Originally posted by Temsku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 318i epämääräinen ääni koneesta
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by schwarze View PostEtupalkilla tavoittelin ilmeisen huonosti kylläkin, apurunkoa johon pyöräntuenta, moottori ja raidetanko kiinnittyvät . Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa öljynsuodatinjalan tiiviste ja takaiskuventtiili, suodatinjalka on tunnettu vuotokohta näissä. TIS sinulla varmaan on, helpottaa askarointia huomattavasti, löytyy kiristysmomentit sun muut.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Originally posted by hrajasso View Postn42/n46:stako tässä tehdään?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by RaneMaster View PostTäällä on potilaan vika paikannettu ja 1. pytyn kiertokangen laakerikotelo on väljä. Toivottavasti kampurassa ei ole jälkiä jotta tulee kuntoon std laakereilla...
Meinaan tätä: http://aijaa.com/Ctqbu1
EDIT:Löytyhän sitä välystä!
Ei oo ihan kunnossa 1. Pytyn laakeri ja 2. Pytyn laakerissa sama homma..Last edited by Temsku; 14-09-2014, 17:06.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Noi härpäkkeet on tasapainotusakselit
Originally posted by Temsku View PostMiten sait paikannettua? Itellä öljypohja nyt irti, mutta väljyyttä ei tunnu missään ainakaan käsin kun kokeilee.. Tosin en käsitä mikä härpäke se siinä keskellä on, niin ei oikeen pääse käsiksi 2./3. pyttyjen laakereihin.:think
Meinaan tätä: http://aijaa.com/Ctqbu1
EDIT:Löytyhän sitä välystä!
Ei oo ihan kunnossa 1. Pytyn laakeri ja 2. Pytyn laakerissa sama homma..
Sitä en tiedä pitääkö niitä merkata jotenkin, kun ottaa irti ???
:think
Comment
-
-
Nyt on jokasen pytyn laakeripesät auki ja kaikissa oli ehjät laakerit paitsi tossa 1. pytyssä, josta kuvan laitoinkin ja laakeri oli palasina. Kuitenkin tuohon 1. pytyn kiertokangen vastakappaleen kylkiin on pientä uraa päässyt kehittymään, joka nyt sitten varmastikin aiheuttaa jonkun verran tota päittäisvälystä kampiakselin pitkittäissuunnassa, vaikka siihen nyt liuskat vaihtaakin. Todennäkösesti ite kiertokangessa samanlaista uraa havaittavissa. Täytyy vaan toivoa, että selviää pelkällä liuskojen vaihdolla muutoin sitten pitää kansikin purkaa ja vaihtaa kokonaan uusi kanki 1. pyttyyn.
Kannattaako näihin laittaa jotain ylikoko laakeria ilman, että kampiakselia/kankea on koneistettu vai pannaanko tilaukseen ihan noi alkuperäiset liuskat?BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Originally posted by Temsku View PostNyt on jokasen pytyn laakeripesät auki ja kaikissa oli ehjät laakerit paitsi tossa 1. pytyssä, josta kuvan laitoinkin ja laakeri oli palasina. Kuitenkin tuohon 1. pytyn kiertokangen vastakappaleen kylkiin on pientä uraa päässyt kehittymään, joka nyt sitten varmastikin aiheuttaa jonkun verran tota päittäisvälystä kampiakselin pitkittäissuunnassa, vaikka siihen nyt liuskat vaihtaakin. Todennäkösesti ite kiertokangessa samanlaista uraa havaittavissa. Täytyy vaan toivoa, että selviää pelkällä liuskojen vaihdolla muutoin sitten pitää kansikin purkaa ja vaihtaa kokonaan uusi kanki 1. pyttyyn.
Kannattaako näihin laittaa jotain ylikoko laakeria ilman, että kampiakselia/kankea on koneistettu vai pannaanko tilaukseen ihan noi alkuperäiset liuskat?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostNoo, jos halvimman ja pienimmän riskin kautta lähestytään. Kun nuo laakeriliuskat on pätkinä ja aikansa pyöriny, varmaan kiertokangen alasilmäkin on "lyöttynyt" soikeaksi hieman. Vasta mittausten ja/tai koneistusten jälkeen voidaan sanoa laakerikoko, eli ei summamutikassa. Mikäli kampurassa on kaulat kunnossa ja laakerikoko vakio, niin std-liuskoilla nippuun vaan. Kyllä sen sitten kuulee onnistuiko remppa
Mitä muuten schwarze meinasit sillä takaiskuventtiilillä? Onko se tässä osa nro. 4?
Ja mitä muuten meinasit venypulteilla?Last edited by Temsku; 21-09-2014, 18:41.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Originally posted by Temsku View PostSelvä no täytyy tässä nyt pistää liuskat tilaukseen. Aattelin vaihtaa sen kiertokangen vastakappaleen niiden aika isojenki urien takia, sillä kiertokangessa en kyllä sormilla tunnustellessa tuntenut minkäänlaista uraa/kulumaa missään kohtaa, sillä varressa ei oo samallaista kohtaa mitä vastakappaleessa, johon urat on päässyt syntymään.
Mitä muuten schwarze meinasit sillä takaiskuventtiilillä? Onko se tässä osa nro. 4?
Ja mitä muuten meinasit venypulteilla?
Venypultit #3
Takaiskuventtiili #4Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Juu nyt sain laakerit vaihdettua välystä viimesessä pytyssä 0.20, kahdessa keskimmäisessä 0.25 ja ensimmäisessä 0.70. Tuo suurempi välys johtuu juurikin niistä vastakappaleen urista mitkä tuo rikkinäinen laakeri oli päässyt aiheuttamaan. Mitäs luulette onko tuo jo liikaa?BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
-
Nyt kaikki kasassa ja kaikki meni nappiin, mutta näin asiasta kukkaruukkuun mistähän tämä ääni voisi johtua? http://youtu.be/Md9lQ5iTfc4
Käynnistyksen jälkeen ei kuulu, mutta kun painaa kaasua ja laskee takasin tyhjäkäynnille alkaa tommonen ulina kuulumaan ja jatkuu jonkin aikaa.
E: DISA sielä vinkuu. Ilmeisesti jonkunnäkönen imuvuoto vaikka juuri tiivisteen sinne oon vaihtanu. Empä usko että se muutenkaan voisi vinkua..Last edited by Temsku; 12-10-2014, 16:00.BMW E46 318 vm. -99
Comment
-
Comment