Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M52TUB28 ja nykivä kiihtyvyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hatch
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 81
    • Finlandia

    E46 M52TUB28 ja nykivä kiihtyvyys

    Autona siis vm. 98 M52TUB28 koneella.

    Ostin ajoneuvon kesällä ja heti alkuun valitti lambdoja vikakoodeissa. Ei muuta. ajettu 210tkm.

    Kulutus on aika korkea, pari litraa kuluttaa enemmän kuin aikaisempi samanlainen auto.

    Kiihtyvyys ehkä hieman nuhainen. Siispä päätin tehdä pientä huoltoa:

    Vaihdoin uuden haitariputken, Vanos tiivisteet, venttiilikopan tiivisteen ja separaattorin. Vanos tiivisteet oli aivan loppu, samoin haitariputki ihan revennyt. Myös ilmansputsari vaihdettu. Niin ja ne tulpat sieltä imusarjan päästä vaihdettu. Disan tiiviste tarkastettu. Vanos toimii, tai ainakin inpasta kun katoin niin arvot muuttuu kaasun asennon mukaan. Muuta en huomannut kuin seuraavassa kuvaamani nykiminen ilmestyi kuvaan. Ja tämä nykiminen ilmestyi aika tarkkaa vanos tiivisteiden vaihdon jälkeen.

    Samat vikakoodit kuin ennenkin, mutta nyt on alkanut nykiä kiihdytyksissä. Nykii siis aina, äskenkin kun kiihdytin täyskaasukiihdytyksen 2 vaihteella, nykäsi suunnilleen 3000rpm, sitten 4000rmp ja lopuksi 4500rpm kohdalla. Eli aina nykäyksessä tulee ikäänkuin potkua lisää ja huomaa selvästi (liittyykö vaikka vanosiin tms.?) En ole koskaan samanlaisia nykäyksiä huomannut vaikka olen samanlaisella koneella ajanut.

    Sitten Välillä myös jos paikaltaan lähtee liikkeelle, on tehot aivan kateissa (lämpimällä koneella ainoastaan). Tänäänkin kiihdytin, vaihdoin 2:n ja lusu pohjaan, kiihtyi hitaammin kuin vieressä oleva vanha nissan micra sekä nyki rajusti. Samoin kun isompaa vaihdetta löi silmään ei kiihtynyt mihinkään. Seuraavassa risteyksessä taas oli tehot ihan tallessa ja kumit sutien lähti liikkeelle sekä kulki hyvin ainakin pienillä vaihteilla.

    Kylmällä koneella en ole saanut noin nykimään.

    Öljykorkin jos ottaa pois, ei tunnu mitään alipainetta, eli ei pistä yhtään hanttiin kun sen irroottaa (en tiedä pitäsikö). Mutta kun öljykorkin poistaa auto köhii hetken ja käynti tasaantuu.

    Niin ja ne vikakoodit (inpa):

    202 Lambda control bank 1 control block
    203 Lambda control bank 2 control block
    227 Lambda control tolerance Bank 1 to big
    228 Lambda control tolerance Bank 2 to big
    151 Signal lambda probe before-kat bank 1 min value less then limit
    154 Signal lambda probe before-kat bank 2 min value less then limit

    Eli onko edelleen vaan imuvuoto kyseessä?
    Last edited by Hatch; 07-09-2014, 22:32. Reason: Disa tiiviste + Lisäinfoa
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Hatch View Post
    Autona siis vm. 98 M52TUB28 koneella.

    Ostin ajoneuvon kesällä ja heti alkuun valitti lambdoja vikakoodeissa. Ei muuta. ajettu 210tkm.

    Kulutus on aika korkea, pari litraa kuluttaa enemmän kuin aikaisempi samanlainen auto.

    Kiihtyvyys ehkä hieman nuhainen. Siispä päätin tehdä pientä huoltoa:

    Vaihdoin uuden haitariputken, Vanos tiivisteet, venttiilikopan tiivisteen ja separaattorin. Vanos tiivisteet oli aivan loppu, samoin haitariputki ihan revennyt. Myös ilmansputsari vaihdettu. Niin ja ne tulpat sieltä imusarjan päästä vaihdettu. Disan tiiviste tarkastettu. Vanos toimii, tai ainakin inpasta kun katoin niin arvot muuttuu kaasun asennon mukaan. Muuta en huomannut kuin seuraavassa kuvaamani nykiminen ilmestyi kuvaan. Ja tämä nykiminen ilmestyi aika tarkkaa vanos tiivisteiden vaihdon jälkeen.

    Samat vikakoodit kuin ennenkin, mutta nyt on alkanut nykiä kiihdytyksissä. Nykii siis aina, äskenkin kun kiihdytin täyskaasukiihdytyksen 2 vaihteella, nykäsi suunnilleen 3000rpm, sitten 4000rmp ja lopuksi 4500rpm kohdalla. Eli aina nykäyksessä tulee ikäänkuin potkua lisää ja huomaa selvästi (liittyykö vaikka vanosiin tms.?) En ole koskaan samanlaisia nykäyksiä huomannut vaikka olen samanlaisella koneella ajanut.

    Sitten Välillä myös jos paikaltaan lähtee liikkeelle, on tehot aivan kateissa (lämpimällä koneella ainoastaan). Tänäänkin kiihdytin, vaihdoin 2:n ja lusu pohjaan, kiihtyi hitaammin kuin vieressä oleva vanha nissan micra sekä nyki rajusti. Samoin kun isompaa vaihdetta löi silmään ei kiihtynyt mihinkään. Seuraavassa risteyksessä taas oli tehot ihan tallessa ja kumit sutien lähti liikkeelle sekä kulki hyvin ainakin pienillä vaihteilla.

    Kylmällä koneella en ole saanut noin nykimään.

    Öljykorkin jos ottaa pois, ei tunnu mitään alipainetta, eli ei pistä yhtään hanttiin kun sen irroottaa (en tiedä pitäsikö). Mutta kun öljykorkin poistaa auto köhii hetken ja käynti tasaantuu.

    Niin ja ne vikakoodit (inpa):

    202 Lambda control bank 1 control block
    203 Lambda control bank 2 control block
    227 Lambda control tolerance Bank 1 to big
    228 Lambda control tolerance Bank 2 to big
    151 Signal lambda probe before-kat bank 1 min value less then limit
    154 Signal lambda probe before-kat bank 2 min value less then limit

    Eli onko edelleen vaan imuvuoto kyseessä?
    Joka tapauksessa siellä on vieläkin imuvuotoa ja siitä tulee varmasti ainakin nuo lambda torerance herjat (tsekkasitko=vaihdoitko bensanpainesäädinkellon letkun?), mutta luulisin että myös jompi kumpi nokan asentotunnistin on kaputt(villi veikkaus=pako?).

    Comment

    • Hatch
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 81
      • Finlandia

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Joka tapauksessa siellä on vieläkin imuvuotoa ja siitä tulee varmasti ainakin nuo lambda torerance herjat (tsekkasitko=vaihdoitko bensanpainesäädinkellon letkun?), mutta luulisin että myös jompi kumpi nokan asentotunnistin on kaputt(villi veikkaus=pako?).
      Onkohan se bensanpainesäädinkellon letku kuvassa punaisella ympyröity letku?
      Jos näin, niin en vaihtanut, mielestäni ehjä mutta en tutkinut sen tarkemmin.

      Noista nokka-akselin asentotunnistimista, jos jompikumpi on pimeänä niin toimiiko vanos siis vielä? Kuten aikaisemmin mainitsin niin näyttäisi inpan mukaan toimivan, eli arvot vaihtuu kierrosten mukaan. Vai onko että antaa jotain virheellistä signaalia vain tms.?

      Uskaltaisko noi ostaa:

      http://www.topautoosat.fi/vemo-2291895.html sekä http://www.topautoosat.fi/vemo-2291892.html

      Mainostavat että OE laatua ja made in Germany. Ja olis tonne vielä 5% alennuskuponki, että aika halvalla lähtis.
      Attached Files

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        #4
        On tuo letku ja sinuna vaihtaisin tuon.
        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Hatch View Post
          Onkohan se bensanpainesäädinkellon letku kuvassa punaisella ympyröity letku?
          Jos näin, niin en vaihtanut, mielestäni ehjä mutta en tutkinut sen tarkemmin.

          Noista nokka-akselin asentotunnistimista, jos jompikumpi on pimeänä niin toimiiko vanos siis vielä? Kuten aikaisemmin mainitsin niin näyttäisi inpan mukaan toimivan, eli arvot vaihtuu kierrosten mukaan. Vai onko että antaa jotain virheellistä signaalia vain tms.?

          Uskaltaisko noi ostaa:

          http://www.topautoosat.fi/vemo-2291895.html sekä http://www.topautoosat.fi/vemo-2291892.html

          Mainostavat että OE laatua ja made in Germany. Ja olis tonne vielä 5% alennuskuponki, että aika halvalla lähtis.
          Kuten tuossa jo tulikin, se on juuri kyseinen letku ja vain irroiitamalla/vaihtamalla selviää onko rikki? Usein on.
          Nokan asentotunnistinta jos ei ole varsinkaan pakopuolelle vaihdettu, niin vaihda joka tapauksessa. Ei välttämättä anna vikakoodia ja on nimenomaan usein lämpötilariippuvainen (siis lämmitessään tilttaa ja tehot putoaa alle puoleen=mikään muu ei oikein tee tätä niin rajusti ko.koneessa).

          Comment

          • Hatch
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 81
            • Finlandia

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Kuten tuossa jo tulikin, se on juuri kyseinen letku ja vain irroiitamalla/vaihtamalla selviää onko rikki? Usein on.
            Nokan asentotunnistinta jos ei ole varsinkaan pakopuolelle vaihdettu, niin vaihda joka tapauksessa. Ei välttämättä anna vikakoodia ja on nimenomaan usein lämpötilariippuvainen (siis lämmitessään tilttaa ja tehot putoaa alle puoleen=mikään muu ei oikein tee tätä niin rajusti ko.koneessa).
            Nyt on kyseinen letku vaihdettu. Oli sellainen eriste vanhan letkun päällä ja sen kun irrottelin niin kyllä sieltä pari isoa halkeamaa paljastui ELi kiitos vinkistä Hemille! Täytyy nyt tarkkailla vikakoodeja josko lamba herjat pysyisivät poissa.

            Kiihtyvyydessä nyt en huomannut ainakaan kummallisempaa muutosta. Kylmänä tuntuu kulkevan muakavasti, mutta kun lämpee niin tehoja katoaa. Äskenkin kävin ajelemassa (oli jo kone lämmennyt) ja kiihdyttelin. Pienillä vaihteilla 1-2 iha ok, tosin 2.lla nykimistä. 3 vaihteella jos vaikka kiihdyttää 2000rpm:stä ylöspäin täyskaasulla niin aikamoista arpomista se kiihdytys on.

            Sitten tarkastelin noita nokan asentoantureita. Pakopuolelle on kai jossain vaiheessa vaihdettu tuo anturi. Tai siis oli sellainen paksumman mallinen sen anturi. Ei tosin mitään käryä milloin, koska huoltokirjassa ei löydy merkintää. Valmistajaa en löytänyt anturista.

            Imupuolella oli sellainen vanhanmallinen, kapeapäinen anturi. Ja näytti olevan ihan BMW:n oma osa. Todennäköisesti alkuperäinen. Tiiviste oli jo vähän haurastunut.

            Ei varmaan olis paha virhe vaikka molemmat anturit vaihtais kerralla, mutta ihan nyt vielä selvyydeksi kyselen. Eli jos imupuolen anturi ei toimi niin tarkoittaako tämä automaattisesti -> Vanos ei toimi? Vai voiko päätellä jostain muusta?
            Last edited by Hatch; 12-09-2014, 01:49. Reason: typo

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Hatch View Post
              Nyt on kyseinen letku vaihdettu. Oli sellainen eriste vanhan letkun päällä ja sen kun irrottelin niin kyllä sieltä pari isoa halkeamaa paljastui ELi kiitos vinkistä Hemille! Täytyy nyt tarkkailla vikakoodeja josko lamba herjat pysyisivät poissa.

              Kiihtyvyydessä nyt en huomannut ainakaan kummallisempaa muutosta. Kylmänä tuntuu kulkevan muakavasti, mutta kun lämpee niin tehoja katoaa. Äskenkin kävin ajelemassa (oli jo kone lämmennyt) ja kiihdyttelin. Pienillä vaihteilla 1-2 iha ok, tosin 2.lla nykimistä. 3 vaihteella jos vaikka kiihdyttää 2000rpm:stä ylöspäin täyskaasulla niin aikamoista arpomista se kiihdytys on.

              Sitten tarkastelin noita nokan asentoantureita. Pakopuolelle on kai jossain vaiheessa vaihdettu tuo anturi. Tai siis oli sellainen paksumman mallinen sen anturi. Ei tosin mitään käryä milloin, koska huoltokirjassa ei löydy merkintää. Valmistajaa en löytänyt anturista.

              Imupuolella oli sellainen vanhanmallinen, kapeapäinen anturi. Ja näytti olevan ihan BMW:n oma osa. Todennäköisesti alkuperäinen. Tiiviste oli jo vähän haurastunut.

              Ei varmaan olis paha virhe vaikka molemmat anturit vaihtais kerralla, mutta ihan nyt vielä selvyydeksi kyselen. Eli jos imupuolen anturi ei toimi niin tarkoittaako tämä automaattisesti -> Vanos ei toimi? Vai voiko päätellä jostain muusta?
              Siellä on vieläkin imuvuotoa, mutta onneksi nyt yhden sait lisää pois.
              Tämäkin letku tosiaan täytyy oikeasti irroittaa ja tarkastaa, muutoin sen viallisuutta ei päällisin puolin havaitse.
              Älä IKINÄ vaihda molempia asentotunnistimia kerralla, koska näissä on joskus vikaa jo uudesta (joo, tarvikkeissa useimmin, mutta tiedän jopa orggiksen olleen uudesta viallinen).
              Eli sinuna itse vaihtaisin nyt joka tapauksessa sen pakoanturin orggikseen ja vasta kun on nähty sen vaikutukset, perään myös imun.
              Tämä voi olla nyt turhaa koska jossakin siellä vielä imuvuotoa on joka tapauksessa, mutta jos pakopuolella on nyt tarvike ja imupuolella aataminaikainen orggis, niin vaihtoon ne menee joka tapauksessa ainakin ennen kun paalinleuat kutsuu.
              Samalla voidaan sulkea ainakin näiden vaikutus pois vikayhtälöstä ja lähteä vianhaussa eteenpäin.

              ps.Tiputtaako muuten öljyä mistään? Eli onko suodatinjalan tiiviste ok?
              Last edited by Hemi; 12-09-2014, 11:11.

              Comment

              • Hatch
                Bimmer Rookie
                • Jun 2011
                • 81
                • Finlandia

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                Siellä on vieläkin imuvuotoa, mutta onneksi nyt yhden sait lisää pois.
                Tämäkin letku tosiaan täytyy oikeasti irroittaa ja tarkastaa, muutoin sen viallisuutta ei päällisin puolin havaitse.
                Älä IKINÄ vaihda molempia asentotunnistimia kerralla, koska näissä on joskus vikaa jo uudesta (joo, tarvikkeissa useimmin, mutta tiedän jopa orggiksen olleen uudesta viallinen).
                Eli sinuna itse vaihtaisin nyt joka tapauksessa sen pakoanturin orggikseen ja vasta kun on nähty sen vaikutukset, perään myös imun.
                Tämä voi olla nyt turhaa koska jossakin siellä vielä imuvuotoa on joka tapauksessa, mutta jos pakopuolella on nyt tarvike ja imupuolella aataminaikainen orggis, niin vaihtoon ne menee joka tapauksessa ainakin ennen kun paalinleuat kutsuu.
                Samalla voidaan sulkea ainakin näiden vaikutus pois vikayhtälöstä ja lähteä vianhaussa eteenpäin.

                ps.Tiputtaako muuten öljyä mistään? Eli onko suodatinjalan tiiviste ok?
                Öljyvuotoja en enää löytänyt. Suodatinjalan alapuolinen alue oli kuiva. Separaattorinhan vaihdoin tossa pari viikkoa sitten kun vuoti öljyä alleen. Jäähdytinnestettä tosin oli tiputtanut muutaman pisaran maahan asti yön aikana, joten täytyypä se selvittää myös.

                Nyt muuten tuntee auton käynnissä ollessaan jo pienen alipaineen kun irrottaa öljyntäyttökorkin .

                Mistä päättelit että vielä voisi löytyä imuvuotoja?

                btw... Tuli sellanen juttu mieleen, että kun vaihdoin venttiilikopan kannen tiivisteen, niin käytin ne alkuperäiset pulttien tiivisteet. Olisko pitänyt vaihtaa?
                Last edited by Hatch; 13-09-2014, 17:25.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Hatch View Post
                  btw... Tuli sellanen juttu mieleen, että kun vaihdoin venttiilikopan kannen tiivisteen, niin käytin ne alkuperäiset pulttien tiivisteet. Olisko pitänyt vaihtaa?
                  Nehän ei ole "tiivisteet", vaan koko koppa on niiden kumiprikkojen kiristyksen varassa.
                  Eli ne pitää todellakin vaihtaa uusiin jos vielä alkuperäiset kovettuneet/litistyneet/murtuneet, jotta koppa olisi tiivis.

                  Comment

                  • Hatch
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 81
                    • Finlandia

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Nehän ei ole "tiivisteet", vaan koko koppa on niiden kumiprikkojen kiristyksen varassa.
                    Eli ne pitää todellakin vaihtaa uusiin jos vielä alkuperäiset kovettuneet/litistyneet/murtuneet, jotta koppa olisi tiivis.
                    Nyt on sitte "shitmanilta" tilattu uudet kumprikat + öljykorkki + öljyntäyttötikun tiivisteet ( kaksi viimeistä ihan varmuuden vuoksi).

                    Sitten, työkaverin tutulta löytyi tuollainen vanha pakopuolen alkuperäinen nokan anturi kun tuli puheeksi. Löin kiinni ja mielestäni aavistuksen väkevämmin vääntää alakierroksilla lämpimällä koneella (alueella 2000 rpm ->, alta 2000 rpm jollain 3 vaihteella ja isommilla on ihan lussu jos polkasee mutta varmaan kuuluukin olla) Oikeastaan alkaa olemaan aika mukava ajettava jopa . Mutta edelleen kyllä nypytti hieman kiihdytyksissä. Anturi näytti olevan ihan loppu, eli se tiiviste siitä anturin varresta oli kadonnut jonnekin. Mutta vaikuttaa toimivan.

                    Lisäksi, löytyi joku kiinasta tilattu imupuolen anturi, joka kuulemma ei toiminut. Päätin testata omassa autossa vaikuttaako, ja kyllä vaikutti. Ei meinannut lämpimänä lähteä edes käyntiin. Myös alavääntö katosi aika pahasti. Tätä kautta arvelisin, että omassa autossa oleva imupuolen anturi toimii. Tosin sekin on tosiaan alkuperäinen ja pienempi tiivisterengas lähtenyt lähes kokonaan irti että aika huonossa hapessa on.

                    Ja lämpimänä tosiaan kun kaasulta irrottaa ja kierrokset laskee niin hetken saattaa hakea tyhjäkäyntiä, eli menee aluksi liian alas josta nousee hetken päästä ylemmäs.

                    Kulutus alkaisi olemaan ihan asiallinen. Lähinnä kaupunki ja taajama-pyörittelyä, aamuisin jo aika vilpoisia käynnistelyjä, tietokone: 12.7, ja alla 18" 225 aika raskaat m6 replicat. Ennen pakopuolen anturi + separaattorin letkun vaihtoa pyöri tuolla 13,5-13,8 paikkeilla.

                    Mutta katotaan nyt auttaako nuo uudet tiivisteet kuinka paljon.
                    Last edited by Hatch; 18-09-2014, 23:51.

                    Comment

                    • Hatch
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2011
                      • 81
                      • Finlandia

                      #11
                      Nyt on sitten venttiilokopan kumitiivisteet aihdettu. Samalla vaihdoin myös öljyntäyttökorkin ja öljytikun tiivisteet. Antureita en vielä vaihtanut.

                      Persutuntumalta vaikutti vääntöä löytyvän vähän lisää ja kävin sitten motarilla testailemassa tuota 80-120km/h 4.vaihteen kiihdytystä. Käsiajanotolla 2 vetoa, ajat 7,3s ja 7,6s (Manuaali luvataan 7,5). Raskaat renkaat 18", tankki melkein täynnä niin näyttäis olevan tehot hyvin tallessa. Öljykorkin kun avaa auton käynnissä ollessa niin tuntee selkeän alipaineen. Vielä vahvemman kuin ennen. Tällä hetkellä aika tarkkaa tuossa 2000 kierroksen paikkeilla menee se raja että isoillakin vaihteilla kun lyö soppaa koneeseen niin lähtee helposti kiihtymään. Tuota alemmilla kierroksilla alkaa olemaan jo 4:s ja 5:s vaihteella vähän turhan raskasta tolle koneelle.

                      Mutta, pari kertaa huomasin kovassa kiihdytyksessä että joku poksahdus kuului konetilasta (esim. 2 vaihteella löin lusikan pohjaan alta 2000rpm niin sellanen pieni poksahdus kuului auton sisätiloihin välillä). Ajattelin että oisko tulpat loppu ja vaihdoin ne. Ainakaan nyt parin päivän koeajon jälkeen en ole saanut poksahdusta uudelleen kuulumaan. Myös ennen tulppien vaihtoa ja kun ilmat viilentynyt niin pari kertaa kun valoihin saavuin ja löin kytkimen alas niin kierrokset romahti jonnekin 500rpm kohdille ja nousi siitä sitten ylös hetken päästä (Alempana asiasta lisää).

                      Ja mitä noihin koviin täyskaasukiihdytyksiin tulee, niin ei nyt enää varsinaisesti voi sanoa että auto nykii, mutta sellanen ihan pienehkö tehonlisäys tulee jossain 3000 rpm ja noin 4000 rpm paikkeilla. Liekö kuitenkin vaan vanos ja normaalia autolle?

                      Mutta, tyhjäkäynti tosiaan vielä kaiken tämän jälkeen on hieman epävarma. Eli, ennen tulppien vaihtoa (kaikki muut oli jo tehty) ja kun kelit kylmeni niin pari kertaa kun löin kytkimen ajossa pohjaan niin kierrokset tipahti johonkin 500 kohdille josta pienen arpomisen jälkeen nousivat siihen normaaliin n. 750rpm:n. Tulppien vaihdon jälkeen en onnistunut saamaan yhtä rajua tiputusta (mennyt tosin vasta 2 päivää uusilla tulpilla), mutta joka kerta kun kytkimen lyö pohjaan ajossa niin kylä se hiukan menee liian alas aluksi (johonkin 600-650 paikkeille) josta sitten hetken päästä nousee hieman ylös. Niin ja kun lyö lusun pohjaan tyhjäkäynnillä vapalla, niin pieni suhahdus kuuluu konetilasta. Eli mistähän noi mahtas johtua?

                      Kyllähän tä aika pilkun nu****ksi alkaa mennä, mutta minkäs teet kun on liikaa aikaa .

                      Edit: luin vikakoodit äsken ja samat oli ku ennen...

                      Edit2: ja tosiaan tuota tyhjäkäynnin humppaamista tapahtuu VAIN lämpimällä koneella
                      Last edited by Hatch; 17-10-2014, 17:01.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎