Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i epämääräinen ääni koneesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #31
    Originally posted by Temsku View Post
    Siis mitä meinaat etupalkilla? Katosta löytyy kyllä koukku ja aattelin vinssin virittää moottorin nosto koukkuun..
    Etupalkilla tavoittelin ilmeisen huonosti kylläkin, apurunkoa johon pyöräntuenta, moottori ja raidetanko kiinnittyvät . Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa öljynsuodatinjalan tiiviste ja takaiskuventtiili, suodatinjalka on tunnettu vuotokohta näissä. TIS sinulla varmaan on, helpottaa askarointia huomattavasti, löytyy kiristysmomentit sun muut.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Temsku
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 59
      • Vaasa

      #32
      Originally posted by schwarze View Post
      Etupalkilla tavoittelin ilmeisen huonosti kylläkin, apurunkoa johon pyöräntuenta, moottori ja raidetanko kiinnittyvät . Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa öljynsuodatinjalan tiiviste ja takaiskuventtiili, suodatinjalka on tunnettu vuotokohta näissä. TIS sinulla varmaan on, helpottaa askarointia huomattavasti, löytyy kiristysmomentit sun muut.
      Aivan joo kyllä jäykistekehikon jo irrotin ja viikonloppuna ois tarkotus alkaa tota apurunkoa irrottelemaan, jotta sen öljypohjan saa irti.. Juu täytyy nuo sitten vaihtaa siihen samaan syssyyn. Täytyy vaan sormet ristissä toivoa, että suurempia jälkiä ei ole päässyt syntymään oonhan autolla kuitenkin jo semmoset 10tkm ajanut tolla rikkinäisellä laakerilla.
      BMW E46 318 vm. -99

      Comment

      • hrajasso
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 213
        • Järvenpää

        #33
        N42/N46:stako tässä tehdään?

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #34
          Originally posted by hrajasso View Post
          n42/n46:stako tässä tehdään?
          m43...
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • RaneMaster
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 260
            • Hyvinkää

            #35
            Täällä on potilaan vika paikannettu ja 1. pytyn kiertokangen laakerikotelo on väljä. Toivottavasti kampurassa ei ole jälkiä jotta tulee kuntoon std laakereilla...

            Comment

            • Temsku
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 59
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by RaneMaster View Post
              Täällä on potilaan vika paikannettu ja 1. pytyn kiertokangen laakerikotelo on väljä. Toivottavasti kampurassa ei ole jälkiä jotta tulee kuntoon std laakereilla...
              Miten sait paikannettua? Itellä öljypohja nyt irti, mutta väljyyttä ei tunnu missään ainakaan käsin kun kokeilee.. Tosin en käsitä mikä härpäke se siinä keskellä on, niin ei oikeen pääse käsiksi 2./3. pyttyjen laakereihin.:think

              Meinaan tätä: http://aijaa.com/Ctqbu1

              EDIT:Löytyhän sitä välystä!



              Ei oo ihan kunnossa 1. Pytyn laakeri ja 2. Pytyn laakerissa sama homma..
              Last edited by Temsku; 14-09-2014, 17:06.
              BMW E46 318 vm. -99

              Comment

              • esko.kolsi
                Newbiemmer
                • May 2014
                • 1
                • Hollola

                #37
                Noi härpäkkeet on tasapainotusakselit

                Originally posted by Temsku View Post
                Miten sait paikannettua? Itellä öljypohja nyt irti, mutta väljyyttä ei tunnu missään ainakaan käsin kun kokeilee.. Tosin en käsitä mikä härpäke se siinä keskellä on, niin ei oikeen pääse käsiksi 2./3. pyttyjen laakereihin.:think

                Meinaan tätä: http://aijaa.com/Ctqbu1

                EDIT:Löytyhän sitä välystä!



                Ei oo ihan kunnossa 1. Pytyn laakeri ja 2. Pytyn laakerissa sama homma..
                Noi härpäkkeet on tasapainotusakselit !!!
                Sitä en tiedä pitääkö niitä merkata jotenkin, kun ottaa irti ???



                :think

                Comment

                • Temsku
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 59
                  • Vaasa

                  #38
                  Nyt on jokasen pytyn laakeripesät auki ja kaikissa oli ehjät laakerit paitsi tossa 1. pytyssä, josta kuvan laitoinkin ja laakeri oli palasina. Kuitenkin tuohon 1. pytyn kiertokangen vastakappaleen kylkiin on pientä uraa päässyt kehittymään, joka nyt sitten varmastikin aiheuttaa jonkun verran tota päittäisvälystä kampiakselin pitkittäissuunnassa, vaikka siihen nyt liuskat vaihtaakin. Todennäkösesti ite kiertokangessa samanlaista uraa havaittavissa. Täytyy vaan toivoa, että selviää pelkällä liuskojen vaihdolla muutoin sitten pitää kansikin purkaa ja vaihtaa kokonaan uusi kanki 1. pyttyyn.

                  Kannattaako näihin laittaa jotain ylikoko laakeria ilman, että kampiakselia/kankea on koneistettu vai pannaanko tilaukseen ihan noi alkuperäiset liuskat?
                  BMW E46 318 vm. -99

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #39
                    Originally posted by Temsku View Post
                    Nyt on jokasen pytyn laakeripesät auki ja kaikissa oli ehjät laakerit paitsi tossa 1. pytyssä, josta kuvan laitoinkin ja laakeri oli palasina. Kuitenkin tuohon 1. pytyn kiertokangen vastakappaleen kylkiin on pientä uraa päässyt kehittymään, joka nyt sitten varmastikin aiheuttaa jonkun verran tota päittäisvälystä kampiakselin pitkittäissuunnassa, vaikka siihen nyt liuskat vaihtaakin. Todennäkösesti ite kiertokangessa samanlaista uraa havaittavissa. Täytyy vaan toivoa, että selviää pelkällä liuskojen vaihdolla muutoin sitten pitää kansikin purkaa ja vaihtaa kokonaan uusi kanki 1. pyttyyn.

                    Kannattaako näihin laittaa jotain ylikoko laakeria ilman, että kampiakselia/kankea on koneistettu vai pannaanko tilaukseen ihan noi alkuperäiset liuskat?
                    Noo, jos halvimman ja pienimmän riskin kautta lähestytään. Kun nuo laakeriliuskat on pätkinä ja aikansa pyöriny, varmaan kiertokangen alasilmäkin on "lyöttynyt" soikeaksi hieman. Vasta mittausten ja/tai koneistusten jälkeen voidaan sanoa laakerikoko, eli ei summamutikassa. Mikäli kampurassa on kaulat kunnossa ja laakerikoko vakio, niin std-liuskoilla nippuun vaan. Kyllä sen sitten kuulee onnistuiko remppa
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Temsku
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 59
                      • Vaasa

                      #40
                      Originally posted by schwarze View Post
                      Noo, jos halvimman ja pienimmän riskin kautta lähestytään. Kun nuo laakeriliuskat on pätkinä ja aikansa pyöriny, varmaan kiertokangen alasilmäkin on "lyöttynyt" soikeaksi hieman. Vasta mittausten ja/tai koneistusten jälkeen voidaan sanoa laakerikoko, eli ei summamutikassa. Mikäli kampurassa on kaulat kunnossa ja laakerikoko vakio, niin std-liuskoilla nippuun vaan. Kyllä sen sitten kuulee onnistuiko remppa
                      Selvä no täytyy tässä nyt pistää liuskat tilaukseen. Aattelin vaihtaa sen kiertokangen vastakappaleen niiden aika isojenki urien takia, sillä kiertokangessa en kyllä sormilla tunnustellessa tuntenut minkäänlaista uraa/kulumaa missään kohtaa, sillä varressa ei oo samallaista kohtaa mitä vastakappaleessa, johon urat on päässyt syntymään.

                      Mitä muuten schwarze meinasit sillä takaiskuventtiilillä? Onko se tässä osa nro. 4?

                      Ja mitä muuten meinasit venypulteilla?
                      Last edited by Temsku; 21-09-2014, 18:41.
                      BMW E46 318 vm. -99

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #41
                        Originally posted by Temsku View Post
                        Selvä no täytyy tässä nyt pistää liuskat tilaukseen. Aattelin vaihtaa sen kiertokangen vastakappaleen niiden aika isojenki urien takia, sillä kiertokangessa en kyllä sormilla tunnustellessa tuntenut minkäänlaista uraa/kulumaa missään kohtaa, sillä varressa ei oo samallaista kohtaa mitä vastakappaleessa, johon urat on päässyt syntymään.

                        Mitä muuten schwarze meinasit sillä takaiskuventtiilillä? Onko se tässä osa nro. 4?

                        Ja mitä muuten meinasit venypulteilla?
                        Kiertokangen alapään laakeripesää (vastakappale) ei voi vaihtaa, koska laakerisilmä on koneistuksen jälkeen murrettu. Jokainen kanki on siis yksilö jolloin se menee vaihtoon kokonaisena mikäli tarpeen. En nyt osaa sanoa kannattaako siihen ryhtyä, vai katseleeko mieluummin ehjän vaihtokoneen siihen tilalle. Mutta jos siis se kampiakseli on käyttökelpoinen, sinulla on tässä satasen investoinnilla mahdollisuus saada se autosi laakeroimalla kuntoon...tai sitten ei. Näytä sitä laakeripesän vastakappaletta vaikka jossain moottorikoneistamolla, mikäli epäilyttää.

                        Venypultit #3

                        Takaiskuventtiili #4
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Temsku
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 59
                          • Vaasa

                          #42
                          Juu nyt sain laakerit vaihdettua välystä viimesessä pytyssä 0.20, kahdessa keskimmäisessä 0.25 ja ensimmäisessä 0.70. Tuo suurempi välys johtuu juurikin niistä vastakappaleen urista mitkä tuo rikkinäinen laakeri oli päässyt aiheuttamaan. Mitäs luulette onko tuo jo liikaa?
                          BMW E46 318 vm. -99

                          Comment

                          • Temsku
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 59
                            • Vaasa

                            #43
                            Nyt kaikki kasassa ja kaikki meni nappiin, mutta näin asiasta kukkaruukkuun mistähän tämä ääni voisi johtua? http://youtu.be/Md9lQ5iTfc4

                            Käynnistyksen jälkeen ei kuulu, mutta kun painaa kaasua ja laskee takasin tyhjäkäynnille alkaa tommonen ulina kuulumaan ja jatkuu jonkin aikaa.

                            E: DISA sielä vinkuu. Ilmeisesti jonkunnäkönen imuvuoto vaikka juuri tiivisteen sinne oon vaihtanu. Empä usko että se muutenkaan voisi vinkua..
                            Last edited by Temsku; 12-10-2014, 16:00.
                            BMW E46 318 vm. -99

                            Comment

                            • iimiley
                              Newbiemmer
                              • Jun 2016
                              • 23
                              • Tornio

                              #44
                              Vaikka ketju onki vähän vanha nii jos täältä silti sais vastauksen.. itellä sama ongelma tosin m54b30 moottorissa. Oliko minkälainen operaatio tehä itse? Minkä hintaseksi tuli korjata?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎