Näin pitää tehdä. Ei ainakaan itellä vaan tuu muuta vaihtoehtoa mieleen kun yhtäkkiä automaatti ilmanvaihto lähtee aamulla käyntiin normaalisti eli pikkuhiljaa voimistuen, mutta ei sitten vähennä tehoa ja puhaltaa vain haaleaa. Moottorinlämmöt normaalit ja moottori myös lämpiää kädelle tunnustellen. Lakkas vain yhtenä aamuna toimimasta...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastointiongelmaa, apua kaivataan!
Collapse
X
-
Kyllä se IHKA:n roottori vaikuttas toimivan, joten missä sitten vika? Vesiventtiili? Eli oireena se, että automaatti jää puhaltamaan haaleaa vaikka moottori on lämmin ja kabiinissa viileää. Vaikka lämpötilan säätää täysille niin puhaltaa samaa haaleaa.
Onko tuo vesiventtiilin vaihto itse kuinka haastavaa, tähän mennessä "näyttävimmät" teot tuon benaalin kimpussa on jarruosien irrotus ja putsaus sekä DISA-venttiilin kunnon tarkastus. Öljyt ja suodattimet oon kans vaihtanut ite--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Originally posted by pomo View PostKyllä se IHKA:n roottori vaikuttas toimivan, joten missä sitten vika? Vesiventtiili? Eli oireena se, että automaatti jää puhaltamaan haaleaa vaikka moottori on lämmin ja kabiinissa viileää. Vaikka lämpötilan säätää täysille niin puhaltaa samaa haaleaa.
Onko tuo vesiventtiilin vaihto itse kuinka haastavaa, tähän mennessä "näyttävimmät" teot tuon benaalin kimpussa on jarruosien irrotus ja putsaus sekä DISA-venttiilin kunnon tarkastus. Öljyt ja suodattimet oon kans vaihtanut iteE46 320dA Touring M-sport Special Edition -04
Comment
-
-
Mulla ilmastointi järjestelmä ilmeisesti vuotaa.
Noin viikko täyttämisen jälkeen ei jaksa puhaltaa enää kylmää ja inpalla tutkittuna paine anturi näyttää arvoa "!-0.5"
Mitä tuo arvo olisi, jos anturi olisi rikki? Toisaalta ilmastointi pelasi sen vajaan viikon hienosti ja järjestelmä oli tyhjä myös ennen tätä huoltoa - ne nyt puoltaa tuota vuotamista. Lisäksi IHKA:n muistissa ei ollut vikakoodeja.
Järjestelmään laitetussa öljyssä on väriaine mukana. Onko näissä jotain tiettyjä paikkoja mistä aineet pääsee vuotamaan - vai onko helpointa yrittää kartoittaa paikkaa jollain värisavuilla vai mitä lie ovatkaan?F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Originally posted by abject View PostMulla ilmastointi järjestelmä ilmeisesti vuotaa.
Noin viikko täyttämisen jälkeen ei jaksa puhaltaa enää kylmää ja inpalla tutkittuna paine anturi näyttää arvoa "!-0.5"
Mitä tuo arvo olisi, jos anturi olisi rikki? Toisaalta ilmastointi pelasi sen vajaan viikon hienosti ja järjestelmä oli tyhjä myös ennen tätä huoltoa - ne nyt puoltaa tuota vuotamista. Lisäksi IHKA:n muistissa ei ollut vikakoodeja.
Järjestelmään laitetussa öljyssä on väriaine mukana. Onko näissä jotain tiettyjä paikkoja mistä aineet pääsee vuotamaan - vai onko helpointa yrittää kartoittaa paikkaa jollain värisavuilla vai mitä lie ovatkaan?
Katso ne letkut läpi jos väriaine on laitettu.
Ilmastoinnin kompurahan ei lähde päälle kun paine järjestelmässä laskee riittävän alhaiseksi
-> tuo tukisi sitä, että täytön jälkeen toimii hetken aikaa.F30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
moro..mikähän vika tuossa mun koslassa 320d-00 on kun ilmastointi alkaa pätkimään ja flektin toiminta loppuu samalla?mut vähän aikaa oottaa ni alkaa taas toimimaan.
vähän on ilkeä ajella ku alkaa lämmöt nousta liikenne valoissaNyt audi a4 2.7tdi
EX:
320d-02 touring
523i touring
320d-00 touring
3xe30
e34 520i
e39 523i
e39 523ia touring
e36 323i sedan
e36 323i touring
+muut merkit
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostToimiiko jäähdyttimen edessä oleva sähköflekti? Jos ei, niin paikallaan ollessa ilmastoinnin lauhdutin ei saa tarpeeksi ilmaa jäähdyttääkseen mutta liikkeellä ollessa ajoviima riittää.
ei siinä ole kuin yks ropelli.Nyt audi a4 2.7tdi
EX:
320d-02 touring
523i touring
320d-00 touring
3xe30
e34 520i
e39 523i
e39 523ia touring
e36 323i sedan
e36 323i touring
+muut merkit