Ongelma seuraavanlainen: M54B25 moottorilla ja automaatilla varustettu Ci – koppanen nelikuutonen vuodelta 2000 tutisuttaa/ vavisuttaa huomattavasti n. 1500-1800rpm alueella, kun kiihdyttää hyvin kevyellä kaasulla esim. liikenneympyrästä. Nopeusalue on n.30- 45km/h. Vika ei toistu koko ajan, mutta päivittäin useampaan kertaan. Kierrosten noustessa n. pariin tonniin loppuu oire.
Vika etsittäessä on löytynyt pari imuvuotoa isoilta haitariputkilta (putket uusittu) ja Vanos on nyt samalla rempattu uusilla beisanin tiivisteillä. Vetoja on normaalin oloisesti muuten. Vanoksen tiivisteiden vaihto yllätti positiivisesti. Kovettuneiden tiivisteiden korvaaminen toi mukanaan tasaisemman vedon koko kierrosalueelle ja vääntöä tuntuis olevan reilummin.
Kilometrejä on noin 160 tuhatta. Vikakoodeja ei ole. Imusarjan takaa on uusittu kumitulpat ja imupuolen nokkatunnistin historiassa aiemmin. Tämä antoi ihan vikakoodinkin tuolloin. Ainoa konepellin alla havaittava asia on disan tienoilta kuuluva tasainen ”Shhhhh” ääni.. En ole aikaisemmin kiinnittänyt ainakaan huomiota. Kuuluuko kyseisen moottorin ominaisääniin tuollainen suhina? Onko tutinan aiheuttajasta hyviä ideoita?
Vika etsittäessä on löytynyt pari imuvuotoa isoilta haitariputkilta (putket uusittu) ja Vanos on nyt samalla rempattu uusilla beisanin tiivisteillä. Vetoja on normaalin oloisesti muuten. Vanoksen tiivisteiden vaihto yllätti positiivisesti. Kovettuneiden tiivisteiden korvaaminen toi mukanaan tasaisemman vedon koko kierrosalueelle ja vääntöä tuntuis olevan reilummin.
Kilometrejä on noin 160 tuhatta. Vikakoodeja ei ole. Imusarjan takaa on uusittu kumitulpat ja imupuolen nokkatunnistin historiassa aiemmin. Tämä antoi ihan vikakoodinkin tuolloin. Ainoa konepellin alla havaittava asia on disan tienoilta kuuluva tasainen ”Shhhhh” ääni.. En ole aikaisemmin kiinnittänyt ainakaan huomiota. Kuuluuko kyseisen moottorin ominaisääniin tuollainen suhina? Onko tutinan aiheuttajasta hyviä ideoita?
Comment