Joo elikkä disasta akseli poikki, mistä löytyy uusi osa? Onko tuo edes osan oikea ja virallinen nimi, kun googlaamalla löytyi vain yksi varaosasivu joka tuollaista kauppasi? Eihän se nyt voi olla ainoa... Millä hakusanalla esim. KL-Varaosalta löytyy, vai löytyykö? Ei taida ihan Motonetin heiniä kuitenkaan olla :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mistä uusi disa-venttiili?
Collapse
X
-
Schmiedmannille ehdotin että mikseivät myy näitä muutamaa tyyppivikafixiä niin sanoivat että heidän diilit estävät sen. Sinänsä outoa koska myyväthän he tarvikeosiakin. Aivan sama. Ulkomailta tilaaminen on helppoa joskin vie aikansa.
Ehkä käytetty/halpa-disa ja sitten korjaa kun korjaussarja tulee?? Ihme kyllä miten paljon roskaa saksalaismerkit suoltavat markkinoille eikä kanna mitään vastuuta tuotteistaan myöhemmin.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by kani View PostIhme kyllä miten paljon roskaa saksalaismerkit suoltavat markkinoille eikä kanna mitään vastuuta tuotteistaan myöhemmin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Aika moni osa hajoaa tai on selvästi laho kauan ennen auton käyttöiän loppumista. BMWssä se koskee myös moottorin tuhoutumisen aiheuttavia osia mikä on ehkä pöllöintä mitä voi olla. Vag autoissa on porschea myöten samanlaisia typeryyksiä. Monasti on tullut eri saksalaisautojen kohdalla mietittyä mitä helvettiä oikein on ajateltu. Saksalaisten surkeuden pelastaa vain ranskalaisten ja italialaisten typeryydet
Onhan nää ihan kivoja toimiessaan ja kunnossa ollessaan mutta ...E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Ääni täältä germanautosolutionsin disan korjaussarjalle, sitä vaan joutuu pariviikkoa odottelemaan usasta. Tai sitten vaan uusi disa kiinni jos on kova kiire. Maksanee 150-250€ ostopaikasta riippuen.
Korjaussarja maksaa n.100€ jos jää tulliin, hieman alle jos ei. Siinä tulee kaikki tarvittava mukana, jos itse disan runko on ehjä.
Minulla oli vastaava tilanne e46 cabriossa (M54B30 moottori), purin disasta läpän+tapin irti ja jätin pelkän sen keltasen vivun kiinni+siihen se alipainekellon varsi kiinni.. ettei tule imuvuotoa. Ilman läppää voi hyvin ajella. Kannattaa vaan katsoa ettei se o-rengas disan juuressa ole niin väljä että se tekee imuvuodon siitä kautta. Pääasia ettei siitä lähde mitään osia irti tai voi lähteä mitkä menevät moottoriin.Last edited by Antti O; 09-02-2015, 07:33.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostKyllä se suuniteltu käyttöikä on aikoja sitten mennyt umpeen jo
Ei ole muita merkkejä tullut kauheasti vastaan missä olisi näin suuret jälkimarkkinat tehtaan vakio-osat kestävämpiin osiin korvaavilla tuotteilla mikä sekin kertoo omaa kieltään. Usein on osat vaihtuneet parempiin koska motorsport tai kevyempi tai.. Mutta että vakio-osat ei kestä.
Palikoitten kestävyys voisi olla samalla tasolla kuin auto muutenkin. Tosin kai se on OK että öljypumpun mutteri löytyy jonain päivänä öljypohjasta tai disa-venttiilin akseli venttiilin ja kannen välistä tai jakopää pysyisi kasassa auton käyttöiän (kevyesti yli 300tkm nykypäivänä) tai, tai..E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostVeikkaan että suuniteltu käyttöikä on kyllä paljon vähemmän kuin 8-10 vuotta :think
Kun katsoo uutta, korvaavaa osaa (OEM), niin tuo akseli on aivan eri maailmasta kuin alkuperäisessä osassa on ollut. Olisiko jotain ongelmaa ennemminkin alkuperäisessä rasituslaskennassa ja sitä kautta osamitoitus mitä sattuu (esim jakopäät, disat jne). Sitten kun ongelmia alkaa tulla, niin tehdään parannettu versio, joka saattaa jopa alkaa kestämäänkin.
Onko suunnitteluosastoilla nykyään liian kiire? onko kustannustehokkuusvaatimusten jatkuva kasvaminen aiheuttanut tämän? en tiedä, kunhan mutuilen, mutta tietyllä tapaa samoilla linjoilla kanin kanssa. Tosin mikään ei ole ikuista, ja vanhaa autoa tottakai joutuukin huoltamaan eri tavalla kuin uutta, mutta jotain kertoo se, että tietyistä osista osanumerot vaihtuu kesken moottorin tuotannon ja mitoitukset kasvaa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Juu tottakai suunitteluvirheitä sattuu ja vaikka tuotetta mietittäisiinkin tarkoin niin vasta pitkäikäinen käyttötesti osoittaa missä menee pieleen.
Lähinnä hain sitä takaa että käytettyä autoa ostaessa ostaja ottaa kuitenkin tietoisen riskin että vikoja voi tulla.
Se lähinnä särähti korvaan että 10 vuotta vanhoista tuotteista pitäisi "kantaa vastuu" jollain tavalla.
Mielestäni valmistaja myöntää tuotteilleen takuun (bmw 2 vuotta) jonka aikana pitää toki "kantaa vastuu". Kaikki yli sen on sitten good williä tai jotain muuta.
Jos multa hajoaa pesukone takuuajan jälkeen tai vaikka kännykkä niin emmä tilalle kyllä mitään saa
Mutta tää nyt on vaan oma näkemys.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post
Se lähinnä särähti korvaan että 10 vuotta vanhoista tuotteista pitäisi "kantaa vastuu" jollain tavalla.
Mielestäni valmistaja myöntää tuotteilleen takuun (bmw 2 vuotta) jonka aikana pitää toki "kantaa vastuu". Kaikki yli sen on sitten good williä tai jotain muuta.
Jos multa hajoaa pesukone takuuajan jälkeen tai vaikka kännykkä niin emmä tilalle kyllä mitään saa
Mutta tää nyt on vaan oma näkemys.
Onneksi ei sentään ole noita vaginoiden haasteita, mitä tässä oon sivusta seurannut noiden TSI+DSG -omistajien murheitaF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment