Elikkäs mikähän mahtais olla vikana -02 318:ssa kun auto savuttaa melko paljon ja syö öljyä. Öljyä saa viikossa lisätä noin puoli litraa. Kannentiiviste ei ainakaan ole rikki kun katsoin öljykorkista niin se näytti puhtaalta ja öljyt ja nesteet eivät ole sekaisin. Meneeköhän auto päästöistä läpi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318 syö öljyä
Collapse
X
-
Minkä väristä savua? Veikkaan jos savutus ja öljynkulutus ongelmana niin se on sinistä jolloin öljyä pääsee palotilaan - Venttiilivarren tiivistys väljä tai mahdollisesti huohotin heittää öljyä imusarjaan. Jos öljyä on seoksessa tarpeeksi näkyy se palamattomina hiilivetyinä päästömittauksessa josta voi tulla hylky.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
-
-
Imusarja irti => imusarja puhdas = venttiilivarret / Imusarja öljyssä = huohotin
Muita vaihtoehtoja ei oikein ole diagnoosin saamiseksi.. Ellei tuttavapiirissä joku omista endoskooppia jolla pääsee kaasuläpän kautta kurkkimaanMenopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Dimas View Post1,8. Toi ei nyt niin paljoa savuta normi ajossa mutta jos pikkuisen painaa vapaalla kaasua niin huomaa kyllä että semmoista ehkä vähän sinertävää savua tulee. Itsekkin mietin noita venttiilivarren kumeja mutta yritän tässä ettiä halvimman vaihtoehdon ensin.
Comment
-
-
Emännän autos kans tuota samaa vikaa että syö öljyä jonki verran ja savuttaa.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=62058&page=10 tuolta löytyy vähä enemmän juttua nuosta n42 moottorin huohotuksesta ja meikäläisen omat kirjotukset kans.
Ja kyllähän se niin on että tuo 318 on 2-litrasella myllyllä.
Edit:Lisäys
Ja eikös venttiilin varren kumien tiiveyttä pysty testaamaan sillei että vetäsee esim 3 vaihteella kierrokset lähes tappiin ja antaa rullata moottorijarrutuksella kierrokset johonki 2-3 tonniin ja sen jälkeen polkasee kaasua, jos savua---> vuotaa. Näin joskus ite kuullu joltaki viisaammalta, korjatkoon joku jos väärässä.Last edited by TseiPii; 02-07-2014, 10:10.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Itse tarkistaisin/varmistaisin ensin onko huohotin+putkistot auki/vaihdettu. Hyväkuntoinen N42 ei vie rauhallisessa perusajossa öljyä välttämättä yhtään.Last edited by ritariässä; 02-07-2014, 12:31.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Oho, oli tullut pieni virhe. Auto on siis 316 joka on 1,8 koneella.
En jaksa uskoa että noi venttiilivarren kumet ois rikki.
Onko tuo separaattorin purku kova homma ja löytyisikö siihen mistään ohjeita ennen viikonloppua niin sais viikonloppuna värkättyä autoa.
Autosta myös kuuluu pientä tosin melko rasittavaa vikinää kun ajaa raskailla kierroksilla. Voiko toi liittyä tuohon öljyn syöntiin vai toteanko vain että moniurahihna pitäisi vaihtaa?
Comment
-
-
Huohottimen purku perusjampalle ensimmäistä kertaa saattaa venähtää päivänkin hommaksi, mutta ei suinkaan mahdoton. Youtubesta löytyi hyvää pätkää ja googlesta satunnaisilla tiedoilla kun itse availin. Karkeasti > ilmanputsarin kotelo pois > kaasuläppähässäkkä pois > läjä piuhoja ja ikäviä kiinnityspaikkoja (mm. auton alla) ja imusarja pois niin pääsee itse huohottimeen käsiksi.
Jälkimmäisestä en osaa sanoa.2016 F10 520d
Comment
-
-
Originally posted by Dimas View PostSeparaattorihan siitä oli rikki. Korjaustyö maksais 150e , tuo ei ainakaan minusta kuulosta pahalta joten pitäiskö tyytyä ja maksaa? Tuohon tulee tietenkin osat lisäksi.
Tuolta saa vähä käsitystä että mitä tuleman pitää.
Suosittelisin ite vaihtamaan niin tiedät sitte ens kerralla kun joudut tekeen saman operaation joskus uusiksiE30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
Comment