Originally posted by LasseE
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 tt thermo lämmitin
Collapse
X
-
Tuollaisen kiinnitykset menisi varmaan samalla lailla kuin Webastossakin, eli puskurin kiinnityspulttien alle. Sisälokarin etupätkä ja umpio irti, niin pääsee kyllä mallailemaan sopivuutta. Vähän ahdasta, mutta siinä sitten pääsee vertailemaan kävisikö joku muu paikka paremmin. Nämä lähinnä kokemuksista weban asennuksista M57 koneiseen koppaan.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostTuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..
Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..
Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.Last edited by LasseE; 24-01-2015, 18:18.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostEli hommailin tuon defa-yhteensopivan 1500w-mallin. Tuo JTP:n mainitsema letku lienee nro.1 tässä kuvassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...84&hg=64&fg=18
Mietin vain, että kannattaako lämmittimellä pumpata nestettä lämmityslaitteen kennon suuntaan vai ottaa nestettä kennolta moottorille päin. JTP mainitsee moottorilta kennolle päin, mutta onko periaatteessa suunnalla merkitystä..
Sain tällaisenkin mielipiteen: Asennus kannattaa tehdä niin että lämmitin asennetaan lämmittimen kennon paluuletkun väliin. lämmitin ottaa siten kennolta "kylmää" vettä ja työntää sen moottoriin.
Eli tarkoittanee tässä letkua nro.4 linkin kuvassa.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostNuo molemmat pähkäilemäsi asennuspaikat kyllä sopii lämmittimen toiminnan kannalta. Moottori toki lämpenee hieman nopeammin jos lämmittimen asentaa lämmityslaitteen paluuletkuun,( nro.4) mutta ero lämpeämisnopeudessa on aika minimaalinen silloin kun lämmityslaitteen puhallin ei pyöri, vaikka lämmitin olisi letkussa nro.1.Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Onko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko tt-thermo:n käyttäjillä ollut ongelmia flektin huutamisen kanssa n52 tai n53 koneissa? Tuolla toisaalla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=314902 oli juttua, että jälkiasennus Webasto aiheuttaa tällaista ja lämmitys periaatehan on tt-thermossa ihan samanlainen.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostSama ongelmahan on myös TT -thermon kanssa, koska lämmittää kunnolla koko moottorin toisin kuin säteilylämppärit..BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTalvi taas lähestyy ja aiemmin hylkäsin tämän tt-thermo lämmittimen moottorin ohjauksen sekoamisen takia josta tämä flektinkin turha pyöriminen johtuu. Jossain foorumilla oli juttua, että tähän ongelmaan olisi löytynyt ratkaisu, mutta en nyt millään löydä sitä topiccia. Onko jollain tiedossa keinoa miten flektinkin saa toimimaan oikein letkulämmitintä käytettäessä?
Tähän kysymykseen oliko kellään vastauksia?E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Sama kiinnostaa. Olisi kyseinen hankinta listalla sigun autoon. Eli siis jos auto virrattomana niin lähtee flekti hurraamaan jos on sen mielestä liikaa lämpöä nestekierrossa?
Edit: HUPS tää olikin e46.. Mulla siis kyseessä e61------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
Ajattelin itse myös kokeilla tuollaista TT-Thermo lämppäriä! Tosiaan mihin on kannattavinta/helpointa asentaa e39 m54b30? Myös kokemukset asennuksesta ja lämppärin toiminnasta kiinnostaa.-e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
-e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
-Plancraft BMW Boat (b130/m10b20-->m60b40)
EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"
Comment
-
Comment