German auto solutionsin disa repair kit vai Ebaystä joku alumiininen setti?
Ebay nopeampi ja halvempi.
Mistä uusi disa-venttiili?
Collapse
X
-
Originally posted by camshaft View PostJoo noita M54 kittejä löytyy myös ebaysta aika hyvin.. harmi vaan että tuo 52TU:n DISA on ilmeisesti eri osakokonaisuus eli eivät käy ristiin. Mutta toisaalta tulkitsen sen ehkäpä niin että jos näitä ei ole tarjolla niin ei ole myöskään kysyntää -> joten ehkä ei tarvitse tätä DISAn hajoamista 52TU:ssa mitenkään erityisesti stressata...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Convertible View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Convertible View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by camshaft View PostEi vissiin kellään ole havaintoa mistä saisi DISAn korjaus/upgradesarjaa M52TU:hun? Vai onko edes tarpeen - ymmärsinkö oikein että ne akselitapin putoilut jne kauhuskenaariot koskevat lähinnä M54:ää ja M52TU:n kanssa ei vastaavia murheita juurikaan ole ollut?
Itänaapurin kaverit myyvät tuolla DISAn tuunaussarjaa M52TU:hun ja myös eBayn kautta samaa settiä, mutta ostoskorissa Paypal herjaa että myyjän Paypal-tilin kanssa on jotain häiriötä joten taitaa jäädä tilaamatta...
Leave a comment:
-
-
Ei vissiin kellään ole havaintoa mistä saisi DISAn korjaus/upgradesarjaa M52TU:hun? Vai onko edes tarpeen - ymmärsinkö oikein että ne akselitapin putoilut jne kauhuskenaariot koskevat lähinnä M54:ää ja M52TU:n kanssa ei vastaavia murheita juurikaan ole ollut?
Itänaapurin kaverit myyvät tuolla DISAn tuunaussarjaa M52TU:hun ja myös eBayn kautta samaa settiä, mutta ostoskorissa Paypal herjaa että myyjän Paypal-tilin kanssa on jotain häiriötä joten taitaa jäädä tilaamatta...
Leave a comment:
-
-
-
Minulta löytyy ehjä, mutta käytetty disa m52 koneeseen jos tarvetta.
Leave a comment:
-
-
No riippuu miten nopeasti se pitää saada kuntoon. Ideaali varmaan olisi ostaa käytetty ehjä disa jostain ja asentaa siihen gas korjaussarja. Toinen vaihtoehto on ostaa uusi vaikka Pielmeieriltä. Luulisi n. viikossa tulevan sieltä, hinta todennäköisesti melkosen paljon halvempi vrt. Suomeen.
edit: gp:llä näyttää maksavan 2.5i versio 220€.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostÄäni täältä germanautosolutionsin disan korjaussarjalle, sitä vaan joutuu pariviikkoa odottelemaan usasta. Tai sitten vaan uusi disa kiinni jos on kova kiire. Maksanee 150-250€ ostopaikasta riippuen.
Korjaussarja maksaa n.100€ jos jää tulliin, hieman alle jos ei. Siinä tulee kaikki tarvittava mukana, jos itse disan runko on ehjä.
Minulla oli vastaava tilanne e46 cabriossa (M54B30 moottori), purin disasta läpän+tapin irti ja jätin pelkän sen keltasen vivun kiinni+siihen se alipainekellon varsi kiinni.. ettei tule imuvuotoa. Ilman läppää voi hyvin ajella. Kannattaa vaan katsoa ettei se o-rengas disan juuressa ole niin väljä että se tekee imuvuodon siitä kautta. Pääasia ettei siitä lähde mitään osia irti tai voi lähteä mitkä menevät moottoriin.
Onko vastaavasta kokemusta? Korjaussarjalla ei taida alipainevuoto tulla kuntoon, kun tuossa linkin kuvasarjan perusteella uutta stefaa ei tule, vaikka vanhaa kyllä voidellaan kohdassa #26.
Mistä hyvälaatuinen kokonainen disa järkevään hintaan? Onko alkuperäinen ainoa vaihtoehto?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View Post
Se lähinnä särähti korvaan että 10 vuotta vanhoista tuotteista pitäisi "kantaa vastuu" jollain tavalla.
Mielestäni valmistaja myöntää tuotteilleen takuun (bmw 2 vuotta) jonka aikana pitää toki "kantaa vastuu". Kaikki yli sen on sitten good williä tai jotain muuta.
Jos multa hajoaa pesukone takuuajan jälkeen tai vaikka kännykkä niin emmä tilalle kyllä mitään saa
Mutta tää nyt on vaan oma näkemys.
Onneksi ei sentään ole noita vaginoiden haasteita, mitä tässä oon sivusta seurannut noiden TSI+DSG -omistajien murheita
Leave a comment:
-
-
Juu tottakai suunitteluvirheitä sattuu ja vaikka tuotetta mietittäisiinkin tarkoin niin vasta pitkäikäinen käyttötesti osoittaa missä menee pieleen.
Lähinnä hain sitä takaa että käytettyä autoa ostaessa ostaja ottaa kuitenkin tietoisen riskin että vikoja voi tulla.
Se lähinnä särähti korvaan että 10 vuotta vanhoista tuotteista pitäisi "kantaa vastuu" jollain tavalla.
Mielestäni valmistaja myöntää tuotteilleen takuun (bmw 2 vuotta) jonka aikana pitää toki "kantaa vastuu". Kaikki yli sen on sitten good williä tai jotain muuta.
Jos multa hajoaa pesukone takuuajan jälkeen tai vaikka kännykkä niin emmä tilalle kyllä mitään saa
Mutta tää nyt on vaan oma näkemys.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostVeikkaan että suuniteltu käyttöikä on kyllä paljon vähemmän kuin 8-10 vuotta :think
Kun katsoo uutta, korvaavaa osaa (OEM), niin tuo akseli on aivan eri maailmasta kuin alkuperäisessä osassa on ollut. Olisiko jotain ongelmaa ennemminkin alkuperäisessä rasituslaskennassa ja sitä kautta osamitoitus mitä sattuu (esim jakopäät, disat jne). Sitten kun ongelmia alkaa tulla, niin tehdään parannettu versio, joka saattaa jopa alkaa kestämäänkin.
Onko suunnitteluosastoilla nykyään liian kiire? onko kustannustehokkuusvaatimusten jatkuva kasvaminen aiheuttanut tämän? en tiedä, kunhan mutuilen, mutta tietyllä tapaa samoilla linjoilla kanin kanssa. Tosin mikään ei ole ikuista, ja vanhaa autoa tottakai joutuukin huoltamaan eri tavalla kuin uutta, mutta jotain kertoo se, että tietyistä osista osanumerot vaihtuu kesken moottorin tuotannon ja mitoitukset kasvaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: