.............
M52TUB28 vettä/jäähdytysnestettä öljyissä ((kuvaa öljykorkista))
Collapse
X
-
-
Noniin kysellääs sitten täällä, kun ite huomasin bemarissa (320i M52 B(20 6 S3) -1999 ajettu 278tkm) tänään saman jacky makupalamömmön öljykorkin alla...
Elikkäs öljykorkki ja täyttöreikä oli suhtkoht samannäköinen kun BBBS:n kuvissa, mutta öljytikun päässä öljy näytti terveeltä, tarkemman tutkiskelun jälkeen löysin ehkä 0.5mmx0,5mm kokoisen pisaran samaa töhnää..
Nestettä kokeilin imaista lääkeruiskun ja letkun avulla pois tarkastelua varten, ja aivan terveeltä näytti sielläkin. Ei mitään sateenkarenvärejä näkyvissä kun valon kanssa tiiraili... Nesteen ja öljyn pinta siis pysynyt samana nyt sen about 6k, mitä oon öljynvaihdon jälkeen ajanut. Ajo ollut juurikin sitä 13km työmatkaa puolilämpimällä koneella ja maantieajoa tullut yhteen suuntaan pisimmillään 40km.
Oireillut on senverran, että kabiiniin tulee lämmintä puhaltimelta hieman vaihtelevasti.. joskus ei meinaa lämmittää ollenkaan, ja seuraavana päivänä pelaa taas ok. Moottorin lämpömittari pysyttelee siellä sinisen palkin yläreunassa silloin kun lämmintä ei tule, ja näyttää normaalia silloin kun toimii..
Eli tuo töhnän kerääntyminen tälläsessä ajossa siis on ihan normaalia? kun pelästyin ite kans sitä kannentiivistettä ensinäkemältä. ja tuohon lämppäri ongelmaan, että sieltä on nyt sitten termari sanonu sopimuksensa irti vai mitä veikkaatte? :thinkMeergruen e46
sigpic
Comment
-
Töhnät saat pois, ku ryskäät sen koneen kunnolla kuumaksi ja lämpöpuolella lienee termari väsähtänyt. Termari+kotelo+vesipumppu vaihtoon. Perushommia.Originally posted by kurffi View PostNoniin kysellääs sitten täällä, kun ite huomasin bemarissa (320i M52 B(20 6 S3) -1999 ajettu 278tkm) tänään saman jacky makupalamömmön öljykorkin alla...
Elikkäs öljykorkki ja täyttöreikä oli suhtkoht samannäköinen kun BBBS:n kuvissa, mutta öljytikun päässä öljy näytti terveeltä, tarkemman tutkiskelun jälkeen löysin ehkä 0.5mmx0,5mm kokoisen pisaran samaa töhnää..
Nestettä kokeilin imaista lääkeruiskun ja letkun avulla pois tarkastelua varten, ja aivan terveeltä näytti sielläkin. Ei mitään sateenkarenvärejä näkyvissä kun valon kanssa tiiraili... Nesteen ja öljyn pinta siis pysynyt samana nyt sen about 6k, mitä oon öljynvaihdon jälkeen ajanut. Ajo ollut juurikin sitä 13km työmatkaa puolilämpimällä koneella ja maantieajoa tullut yhteen suuntaan pisimmillään 40km.
Oireillut on senverran, että kabiiniin tulee lämmintä puhaltimelta hieman vaihtelevasti.. joskus ei meinaa lämmittää ollenkaan, ja seuraavana päivänä pelaa taas ok. Moottorin lämpömittari pysyttelee siellä sinisen palkin yläreunassa silloin kun lämmintä ei tule, ja näyttää normaalia silloin kun toimii..
Eli tuo töhnän kerääntyminen tälläsessä ajossa siis on ihan normaalia? kun pelästyin ite kans sitä kannentiivistettä ensinäkemältä. ja tuohon lämppäri ongelmaan, että sieltä on nyt sitten termari sanonu sopimuksensa irti vai mitä veikkaatte? :thinkI don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
-
Joo no tarkennetaas vielä, eli auto ollu aamuisin aina jonku parikyt minuuttia johdon päässä ja siitä töihin ajellessa lämpömittari noussut ehkä 1/4, ja joinain aamuina vain siihen sinirajalle, jolloin ei ole lämmintä sitten puhaltanutkaan... :thinkOriginally posted by Bmw Master View PostKyllä 13km ajolla pitää mittarin olla puolessa välissä.Meergruen e46
sigpic
Comment
-
Näin nollakelillä itellä lämpömittari on puolivälissä noin 8km ajon jälkeen, ajelipa sitten 60 tai 100km/h rajotuksella. Eli jos et jotain kävelyvauhtia ajele töihin niin termostaatti rikki. Jos työmatkasi on lähinnä ruuhkassa seisoskelua niin voit kokeilla ajaa kylmällä koneella tuon 8km nopeammalla tiellä. Jos ei oo mittari puolivälissä, tai ihan lähellä, 8km jälkeen ni turha ees alkaa mittarin salavalikosta kattomaan tarkempaa lämpötilaa, kun termostaatti kuitenkin kaput. Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos ei tiedä vaihdetun...Originally posted by kurffi View PostJoo no tarkennetaas vielä, eli auto ollu aamuisin aina jonku parikyt minuuttia johdon päässä ja siitä töihin ajellessa lämpömittari noussut ehkä 1/4, ja joinain aamuina vain siihen sinirajalle, jolloin ei ole lämmintä sitten puhaltanutkaan... :think
Comment
-
+Miljardi. Ei kyllä taatusti ole kaikki majavat padolla tuossa koneessa. Itse en uskaltais ajaa ku lähimpään huoltoon.Originally posted by majgul View PostTäytyy kyllä ihmetellä... Tuoko on normaalin näköistä? Hieman vääräkäsitys sitten itsellä ollut, omaan silmään tuo näyttää kyllä melko hirveältä.
Comment
-
...Ja lähimmässä huollossa tehtäis taas yks turha kannentiivisteen vaihto?
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Vaikka onki rajun näköinen tuo öljy korkki ni silti normaalilta vaikuttaa. Itsellä oli Mobilin öljyillä viime talvena lähestulkoon samanlainen ku työmatka oli lyhyt ja muutenki ajo pitkälti kaupunkiajoa. Vaihoin castrol magnatecciin niin ei ole sen jälkeen kerännyt töhnää korkkiin, tosin nykyään tulee ajeltua enemmän maanteitä kaupunkirullauksen sijaan. Kenkää vaan enemmän koneelle, että kuumaks käy.
Comment
-
Täällä myös majoneesin muodostus loppui M54-padassa kun castrolit tuli öljyiksi. Samalla öljynkulutus puolittui. Toki termari ekaksi kuntoon jos käy alilämpöisenä.Originally posted by Nipa.b View PostVaikka onki rajun näköinen tuo öljy korkki ni silti normaalilta vaikuttaa. Itsellä oli Mobilin öljyillä viime talvena lähestulkoon samanlainen ku työmatka oli lyhyt ja muutenki ajo pitkälti kaupunkiajoa. Vaihoin castrol magnatecciin niin ei ole sen jälkeen kerännyt töhnää korkkiin, tosin nykyään tulee ajeltua enemmän maanteitä kaupunkirullauksen sijaan. Kenkää vaan enemmän koneelle, että kuumaks käy.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
tätä komppan myös. magnateckiä nyt käyttänyt ja ei muodostu läheskään niin paljon töhnää kuin joskus. nostajistakin katosi kolkotus kylmänä (voi olla vaan tuuria)Originally posted by 205/65-15H View PostTäällä myös majoneesin muodostus loppui M54-padassa kun castrolit tuli öljyiksi. Samalla öljynkulutus puolittui. Toki termari ekaksi kuntoon jos käy alilämpöisenä.
Comment
-
Meidän ykköseen tehtiin 1,5 vuotta sitten kansiremppa ja kannentiiviste uusittiin siinä samalla sillä vuoti siitä kuin seula...sen jälkeen loppui kova öljynkulutus, mikä oli ongelman ydin. Enää ei tarvi lisätä vuoden aikana desiäkään lisää! Koko ajan autolla ajettu lähes pelkästään pätkäajoa, n. 5 km maantieajoa ja muutama kilometri kaupungissa 40-60 km/h nopeusalueella. Ennen remppaa muodosti majoneesia öljykorkin alle, mutta tätä tullut myös rempan jälkeen. En ole oikeastaan tänä aikana paljoa korkin alle kurkkinut. Huollossa sanoivat kesällä, että majoneesia oli ollut aika lailla. Castrolin 0W-30:sta käytetty tuosta lähtien, sitä ennen Castrolin 5W-30:sta. Öljyt pysyy koneessa, joten eiköhän ole täysin tuosta pätkäajosta johtuvaa
Kone lämmennyt aina todella nopeasti - kabiinissa tulee jopa kovillakin pakkasilla muutamassa kilometrissä kuuma
En itse ole ainakaan huolissani näiden muiden puheiden perusteella..ja kun ei mitään ongelmia ole autossa tuon jälkeen ilmennyt.
BMW E46 318d 10/04
Comment
Comment