Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukkua e46:een -yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jraiha
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 566
    • Kempele

    #16
    Originally posted by MakeH View Post
    Tuommoinen olisi myynnissä! Ei mene auton oma valomoduli rikki niin helposti.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=98152
    Laitatko sähköpostiin lisää infoa....
    Kiinostaisi tietää millainen asentaa, niin ei tarvisi ottaa ehkä "savun hälvettyä tarkistamme kytkennän" riskiä.

    [email protected]
    e46

    Comment

    • jraiha
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 566
      • Kempele

      #17
      Originally posted by jaki View Post
      Siis häh? Tuohan on orggisboxi (sisältää kai muutakin kuin "releen"). Johdot menee pääosin auton eteen. Osa sähkökeskukseen ja osa valomodulille. Epäilen, että, jos alat kytkemään johtoja peräkontissa sopivalta näyttäviin piuhoihin, tulee virheilmoituksia tai muuta häikkää.
      itse asensin orggissarjan ja Vestfalian koukun touringiin ja homma oli helppo (EBA:n mukaan) + toimi laakista. Siitä tullee juttu seuraavaan pappakerhon lehteen.
      Takavaloilta ryöstin ja akulta virta tohon boxiin.
      Homma näyttäisi toimivan. Mitään virhe-ilmoituksia ei ainakaan ensimmäisten kokeilujen perusteella tullut ja kaikki valot toimii niinkuin pitääkin.
      e46

      Comment

      • Sampza
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1398
        • Rovaniemi

        #18
        Onko jollain vielä halvempia paikkoja tiedossa kun esim:

        KL-varaosat: kiinteä koukku 170€ ja sähköt 180€ = 350€
        Autoasi : ----- / / -----180€ ja sähköt 185€ = 365€

        Itsellä olisi tarvetta koukulle ja halvalla vielä täytis hommasta selvitä..
        koukku tulis tuohon 320dieseliin..


        ?
        320d touring M-sport -09
        320d -02
        1250 Bandit S

        Comment

        • miccou
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 488
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by Sampza View Post
          Onko jollain vielä halvempia paikkoja tiedossa kun esim:

          KL-varaosat: kiinteä koukku 170€ ja sähköt 180€ = 350€
          Autoasi : ----- / / -----180€ ja sähköt 185€ = 365€

          Itsellä olisi tarvetta koukulle ja halvalla vielä täytis hommasta selvitä..
          koukku tulis tuohon 320dieseliin..


          ?
          Jos halvalla pitää selvitä niin uutta saa Saksan Ebaystä. Kiinteä koukku ja johtosarja näkyi pyörivän 200 euron nurkilla + pk ja irrotettavalla päällä + johtosarja jotain 360€ + pk

          Sitten tietysti on purkaamot, joista voi kysellä mutta niissä ei hirveästi koukkuja ole.
          VW Passat 1.8t -04


          X1 20Da X-Drive -13
          E39 530Da Touring -01
          E39 525iA Touring -01
          E46 325iA Sedan -01
          E46 320D Touring -00
          Audi A3 1.9TDI -01
          VW Multivan 2.5 TDI -05

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #20
            Kyllä mä en laittaisi kiinteetä koukkua tohon,tuo irroitettava on niin huomaamaton että sen laittaisin ennemmin tosin saattaa tulla aika paljon kalliimmaksi.
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • pof
              Newbiemmer
              • Apr 2004
              • 23
              • Riihimäki

              #21
              Johdotus toimii ryöstöllä ilman vikavaloja ainakin kun laittaa pienen reed releen vetämään varsinaista autorelettä. Jarrun johdon saattaa joutua tällä kytkennällä vetämään "lisäjarruvalosta" jos varsinaiset jarruvalot toimii toisina parkkeina. Eli jarruvalolle saattaa mennä jatkuvasti lyhyttä pulssia, millä valo palaa parkin verran. Jarrua painaessa sitten ilman pulssia.
              Tuohonkin voi toki virittää konkan...

              Comment

              • novoiperkele
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 109

                #22
                Vetokokoukku E46:seen??

                Mikä olisi helppo ja edullinen tapa saada koukku autoon?

                Johtosarja mielellään pistokkeilla tms, ei mitään ryöstäjävirityksiä.

                Puskuria en halua silpoa.

                Onko joku laittanut motonetin koukun? Minkälaisia ovat?

                1.9:n jatkeena oleva tomaatti varmaan kestää ok?

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #23
                  Tuosta pääset hajulle että mitä alkuperäisen koukun asennus (touringiin) vaatii:



                  Tarvikekoukut tuskin asentuvat yhtä huomaamattomammaksi. Jos taas haet kiinteää koukkua niin silloin ei varmaan tuolla huomaamattomuudella ole enää merkitystä.

                  Comment

                  • novoiperkele
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 109

                    #24
                    Originally posted by Juubi View Post
                    Tuosta pääset hajulle että mitä alkuperäisen koukun asennus (touringiin) vaatii:



                    Tarvikekoukut tuskin asentuvat yhtä huomaamattomammaksi. Jos taas haet kiinteää koukkua niin silloin ei varmaan tuolla huomaamattomuudella ole enää merkitystä.
                    Kiitos, hienot ohjeet!

                    Comment

                    • mikkob
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 32

                      #25
                      Itse ostin irroitettavan Westfalian koukun E46 touringiin täältä:



                      Sähkösarja löytyy myös samasta paikasta ja se ei ole mallia "ryöstäjä". Voi valita ottaako 13-napaisen vai 7-napaisen.

                      Yhteensä koko hoito muistaakseni jotain 450e luokkaa. Postikulut suomeen oli aika halvat ja toimitus oli nopea, n. viikossa perillä.

                      Sähkösarja (7-nap) on kutakuinkin samanlainen kuin Juubin sivuilla. Asennus samanlailla. Perävaunumodulille ei ole omaa asennustelinettä vaan se tulee kaksipuoleisella teipillä kiinni esim. akkukotelon lähistölle kaapeleiden läpivientien luo. Takapuskurin alareunaa varten tuossa paketissa ei tullut mukana noita vahvikemuoveja yms, itse leikkasin vaan reiän pistoketta ja koukkua varten. Pistoke on tuossa koukussa kääntyvä eli sen saa piiloon. Lisäksi mukana ei tule varapyöräkoteloon tulevaa koukun telinettä, vaan muovinen suojapussi.

                      Itsellä oli eniten haasteita törmäysvaimentimien puskurista irrottamisen kanssa. Jouduin purkamaan puskurin atomeiksi jotta sain yhden ruostuneen torx-pultin auki ruuvipenkissä. Muutoin oli suhteellisen helppo homma. Eniten aikaa meni sähkösarjan asennuksessa kun teki rauhassa hosumatta.

                      Asensin tuon huhtikuussa ja ainakin tähän asti on toiminut moitteetta.

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        #26
                        Originally posted by mikkob View Post
                        Voi valita ottaako 13-napaisen vai 7-napaisen.
                        Lienee kannattavinta ottaa 13-napainen ja sitten ostaa se 10e adapteri, jos/kun hinailee niitä 7-napaisilla varustettuja kärrejä. 13-napaisessahan on enemmän ominaisuuksia, ja niitä voi olla joskus ihan kivakin päästä käyttämäään.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • turov
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 36
                          • Savonlinna

                          #27
                          vetokoukun sähköt e46

                          Olen tässä pähkäillyt miten saan toimimaan parkit peräkärryssä, kun olen vetänyt sähköt releiden kautta koukulle, mutta parkit ei suostu palamaan. Vilkut ja jarruvalot toimii. Mittasin parkille tulevan jännitteen yleismittarilla ja lukema oli 2.8-3.9 volttia. Miten on mahdollista, että parkit kuitenkin palaa autossa noin matalalla jännitteellä vai mikä hommassa mättää? Rele ei saa kuitenkaan ohjausvirtaa, eikä kytke virtaa akulta koukun pistokkeeseen. En ole mikään expertti näissä hommissa, kuten varmaan tuli jo tarinasta päätellen selväksi.. auto on vm.-02 330d

                          Comment

                          • MakeH
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1170
                            • Vantaa

                            #28
                            Onkohan tuo pulssia?

                            Tarvitset vähän lisäpalikoita niin saat toimimaan.

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #29
                              Alkuperäisellä johtosarjalla toimisi kuten pitääkin, eikä sotke auton omaa sähköjärjestelmää:

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                #30
                                Originally posted by turov View Post
                                Olen tässä pähkäillyt miten saan toimimaan parkit peräkärryssä, kun olen vetänyt sähköt releiden kautta koukulle, mutta parkit ei suostu palamaan. Vilkut ja jarruvalot toimii. Mittasin parkille tulevan jännitteen yleismittarilla ja lukema oli 2.8-3.9 volttia. Miten on mahdollista, että parkit kuitenkin palaa autossa noin matalalla jännitteellä vai mikä hommassa mättää? Rele ei saa kuitenkaan ohjausvirtaa, eikä kytke virtaa akulta koukun pistokkeeseen. En ole mikään expertti näissä hommissa, kuten varmaan tuli jo tarinasta päätellen selväksi.. auto on vm.-02 330d
                                Ookko katsonut sitä takavalon polttimoa tarkemmin? Yleensähän on se 21w/5w kaksoislankapolttimo jos jarru ja takavalo samassa, mutta näissä on vaan 21w joka takavalona palaa himmeämmin ja jarruttaessa täydellä teholla. Eli sähkö on tod. näk. pulssimuotoista, etuvilkku tekee saman kun parkkipolttimo palanut eli palaa himmeästi. Oikeastaan mitään Bemarin valojännitteitä ei voi yleismittarilla mitata, se antaa mitä sattuu lukemia. Tämän takia siihen vetokoukku boksiin vedetään kojelaudan valokatkaisijalta asti ohjausta.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎