Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taka alatukivarren pusla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #16

    4 eli tuo etummainen.
    2 ja 3:n tilalle 2, käy suoraan kuten myös e36:ssa eli 2x osa 2/puoli.

    Comment

    • Amigo
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 167
      • Turku

      #17
      Originally posted by |makke View Post
      Voisitteko laittaa vielä osanumerot?

      Vaihdattaisin kyllä mielellään kaikki mitä helposti samalla kertaa voi vaihtaa.
      Nr. 4 on tosiaan se tärkein pusla joka vaikuttaa eniten. 3 ja 2 on nuo toiset, ja kolmosesta säädetään camberit eli senkin puolesta tosiaan hyvä vaihtaa. 3 ja 2 on erilaiset puslat alunperin mutta voi vaihtaa päikseen ja jos tilaat uretaaniset ne on jokatapauksessa samanlaiset.
      E46 328ci

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_0840
        4 eli tuo etummainen.
        2 ja 3:n tilalle 2, käy suoraan kuten myös e36:ssa eli 2x osa 2/puoli.
        Originally posted by Amigo View Post
        Nr. 4 on tosiaan se tärkein pusla joka vaikuttaa eniten. 3 ja 2 on nuo toiset, ja kolmosesta säädetään camberit eli senkin puolesta tosiaan hyvä vaihtaa. 3 ja 2 on erilaiset puslat alunperin mutta voi vaihtaa päikseen ja jos tilaat uretaaniset ne on jokatapauksessa samanlaiset.
        Kiitoksia!

        Jos tilaisi nuo Stronglexit kun on jonkun verran halvempia.
        Eli 2 kpl rear trailing arm front bush ja 4 kpl rear control arm lower outer.

        Sellainen kysymys vielä, että kannattako ottaa 80ShA vai 90ShA-kovuuksilla?
        Molempia puslia löytyy pehmeämpänä punaisena ja kovempana keltaisena.

        Edit: Linkin nimi korjattu
        Last edited by |makke; 08-11-2016, 12:24.

        Comment

        • Amigo
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 167
          • Turku

          #19
          Originally posted by |makke View Post
          Kiitoksia!

          Jos tilaisi nuo Stronglexit kun on jonkun verran halvempia.
          Eli 2 kpl rear trailing arm front bush ja 4 kpl rear trailing arm front bush.
          Jep, nuo on oikeat.

          Sellainen kysymys vielä, että kannattako ottaa 80ShA vai 90ShA-kovuuksilla?
          Molempia puslia löytyy pehmeämpänä punaisena ja kovempana keltaisena.
          Itse laittanut kaikkiin keltaiset, mutta ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna laittaisin punaiset noihin nelosiin, mukavuus ja ajomelu vähän kärsi kun vaihtoi ne. En kyllä tiedä onko 10 sha:lla käytännössä mitään eroa. Molemmat kuitenkin kestää paljon paremmin kuin alkuperäiset.
          E46 328ci

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by Amigo View Post
            Jep, nuo on oikeat.



            Itse laittanut kaikkiin keltaiset, mutta ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna laittaisin punaiset noihin nelosiin, mukavuus ja ajomelu vähän kärsi kun vaihtoi ne. En kyllä tiedä onko 10 sha:lla käytännössä mitään eroa. Molemmat kuitenkin kestää paljon paremmin kuin alkuperäiset.
            Tai sitten tilaa kaikki punaisina?

            Comment

            • Matti_83
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 491
              • Korpilahti

              #21
              Metsään menee jos nuo tilaat tulee 6kpl tukivarren isoja puslia. Tilaat 2kpl rear trailing arm front bush ja 4 kpl rear control arm lower outer bush. Näihin asennukseen silikonirasvaa ei vaseliiniä tai muuta kuraa
              BMW E38 730 manuaali
              ex E30 318i -91 cabrio

              Comment

              • Amigo
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 167
                • Turku

                #22
                Originally posted by |makke View Post
                Tai sitten tilaa kaikki punaisina?
                Juu eipä sillä tosiaan pahemmin ole väliä. Et varmasti noiden pienempien puslien kohdalla tunnista onko alla punaiset vai keltaiset, sen verran pieni vaikutus niillä

                Originally posted by Matti_83 View Post
                Metsään menee jos nuo tilaat tulee 6kpl tukivarren isoja puslia. Tilaat 2kpl rear trailing arm front bush ja 4 kpl rear control arm lower outer bush. Näihin asennukseen silikonirasvaa ei vaseliiniä tai muuta kuraa
                Kaverilla meni vain nimet sekaisin mutta linkit näytti oikein.
                Last edited by Amigo; 07-11-2016, 23:14.
                E46 328ci

                Comment

                • |makke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 847
                  • Vaasa

                  #23
                  Originally posted by Matti_83 View Post
                  Metsään menee jos nuo tilaat tulee 6kpl tukivarren isoja puslia. Tilaat 2kpl rear trailing arm front bush ja 4 kpl rear control arm lower outer bush. Näihin asennukseen silikonirasvaa ei vaseliiniä tai muuta kuraa
                  Kirjotin tosiaan linkkiin väärän nimen. Mutta hyvä huomio jos joku muu tätä lukee

                  Originally posted by Amigo View Post
                  Juu eipä sillä tosiaan pahemmin ole väliä. Et varmasti noiden pienempien puslien kohdalla tunnista onko alla punaiset vai keltaiset, sen verran pieni vaikutus niillä

                  Kaverilla meni vain nimet sekaisin mutta linkit näytti oikein.
                  Laitetaan punaiset tilaukseen.

                  Kiitoksia kaikille!

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1832
                    • Karjaa

                    #24
                    Originally posted by Amigo View Post
                    Sitten pyörännavan alla ja yläpuolella on puslat jotka on todella helppo vaihtaa itse. Vain yhdellä pultilla kiinni ja sitten pääsee puslaan käsiksi, että jos joskus kiinnostaa puuhailla.
                    Mulla on parhaillaan käsillä noiden vaihto, mites vanhat saisi helpoiten siististi pois? Samaan tapaan rikkomalla kuin tuon "ison" puslankin? Vai onko joku vähätöisempi patentti olemassa?:think
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • Matti_83
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 491
                      • Korpilahti

                      #25
                      Melkein helpoin keino on irrottaa ylempi pusla kaasupillillä tai toholla ulosvetäjän kanssa, se on hankala rikkoa kun on enempi nivel kuin pusla alemman saa poralla ja sahaamalla irti
                      BMW E38 730 manuaali
                      ex E30 318i -91 cabrio

                      Comment

                      • Amigo
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 167
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Wespa View Post
                        Mulla on parhaillaan käsillä noiden vaihto, mites vanhat saisi helpoiten siististi pois? Samaan tapaan rikkomalla kuin tuon "ison" puslankin? Vai onko joku vähätöisempi patentti olemassa?:think
                        Ulosvetäjällä. Väsää itse tai osta vaikka tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-E36-...3D252519641680
                        E46 328ci

                        Comment

                        • Matti_83
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 491
                          • Korpilahti

                          #27
                          Siihen käy ihan normaali 2 jalkainen ulosvetäjä kun käyttää sitä väärinpäin ja painaa puslan pihalle. Lämpöä sille kannattaa antaa silti osaa olla melko tiukassa kun on rautakuori tuossa ylemmässä
                          BMW E38 730 manuaali
                          ex E30 318i -91 cabrio

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎