeesti täsmälleen samalta ääneltä. Tosiaan moottorijarrutuksessa ääntä ei kuulu.
Tässä vielä video tosta nakutuksesta miten se käyttäytyy täyskiihdytyksessä: https://www.youtube.com/watch?v=Ld9Pzg3osew Erotatte varmaan äänen eli tommosta kauheeta rääkymistä ei pitäis kuulua. Eli alkaa n. 4000rpm ja jatkuu aina loppuun asti. Vähän hämää tuo rääkyminen, kun se tosiaan on niin kova, että peittää videossakin koneen äänet alleen kokonaan.
Haluaisin tässä nyt samalla vielä raportoida toisenlaisesta äänestä mikä kuuluu vähän silloin tällöin tai en tiedä voi kuulua kokoajankin, mutta ääni ei kuulu sisälle niin vaikea sanoa. Ainoastaan ikkuna auki kuuluu selvästi. Eli tällä videolla alkava ääni kohdassa 0:32. Älkää välittäkö muusta yritettiin vaan saada tota nakutusta kuulumaan, mutta tuulenvire vähän pilas sen. https://www.youtube.com/watch?v=Ss90_wQa2EA Joku on ilmeisesti heittäny lehmänkellon koneeseen.
Olisi erittäin mukava saada apua ongelmaan, koska en millään tahtoisi pistää tämmöstä vahinkoa kiertämään.Last edited by Temsku; 06-07-2014, 19:10.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Kuulostaa ikävä kyllä juuri samalta kuin omassa autossani.
Parhaiten taisi itsellä kuulua tasakaasulla paikallaan kierrokset 3000-4000 paikkeilla, aluksi kuului vain nopeasti kiihdytettäessä, mutta jonkin ajan kuluttua kuului tasaisessa 80 km/h vauhdissakin(aina sillä hetkellä kun moottori ei jarruttanut eikä vetänyt).
Korjaamolla diagnoosi oli kiertokangen alapään laakerit, öljypohja pois ja 2 tai 3 sylinteristä sitten löytyikin kunnon välys.
Aiheuttajaa ei vielä tiedossa omasta tapauksesta, olisiko ajettu joskus kuivana?
Tässä pätkä välyksestä:
Last edited by janus; 18-07-2014, 02:16.
Comment
-
-
Originally posted by janus View PostKuulostaa ikävä kyllä juuri samalta kuin omassa autossani.
Parhaiten taisi itsellä kuulua tasakaasulla paikallaan kierrokset 3000-4000 paikkeilla, aluksi kuului vain nopeasti kiihdytettäessä, mutta jonkin ajan kuluttua kuului tasaisessa 80 km/h vauhdissakin(aina sillä hetkellä kun moottori ei jarruttanut eikä vetänyt).
Korjaamolla diagnoosi oli kiertokangen alapään laakerit, öljypohja pois ja 2 tai 3 sylinteristä sitten löytyikin kunnon välys.
Aiheuttajaa ei vielä tiedossa omasta tapauksesta, olisiko ajettu joskus kuivana?
Tässä pätkä välyksestä:
https://www.youtube.com/watch?v=SIA2tMYgnAgBMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Kai sinne voi alhaaltapäin vain liuskatkin vaihtaa, ei vaan taida tulla sillä hyvä jos pahasti kulunut
Kampiakseli hiontaan tarvittaessa ja tarkastaa kiertokanget, taitaa olla helpoin purkaa kun kone otettu pois:think
Taitaa olla järkevintä vaihtaa samalla kaikki laakerit jos tuohon rupeaa.
Kannattaa kyllä selvittää ennen laakerien vaihtoa ja kasausta tuo vian aiheuttaja
Ensin tietenkin ö-pohja pois ja tarkistaa onko välystä
Comment
-
-
Onkos tähän kolinaan löytynyt vielä vastausta? Itsellä samanlaista mekkalaa, mutta jo tyhjäkäynnillä ja tuntuu tulevan juuri jakopäästä.Last edited by RaneMaster; 07-09-2014, 16:26.
Comment
-
-
Tuossa meidän M43:ssa oli täysin identtiset oireet Temskun kuvauksen kanssa ja vika oli kiertokangenlaakereissa. Kammen kauloissa ei vielä onneksi näkyviä vaurioita, joten laitoin uudet std-laakerit, venypultit, tiivisteet ja nippuun.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Juuri oon alkamassa autoa tässä ropaamaan. Ääni rupesi tosiaankin kuulumaan jo tyhjäkäynnilläkin ja kiihyttäessä vähän joka kierrosalueella.
Tällä hetkellä öljyt valutettu pois ja nyt pitäis öljypohja irrottaa ja kattoo sitä kautta laakerit. En oikeen tiedä mitä tehdä, jos koko kone pitää nostaa ja alkaa availemaan, koska siihen ei ainakaan itellä taidot/tilat/vehkeet riitä..BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Originally posted by Temsku View PostJuuri oon alkamassa autoa tässä ropaamaan. Ääni rupesi tosiaankin kuulumaan jo tyhjäkäynnilläkin ja kiihyttäessä vähän joka kierrosalueella.
Tällä hetkellä öljyt valutettu pois ja nyt pitäis öljypohja irrottaa ja kattoo sitä kautta laakerit. En oikeen tiedä mitä tehdä, jos koko kone pitää nostaa ja alkaa availemaan, koska siihen ei ainakaan itellä taidot/tilat/vehkeet riitä..Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostMoottorista pitää purkaa etupalkki pois, mikäli laakerit vaihtaa moottori paikallaan. Minä ostin Motonetista tämmöisen, jota apuna käyttäen homma onnistui montulla ihan hienosti. Kyllä tuossa tekemistä riittää, mutta osat sentään on halvat n.100€, jos jollain voi lohduttautua.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
Comment