Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diisselistä bensaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peeämwee
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1823
    • I sink hell

    #31
    Originally posted by pomo View Post
    Hankala kyllä uskoa, että jollain bmw 6 koneella pääsis maantiellä,6,5 l kulutukseen, varsinkin 328/330. Itsellä menee 320 2.2 24v koneella enemmän. Toki silloin jos ajaa 80-90km/h, moottorijarrutus ja kapeat eco-renkaat. Itse pääsen sinne 7,5-8 l/100k jos ajaa ihan sukkasillaan

    Kaupungissa kiisselin 6 bensan kulutusero onkin sitten aika reilu, jos bensalla pääsee alle 9 l niin on jo velho! Alle 10 l joutuu jo välttelemään jarrua aika reippasti
    Pikku kutosta joutuu vinguttamaan, ei ole tarpeeksi alavääntöä. Varsinkin 2.0 kuutonen on jo selkeästi alitehoinen=pitää antaa jengaa että saa auton liikkeelle. Ja näin sitä soppaa kuluu.
    Itse ymmärrän kyllä sen että haluaa bensakoneen. Ei tarvitse kuulosuojaimia ajaessaan, ei herneitä jookos. Ymmärrän kyllä että jos ajaa paljon säästyy euroja.
    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
    http://velkakello.fi/

    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

    Comment

    • karitammi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 78
      • Espoo

      #32
      Suppealla BMW kokemuksella olen ihmetellyt melko suuria eri välityssuhteissa. Omassa 325i 2001 cabbessa on minusta melko lyhyt välitys (perä on 3.15:1, muistaakseni laatikon 5. v. on 1:1). On varmaan haluttu hyvät suoritusarvot autolehtiä varten. Oma mutu sanoo, että sama pätee muihinkin 325 ja ehkä 320 malleihin. 328 ja 330 taas järkevämmin välitetty kulutuksen kannalta. Vertailun vuoksi Saab 9-3 on noin 1000 rpm vähemmän @120 km/h. Näkyy matka-ajon kulutuksessa.

      Vanos ja huohotinrempan myötä kulutus putosi 0,5...1 l/100 km. Allekirjoitan, että alle 10 l/100 km vaatii silti tarkkuutta. Cabbe on tietysti painavampi ja ilmanvastuskin varmaan suurempi.

      Comment

      • pomo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2013
        • 429
        • Oulu

        #33
        Originally posted by peeämwee View Post
        Pikku kutosta joutuu vinguttamaan, ei ole tarpeeksi alavääntöä. Varsinkin 2.0 kuutonen on jo selkeästi alitehoinen=pitää antaa jengaa että saa auton liikkeelle. Ja näin sitä soppaa kuluu.
        Itse ymmärrän kyllä sen että haluaa bensakoneen. Ei tarvitse kuulosuojaimia ajaessaan, ei herneitä jookos. Ymmärrän kyllä että jos ajaa paljon säästyy euroja.
        Onhan tuossa 2.2:ssa kuitenkin 170hv/210nm ja huippuvääntö alkaa samasta kuin 323/325/330. Ja tyhjäkäynnillä pääsee hyvin liikkeelle

        Ja samaa uudempaa moottorimallistoa tuo on kuin 325/330, 323/328 taitaa ollasitten vanhempaa ja tuntus, että kehitys on niiden jälkeen kehittynyt?

        Ja ei tuolla cabilla tuu kyllä hirveesti revittyä, ei se oikein oo semmoinen auto
        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

        E46 320 Cab

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #34
          Ei olisi ensimmäinen malli missä suuremmalla moottorilla oleva kulkee matkaa pienemmällä kun 320 jne. Tämä sama oli e36 aikana jo havaittavissa kun 328i pitkillä välityksillä kulki vähällä matkaa.

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #35
            E46 320i prefaceliftissä on aivan järjenvastaset välitykset kun 100kmh/3000rpm, vitosella kun pystyy körryyttämään kuuttakymppiä helposti

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3599
              • Raisio

              #36
              Originally posted by Antti O View Post
              Ja m54 moottorinki kulutus riippuu aika paljon siitä onko se kunnossa vai ei. Imuvuodoilla, vanosvioilla jne helposti kulutus nousee yli 8 litran. Kunnossa oleva 2.5i menee 6.5litralla matkaa.
              Hmm, jos ajetaan kuin vanha mummo, kulutus alhainen, mutta kuka hullu ostaa 6-sylinteristä bemaria että saa kulutuksen mahdollisimman alas ja menee koko bemarismista fiilis pois.

              Kun lukee Antin pesu/kiilloitusjuttuja, varmaan ajetaankin kuin kipeää pillua, mutta kuinka moni foorumilainen ajaa näin:think
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                #37
                Originally posted by jumbo View Post
                En tarkkoja tietoja jaksa kaivella, mutta veikkaan että käyttövoimavero n.450e.
                330da käyttö ja dieselvero muutaman euron alle 700€ vuosi.,tämä siis 2003 jossa co perusteinen.
                Last edited by M325i; 26-12-2014, 00:50.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #38
                  Originally posted by ritariässä View Post
                  Hmm, jos ajetaan kuin vanha mummo, kulutus alhainen, mutta kuka hullu ostaa 6-sylinteristä bemaria että saa kulutuksen mahdollisimman alas ja menee koko bemarismista fiilis pois.

                  Kun lukee Antin pesu/kiilloitusjuttuja, varmaan ajetaankin kuin kipeää pillua, mutta kuinka moni foorumilainen ajaa näin:think
                  Tottahan se on että bensakutonen hörppii reilusti kun antaa kenkää, diiselissä kulutus ei paljoa tunnu nousevan.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎