Originally posted by pomo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bensa m54 2.2 huohtin jäätyi
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Maili View PostOliko huohotin eristetty? Mulle tarjottiin ensin eristämätöntä. Eli mulla oli styroksin tapasen sisällä huohotin. No taisipa olla , kun paremmin luin tuon sun tekstin..
vähän halvemmalla ne kaikki vielä yhteensä saa vielä kun ostaa "korjaussetin" jossa tulee separaattori + 2 siihen liittyvää putkea ja sen lisäksi tietysti ne 2 muuta putkea ja sen öljytikun o renkaan erikseen. Korjaussetille (talviversiona tietysti) on oma osanumero, löytyy tarvittaessa etk:sta.Last edited by WSE1; 30-12-2014, 01:14.
Comment
-
-
Vaihda samalla hihnat ja rullat, ota öljysuodatinjalka irti ja laita sen tiiviste samalla, jos on alkuperäinen eikä vuoda niin se tiiviste on varmasti jo koppuroitunut ja kohta vuotaa.. Tilaa riittää kun purkaa tieltä edestä kamat pois. Huomaa öljysuodatinjalkaa/laturin pidikettä irroitettaessa että ne pultit on eri mittaisia, että tulee oikeisiin paikkoihin takaisin.
Disa venttiilin korjaussarja GASilta tilaukseen, uudet kumitulpat imusarjan taakse tulipeltiä vasten & kapeat alipaineletkut uusiksi alkuperäistä parempilaatuisella letkulla mikä kestää lämpöä ja polttoaineita/öljyä. Pitäisi mennä bensasuodattimelle/paineensäätimelle auton pohjaan ja jos on takapöntössä alipainetoiminen läppä niin tulipeltiin letku alipainekanisterilta imusarjan alta.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Disan kunto on viime kesänä tarkistettu, oli niin hyvä, että varmaan joskus vaihdettu? Tyhjäkäyntisäätimen letkussa oli murtuma, menee toisella kertaa vaihtoon. Samoin imusarjan kumitulppa, oli hapertunut mutta ei ollut laittaa uutta. Pitää vaihtaa nuo ite toisella kertaa, nuo saa laitettu aika helposti ilman isompaa purkamista! Mistä noita letkuja sais muualta kuin merkkiliikkeestä? Jopa edullisempaa ja parempaa? Öljynsuodattimen jalka ei vuoda ja se jäi vaihtamatta. Jospa se vielä menis jonkun vuoden!
Kiitoksia vinkeistä ja ohjeista! Jospa näistä olis myös hyötyä jollekin toiselle, jolla homma vielä tekemättä!--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Itellä kans veti joskus yks m54 huohotin jäihin kesken ajon ja kunnon savut putkesta. Häiriövalo jäi huohottimen vaihdon jälkeen palamaan, muistaakseni tais olla lambdasta. Vaihdoin lambdan ja sitte pysy hetken pois kunnes rupes herjaamaan toista lambdaa. Toinen lambda kans vaihtoon ja homma taas pelitti. Sinistä savua pukkas tulemaan putkesta vielä monta viikkoa kun kunnolla anto kierroksia koneelle mutta aikanaan lopetti senki. Huohottimen vaihtoon voin kans sanoa sen verran että se on kyllä aika ahdas väkästää kun imusarja paikoillaan mutta kuitenki toteutettavis, aikaa kannattaa varata.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Itsellä kanssa tukkeentui M52TU koneesta separattori jokunen vuosi sitten. Tuuppasi venttiilikopan kannen välistä öljyä konehuoneeseen pari litraa...
Venttiilikopan tiivisteen ja kumiprikat vaihdoin ja koko uuden separaattorisysteemin letkuineen. Vaikka tilasin eristetyn, niin tavallinen tuli. Ajattelin, että eipä tuo kummoinen homma ole eristää, mutta aika väärässä olin. Etrasta solukumia separaattorin ympärille ja jostain Armaflexiä putkien ympärille. Sitten noita saikin mallata paikalleen useamman kerran ja veistellä ylimääräistä eristettä pois. Onhan tuolla tilaa irrottamatta imusarjaa, mutta ei mitenkään ruhtinaallisesti. En tosin enää muista että oliko imusarja irti tuota tehdessä vai ei. Toista kertaa en kyllä itse eristämällä tuota tekisi.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Originally posted by Maili View PostTua m54 huohotin on kyllä melko häjyssä paikassa. Ite vaihdoin kaikki imusarja kiinni, mutta jälkeenpäin olisin kyllä napannu imusarjan irti. Tuohon m52 koneeseen on paljon väljempi sen vaihtaa, kummankin jäätymisen kun on tullut todettua. Itellä näyttäis tuo teboilin Daimond ölppä tekevän vähiten mäikkyä.
Vähä väliä saa lisäillä. Koneella ajettu kuitenkin vasta 188tuhatta että ei kai sen väljäkään luulis olevan
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOletko mitannut öljynkulutusta? Monta desiä /1000km
Jos huohotinta ei ole vaihdettu siitä on hyvä aloittaa, onko koneessa öljyvuotoja muuten, öljypohja, öljynsuodattimen jalka..?
Comment
-
-
Originally posted by Expire View PostUlkoisia vuotoja ei ole. Kulutusta en ole tarkemmin seurannut mutta kyllä vaihtovälillä saa kahdesti litran lisätä. Vaihtoväli lienee joku 20000.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
Comment