Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 tt thermo lämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #31
    Originally posted by LasseE View Post
    Enpä ole tuota tutkinut..altapäin olisi ehkä helpompi kokeilla asentaa tuonne rintapellin lähelle. Onkos tuossa ajovaloumpion takana/alla olevassa kolossa joku haittaava tekijä? Siinä olisi eniten tilaa...
    Eihän siinä toki mitään haittaavaa tekijää ole, jos ei pitempiä letkujen vetoja sellaiseksi lasketa..
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • baku
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 345
      • Kausala

      #32
      Tuollaisen kiinnitykset menisi varmaan samalla lailla kuin Webastossakin, eli puskurin kiinnityspulttien alle. Sisälokarin etupätkä ja umpio irti, niin pääsee kyllä mallailemaan sopivuutta. Vähän ahdasta, mutta siinä sitten pääsee vertailemaan kävisikö joku muu paikka paremmin. Nämä lähinnä kokemuksista weban asennuksista M57 koneiseen koppaan.
      F20 116d
      E63 645
      E28 528
      F30 320d x-drive
      F31 335d x-drive

      ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

      KTM 1290 Super Adventure
      K1200S
      ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        #33
        Nyt tuota lämmitintä saa myös Defan johtoon sopivalla liittimellä..
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • LasseE
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 416
          • Kontiolahti/Joensuu

          #34
          Originally posted by JTP View Post
          Tuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
          TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
          Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..
          Eli hommailin tuon defa-yhteensopivan 1500w-mallin. Tuo JTP:n mainitsema letku lienee nro.1 tässä kuvassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=64&fg=18

          Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..

          Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
          Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.
          Last edited by LasseE; 24-01-2015, 18:18.
          Ex. E46 330d -05
          Ex. e61 530da -05
          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
          Member of Team EastAudio
          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

          Comment

          • JTP
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 506
            • Hpj

            #35
            Originally posted by LasseE View Post
            Eli hommailin tuon defa-yhteensopivan 1500w-mallin. Tuo JTP:n mainitsema letku lienee nro.1 tässä kuvassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=64&fg=18

            Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..

            Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
            Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.
            Nuo molemmat pähkäilemäsi asennuspaikat kyllä sopii lämmittimen toiminnan kannalta. Moottori toki lämpenee hieman nopeammin jos lämmittimen asentaa lämmityslaitteen paluuletkuun,( nro.4) mutta ero lämpeämisnopeudessa on aika minimaalinen silloin kun lämmityslaitteen puhallin ei pyöri, vaikka lämmitin olisi letkussa nro.1.
            e90 330i lci -09
            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

            Comment

            • LasseE
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 416
              • Kontiolahti/Joensuu

              #36
              Originally posted by JTP View Post
              Nuo molemmat pähkäilemäsi asennuspaikat kyllä sopii lämmittimen toiminnan kannalta. Moottori toki lämpenee hieman nopeammin jos lämmittimen asentaa lämmityslaitteen paluuletkuun,( nro.4) mutta ero lämpeämisnopeudessa on aika minimaalinen silloin kun lämmityslaitteen puhallin ei pyöri, vaikka lämmitin olisi letkussa nro.1.
              Ok..kiitokset taas tästä. Taidan laittaa tuohon letkuun nro.1, on ainakin helpompi asentaa.
              Ex. E46 330d -05
              Ex. e61 530da -05
              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
              Member of Team EastAudio
              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #37
                Onko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • JTP
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 506
                  • Hpj

                  #38
                  Originally posted by markok View Post
                  Onko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.
                  Sama ongelmahan on myös TT -thermon kanssa, koska lämmittää kunnolla koko moottorin toisin kuin säteilylämppärit..
                  e90 330i lci -09
                  Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                  Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by JTP View Post
                    Sama ongelmahan on myös TT -thermon kanssa, koska lämmittää kunnolla koko moottorin toisin kuin säteilylämppärit..
                    Talvi taas lähestyy ja aiemmin hylkäsin tämän tt-thermo lämmittimen moottorin ohjauksen sekoamisen takia josta tämä flektinkin turha pyöriminen johtuu. Jossain foorumilla oli juttua, että tähän ongelmaan olisi löytynyt ratkaisu, mutta en nyt millään löydä sitä topiccia. Onko jollain tiedossa keinoa miten flektinkin saa toimimaan oikein letkulämmitintä käytettäessä?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • j0ntte
                      Newbiemmer
                      • Sep 2015
                      • 28
                      • Suomi

                      #40
                      Tuli siirryttyä volkkarista bemariin, -02 vuosimallin e46 330xd touring. Auto tuontiauto ja lämmitin puuttuu. Harkinnu tuon tt-thermon laittamista. Onko millaisia kokemuksia kyseisestä lämmittimestä? Mihin letkuun se tuossa autossa kannattaa asentaa?

                      Comment

                      • humala
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 739
                        • Kemi

                        #41
                        Originally posted by markok View Post
                        Talvi taas lähestyy ja aiemmin hylkäsin tämän tt-thermo lämmittimen moottorin ohjauksen sekoamisen takia josta tämä flektinkin turha pyöriminen johtuu. Jossain foorumilla oli juttua, että tähän ongelmaan olisi löytynyt ratkaisu, mutta en nyt millään löydä sitä topiccia. Onko jollain tiedossa keinoa miten flektinkin saa toimimaan oikein letkulämmitintä käytettäessä?
                        Moro,

                        Tähän kysymykseen oliko kellään vastauksia?
                        E70 X5 3.0d -07
                        E39 530da touring -99
                        ex: E36 325i sedan -93

                        Comment

                        • Torppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 291
                          • Vihti

                          #42
                          Sama kiinnostaa. Olisi kyseinen hankinta listalla sigun autoon. Eli siis jos auto virrattomana niin lähtee flekti hurraamaan jos on sen mielestä liikaa lämpöä nestekierrossa?

                          Edit: HUPS tää olikin e46.. Mulla siis kyseessä e61
                          ------------------------------------------------
                          Entiset:
                          E61 535D M-sport 11/-05
                          E61 535D M-sport 12/-04
                          E46 330D Touring 11/-03
                          E36 325i Coupe 8/-92
                          E30 318i Coupe -89

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14311
                            • Oulu

                            #43
                            Vaikuttas asialliselta lämmittimeltä ja kattelin tuota tohon E36:een. Menee kyllä tilallisesti aika hankalaksi, jos pystyyn pitää tuo lämmitin saada. :think
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #44
                              Itse arvelin että m54 koneen kanssa asennan lämmittimen vänkärin puolelle sinne tuulilasin alla olevaan poteroon ja letkutan niikuin Webaston.

                              Mielipiteitä tästä?

                              Turhan pitkät letkuthan siinä tulee mutta tuskinpa tuosta käytännön haittaa on.
                              Olli.

                              Comment

                              • Forsmanni
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 146
                                • Turku, Finland

                                #45
                                Ajattelin itse myös kokeilla tuollaista TT-Thermo lämppäriä! Tosiaan mihin on kannattavinta/helpointa asentaa e39 m54b30? Myös kokemukset asennuksesta ja lämppärin toiminnasta kiinnostaa.
                                -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                                -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                                -Plancraft BMW Boat
                                (b130/m10b20-->m60b40)
                                EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                                EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                                EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                                EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                                EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎