Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52TUB28 vettä/jäähdytysnestettä öljyissä ((kuvaa öljykorkista))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    .............

    Comment

    • kurffi
      Newbiemmer
      • Aug 2014
      • 9
      • Jalasjärvi

      #17
      Noniin kysellääs sitten täällä, kun ite huomasin bemarissa (320i M52 B(20 6 S3) -1999 ajettu 278tkm) tänään saman jacky makupalamömmön öljykorkin alla...

      Elikkäs öljykorkki ja täyttöreikä oli suhtkoht samannäköinen kun BBBS:n kuvissa, mutta öljytikun päässä öljy näytti terveeltä, tarkemman tutkiskelun jälkeen löysin ehkä 0.5mmx0,5mm kokoisen pisaran samaa töhnää..

      Nestettä kokeilin imaista lääkeruiskun ja letkun avulla pois tarkastelua varten, ja aivan terveeltä näytti sielläkin. Ei mitään sateenkarenvärejä näkyvissä kun valon kanssa tiiraili... Nesteen ja öljyn pinta siis pysynyt samana nyt sen about 6k, mitä oon öljynvaihdon jälkeen ajanut. Ajo ollut juurikin sitä 13km työmatkaa puolilämpimällä koneella ja maantieajoa tullut yhteen suuntaan pisimmillään 40km.

      Oireillut on senverran, että kabiiniin tulee lämmintä puhaltimelta hieman vaihtelevasti.. joskus ei meinaa lämmittää ollenkaan, ja seuraavana päivänä pelaa taas ok. Moottorin lämpömittari pysyttelee siellä sinisen palkin yläreunassa silloin kun lämmintä ei tule, ja näyttää normaalia silloin kun toimii..

      Eli tuo töhnän kerääntyminen tälläsessä ajossa siis on ihan normaalia? kun pelästyin ite kans sitä kannentiivistettä ensinäkemältä. ja tuohon lämppäri ongelmaan, että sieltä on nyt sitten termari sanonu sopimuksensa irti vai mitä veikkaatte? :think
      Meergruen e46
      sigpic

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #18
        Originally posted by kurffi View Post
        Noniin kysellääs sitten täällä, kun ite huomasin bemarissa (320i M52 B(20 6 S3) -1999 ajettu 278tkm) tänään saman jacky makupalamömmön öljykorkin alla...

        Elikkäs öljykorkki ja täyttöreikä oli suhtkoht samannäköinen kun BBBS:n kuvissa, mutta öljytikun päässä öljy näytti terveeltä, tarkemman tutkiskelun jälkeen löysin ehkä 0.5mmx0,5mm kokoisen pisaran samaa töhnää..

        Nestettä kokeilin imaista lääkeruiskun ja letkun avulla pois tarkastelua varten, ja aivan terveeltä näytti sielläkin. Ei mitään sateenkarenvärejä näkyvissä kun valon kanssa tiiraili... Nesteen ja öljyn pinta siis pysynyt samana nyt sen about 6k, mitä oon öljynvaihdon jälkeen ajanut. Ajo ollut juurikin sitä 13km työmatkaa puolilämpimällä koneella ja maantieajoa tullut yhteen suuntaan pisimmillään 40km.

        Oireillut on senverran, että kabiiniin tulee lämmintä puhaltimelta hieman vaihtelevasti.. joskus ei meinaa lämmittää ollenkaan, ja seuraavana päivänä pelaa taas ok. Moottorin lämpömittari pysyttelee siellä sinisen palkin yläreunassa silloin kun lämmintä ei tule, ja näyttää normaalia silloin kun toimii..

        Eli tuo töhnän kerääntyminen tälläsessä ajossa siis on ihan normaalia? kun pelästyin ite kans sitä kannentiivistettä ensinäkemältä. ja tuohon lämppäri ongelmaan, että sieltä on nyt sitten termari sanonu sopimuksensa irti vai mitä veikkaatte? :think
        Töhnät saat pois, ku ryskäät sen koneen kunnolla kuumaksi ja lämpöpuolella lienee termari väsähtänyt. Termari+kotelo+vesipumppu vaihtoon. Perushommia.
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Kyllä 13km ajolla pitää mittarin olla puolessa välissä.

          Comment

          • kurffi
            Newbiemmer
            • Aug 2014
            • 9
            • Jalasjärvi

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kyllä 13km ajolla pitää mittarin olla puolessa välissä.
            Joo no tarkennetaas vielä, eli auto ollu aamuisin aina jonku parikyt minuuttia johdon päässä ja siitä töihin ajellessa lämpömittari noussut ehkä 1/4, ja joinain aamuina vain siihen sinirajalle, jolloin ei ole lämmintä sitten puhaltanutkaan... :think
            Meergruen e46
            sigpic

            Comment

            • Smack
              BTCF Member
              • May 2005
              • 320
              • Oulu

              #21
              Originally posted by kurffi View Post
              Joo no tarkennetaas vielä, eli auto ollu aamuisin aina jonku parikyt minuuttia johdon päässä ja siitä töihin ajellessa lämpömittari noussut ehkä 1/4, ja joinain aamuina vain siihen sinirajalle, jolloin ei ole lämmintä sitten puhaltanutkaan... :think
              Näin nollakelillä itellä lämpömittari on puolivälissä noin 8km ajon jälkeen, ajelipa sitten 60 tai 100km/h rajotuksella. Eli jos et jotain kävelyvauhtia ajele töihin niin termostaatti rikki. Jos työmatkasi on lähinnä ruuhkassa seisoskelua niin voit kokeilla ajaa kylmällä koneella tuon 8km nopeammalla tiellä. Jos ei oo mittari puolivälissä, tai ihan lähellä, 8km jälkeen ni turha ees alkaa mittarin salavalikosta kattomaan tarkempaa lämpötilaa, kun termostaatti kuitenkin kaput. Samalla kannattaa vaihtaa vesipumppu jos ei tiedä vaihdetun...

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15225
                • Ajamisen Iloa

                #22
                Originally posted by majgul View Post
                Täytyy kyllä ihmetellä... Tuoko on normaalin näköistä? Hieman vääräkäsitys sitten itsellä ollut, omaan silmään tuo näyttää kyllä melko hirveältä.
                +Miljardi. Ei kyllä taatusti ole kaikki majavat padolla tuossa koneessa. Itse en uskaltais ajaa ku lähimpään huoltoon.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #23
                  ...Ja lähimmässä huollossa tehtäis taas yks turha kannentiivisteen vaihto?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Nipa.b
                    Newbiemmer
                    • Mar 2014
                    • 17
                    • Joensuu

                    #24
                    Vaikka onki rajun näköinen tuo öljy korkki ni silti normaalilta vaikuttaa. Itsellä oli Mobilin öljyillä viime talvena lähestulkoon samanlainen ku työmatka oli lyhyt ja muutenki ajo pitkälti kaupunkiajoa. Vaihoin castrol magnatecciin niin ei ole sen jälkeen kerännyt töhnää korkkiin, tosin nykyään tulee ajeltua enemmän maanteitä kaupunkirullauksen sijaan. Kenkää vaan enemmän koneelle, että kuumaks käy.

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      #25
                      Originally posted by Nipa.b View Post
                      Vaikka onki rajun näköinen tuo öljy korkki ni silti normaalilta vaikuttaa. Itsellä oli Mobilin öljyillä viime talvena lähestulkoon samanlainen ku työmatka oli lyhyt ja muutenki ajo pitkälti kaupunkiajoa. Vaihoin castrol magnatecciin niin ei ole sen jälkeen kerännyt töhnää korkkiin, tosin nykyään tulee ajeltua enemmän maanteitä kaupunkirullauksen sijaan. Kenkää vaan enemmän koneelle, että kuumaks käy.
                      Täällä myös majoneesin muodostus loppui M54-padassa kun castrolit tuli öljyiksi. Samalla öljynkulutus puolittui. Toki termari ekaksi kuntoon jos käy alilämpöisenä.
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • nevari
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 256
                        • jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Täällä myös majoneesin muodostus loppui M54-padassa kun castrolit tuli öljyiksi. Samalla öljynkulutus puolittui. Toki termari ekaksi kuntoon jos käy alilämpöisenä.
                        tätä komppan myös. magnateckiä nyt käyttänyt ja ei muodostu läheskään niin paljon töhnää kuin joskus. nostajistakin katosi kolkotus kylmänä (voi olla vaan tuuria)

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Meidän ykköseen tehtiin 1,5 vuotta sitten kansiremppa ja kannentiiviste uusittiin siinä samalla sillä vuoti siitä kuin seula...sen jälkeen loppui kova öljynkulutus, mikä oli ongelman ydin. Enää ei tarvi lisätä vuoden aikana desiäkään lisää! Koko ajan autolla ajettu lähes pelkästään pätkäajoa, n. 5 km maantieajoa ja muutama kilometri kaupungissa 40-60 km/h nopeusalueella. Ennen remppaa muodosti majoneesia öljykorkin alle, mutta tätä tullut myös rempan jälkeen. En ole oikeastaan tänä aikana paljoa korkin alle kurkkinut. Huollossa sanoivat kesällä, että majoneesia oli ollut aika lailla. Castrolin 0W-30:sta käytetty tuosta lähtien, sitä ennen Castrolin 5W-30:sta. Öljyt pysyy koneessa, joten eiköhän ole täysin tuosta pätkäajosta johtuvaa Kone lämmennyt aina todella nopeasti - kabiinissa tulee jopa kovillakin pakkasilla muutamassa kilometrissä kuuma En itse ole ainakaan huolissani näiden muiden puheiden perusteella..ja kun ei mitään ongelmia ole autossa tuon jälkeen ilmennyt.
                          Last edited by huppu; 07-12-2014, 20:14. Reason: Lisäys
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎