Siis mitä meinaat etupalkilla? Katosta löytyy kyllä koukku ja aattelin vinssin virittää moottorin nosto koukkuun..
Etupalkilla tavoittelin ilmeisen huonosti kylläkin, apurunkoa johon pyöräntuenta, moottori ja raidetanko kiinnittyvät . Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa öljynsuodatinjalan tiiviste ja takaiskuventtiili, suodatinjalka on tunnettu vuotokohta näissä. TIS sinulla varmaan on, helpottaa askarointia huomattavasti, löytyy kiristysmomentit sun muut.
Etupalkilla tavoittelin ilmeisen huonosti kylläkin, apurunkoa johon pyöräntuenta, moottori ja raidetanko kiinnittyvät . Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa öljynsuodatinjalan tiiviste ja takaiskuventtiili, suodatinjalka on tunnettu vuotokohta näissä. TIS sinulla varmaan on, helpottaa askarointia huomattavasti, löytyy kiristysmomentit sun muut.
Aivan joo kyllä jäykistekehikon jo irrotin ja viikonloppuna ois tarkotus alkaa tota apurunkoa irrottelemaan, jotta sen öljypohjan saa irti.. Juu täytyy nuo sitten vaihtaa siihen samaan syssyyn. Täytyy vaan sormet ristissä toivoa, että suurempia jälkiä ei ole päässyt syntymään oonhan autolla kuitenkin jo semmoset 10tkm ajanut tolla rikkinäisellä laakerilla.
Täällä on potilaan vika paikannettu ja 1. pytyn kiertokangen laakerikotelo on väljä. Toivottavasti kampurassa ei ole jälkiä jotta tulee kuntoon std laakereilla...
Täällä on potilaan vika paikannettu ja 1. pytyn kiertokangen laakerikotelo on väljä. Toivottavasti kampurassa ei ole jälkiä jotta tulee kuntoon std laakereilla...
Miten sait paikannettua? Itellä öljypohja nyt irti, mutta väljyyttä ei tunnu missään ainakaan käsin kun kokeilee.. Tosin en käsitä mikä härpäke se siinä keskellä on, niin ei oikeen pääse käsiksi 2./3. pyttyjen laakereihin.:think
Miten sait paikannettua? Itellä öljypohja nyt irti, mutta väljyyttä ei tunnu missään ainakaan käsin kun kokeilee.. Tosin en käsitä mikä härpäke se siinä keskellä on, niin ei oikeen pääse käsiksi 2./3. pyttyjen laakereihin.:think
Nyt on jokasen pytyn laakeripesät auki ja kaikissa oli ehjät laakerit paitsi tossa 1. pytyssä, josta kuvan laitoinkin ja laakeri oli palasina. Kuitenkin tuohon 1. pytyn kiertokangen vastakappaleen kylkiin on pientä uraa päässyt kehittymään, joka nyt sitten varmastikin aiheuttaa jonkun verran tota päittäisvälystä kampiakselin pitkittäissuunnassa, vaikka siihen nyt liuskat vaihtaakin. Todennäkösesti ite kiertokangessa samanlaista uraa havaittavissa. Täytyy vaan toivoa, että selviää pelkällä liuskojen vaihdolla muutoin sitten pitää kansikin purkaa ja vaihtaa kokonaan uusi kanki 1. pyttyyn.
Kannattaako näihin laittaa jotain ylikoko laakeria ilman, että kampiakselia/kankea on koneistettu vai pannaanko tilaukseen ihan noi alkuperäiset liuskat?
Nyt on jokasen pytyn laakeripesät auki ja kaikissa oli ehjät laakerit paitsi tossa 1. pytyssä, josta kuvan laitoinkin ja laakeri oli palasina. Kuitenkin tuohon 1. pytyn kiertokangen vastakappaleen kylkiin on pientä uraa päässyt kehittymään, joka nyt sitten varmastikin aiheuttaa jonkun verran tota päittäisvälystä kampiakselin pitkittäissuunnassa, vaikka siihen nyt liuskat vaihtaakin. Todennäkösesti ite kiertokangessa samanlaista uraa havaittavissa. Täytyy vaan toivoa, että selviää pelkällä liuskojen vaihdolla muutoin sitten pitää kansikin purkaa ja vaihtaa kokonaan uusi kanki 1. pyttyyn.
Kannattaako näihin laittaa jotain ylikoko laakeria ilman, että kampiakselia/kankea on koneistettu vai pannaanko tilaukseen ihan noi alkuperäiset liuskat?
Noo, jos halvimman ja pienimmän riskin kautta lähestytään. Kun nuo laakeriliuskat on pätkinä ja aikansa pyöriny, varmaan kiertokangen alasilmäkin on "lyöttynyt" soikeaksi hieman. Vasta mittausten ja/tai koneistusten jälkeen voidaan sanoa laakerikoko, eli ei summamutikassa. Mikäli kampurassa on kaulat kunnossa ja laakerikoko vakio, niin std-liuskoilla nippuun vaan. Kyllä sen sitten kuulee onnistuiko remppa
Noo, jos halvimman ja pienimmän riskin kautta lähestytään. Kun nuo laakeriliuskat on pätkinä ja aikansa pyöriny, varmaan kiertokangen alasilmäkin on "lyöttynyt" soikeaksi hieman. Vasta mittausten ja/tai koneistusten jälkeen voidaan sanoa laakerikoko, eli ei summamutikassa. Mikäli kampurassa on kaulat kunnossa ja laakerikoko vakio, niin std-liuskoilla nippuun vaan. Kyllä sen sitten kuulee onnistuiko remppa
Selvä no täytyy tässä nyt pistää liuskat tilaukseen. Aattelin vaihtaa sen kiertokangen vastakappaleen niiden aika isojenki urien takia, sillä kiertokangessa en kyllä sormilla tunnustellessa tuntenut minkäänlaista uraa/kulumaa missään kohtaa, sillä varressa ei oo samallaista kohtaa mitä vastakappaleessa, johon urat on päässyt syntymään.
Mitä muuten schwarze meinasit sillä takaiskuventtiilillä? Onko se tässä osa nro. 4?
Selvä no täytyy tässä nyt pistää liuskat tilaukseen. Aattelin vaihtaa sen kiertokangen vastakappaleen niiden aika isojenki urien takia, sillä kiertokangessa en kyllä sormilla tunnustellessa tuntenut minkäänlaista uraa/kulumaa missään kohtaa, sillä varressa ei oo samallaista kohtaa mitä vastakappaleessa, johon urat on päässyt syntymään.
Mitä muuten schwarze meinasit sillä takaiskuventtiilillä? Onko se tässä osa nro. 4?
Air pump f vacuum control | BMW 3' E46 318i M43 Europe
Ja mitä muuten meinasit venypulteilla?
Kiertokangen alapään laakeripesää (vastakappale) ei voi vaihtaa, koska laakerisilmä on koneistuksen jälkeen murrettu. Jokainen kanki on siis yksilö jolloin se menee vaihtoon kokonaisena mikäli tarpeen. En nyt osaa sanoa kannattaako siihen ryhtyä, vai katseleeko mieluummin ehjän vaihtokoneen siihen tilalle. Mutta jos siis se kampiakseli on käyttökelpoinen, sinulla on tässä satasen investoinnilla mahdollisuus saada se autosi laakeroimalla kuntoon...tai sitten ei. Näytä sitä laakeripesän vastakappaletta vaikka jossain moottorikoneistamolla, mikäli epäilyttää.
Juu nyt sain laakerit vaihdettua välystä viimesessä pytyssä 0.20, kahdessa keskimmäisessä 0.25 ja ensimmäisessä 0.70. Tuo suurempi välys johtuu juurikin niistä vastakappaleen urista mitkä tuo rikkinäinen laakeri oli päässyt aiheuttamaan. Mitäs luulette onko tuo jo liikaa?
Vaikka ketju onki vähän vanha nii jos täältä silti sais vastauksen.. itellä sama ongelma tosin m54b30 moottorissa. Oliko minkälainen operaatio tehä itse? Minkä hintaseksi tuli korjata?
Comment