memebuy23buy

Mistä uusi disa-venttiili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MPV
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Tätä välttäen tilasin korjaussarjan Briteistä suoraan X8R:ltä ja otin toimituksen expressinä, eli max 5 arkipäivää saisi mennä. Katotaan kuinka käy.
    Tuli kahdessa päivässä, ja nyt on korjaussarja asennettu. Ihan ei asennus mennyt ohjeen mukaan. Läpän kääntövarsi oli sen verran tiukka disan runkoon, ettei jousi sitä jaksanut kääntää. 1500:lla hiomapaperilla siloittelin tuota alumiiniosan pintaa, niin alkoi toimimaan.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Koettua juttua: 2 kuukautta kesti!


    edit: tämä siis ihan normipakettina.
    Tätä välttäen tilasin korjaussarjan Briteistä suoraan X8R:ltä ja otin toimituksen expressinä, eli max 5 arkipäivää saisi mennä. Katotaan kuinka käy.

    Täällä https://www.race.fi/fi/product/45781...-valve-m52-m54 muuten väitetään : "Vaico on alkuperäisvalmistaja BMW OE venttiilille." Voisiko pitää paikkansa?

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Roisto View Post

    Kuullu juttua että Venäjältä liikkuu koronan takia tavara hitaasti, en tiedä miten pitää paikkaansa mutta jos kiire on...
    Koettua juttua: 2 kuukautta kesti!


    edit: tämä siis ihan normipakettina.
    Last edited by Cunttory; 10-07-2020, 14:48. Reason: tarkennus

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Noissa uusissa disoissahan ongelma tapin suhteen ei poistu, korjaussarjalla saa varmuuden. Aiemmin ollu puhetta alipainekellosta, tämä vissiin se kumikalvo mikä ajan saatossa repeää? Siihenkin löytyy apu mutta vaihto on ihan perseestä.

    Korjaussarjoja ostanut useamman Venäjältä, www.vanos-bmw.com

    Kuullu juttua että Venäjältä liikkuu koronan takia tavara hitaasti, en tiedä miten pitää paikkaansa mutta jos kiire on...
    Siinä alkuperäisessä oli tosiaan vuoto alipainekalvossa, ja muistelen, että läppä oli edelleen ihan ok, vaikka kilometrejä oli takana >200tkm. Näköjään tuossa venäläisten myymässä sarjassa olisi mukana myös kalvo siihen alipainekelloon. Sillähän sen alkuperäisen disan olisi saanut korjattua, mutta taisi mennä roskiin, kun ei sitä missään näy. Mielluummin sen alkuperäisen korjaisi, kuin tämän vaicon...

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Ei kannata ainakaan Vaico-merkkistä Disaa ostaa. Vaihdoin tuon Vaicon tuohon omaan Coupeen (M54B30) kolme vuotta ja reilu 30tkm sitten, ja nyt jo läppä heiluu itekseen käyttöakselin ympärillä. Tämänhän kyllä saisi vielä korjaussarjalla kuntoon, vaikka vähän epäilyttää, että kannattaako... Onko suosituksia korjaussarjan ostopaikaksi? Ebaysta halvin? Näitähän taisi valmistaa useampikin yritys.

    Uusi orggis Disa maksaa bmwautopartsilla 222euroa, ja Vaico Aeromotorsilla 152 euroa...
    Noissa uusissa disoissahan ongelma tapin suhteen ei poistu, korjaussarjalla saa varmuuden. Aiemmin ollu puhetta alipainekellosta, tämä vissiin se kumikalvo mikä ajan saatossa repeää? Siihenkin löytyy apu mutta vaihto on ihan perseestä.

    Korjaussarjoja ostanut useamman Venäjältä, www.vanos-bmw.com

    Kuullu juttua että Venäjältä liikkuu koronan takia tavara hitaasti, en tiedä miten pitää paikkaansa mutta jos kiire on...
    Last edited by Roisto; 10-07-2020, 13:50.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Mulla oli sama homma. Alipainekellolla oli imuvuoto, jota korjaussarja ei saa kuntoon. Ostin profiteilelta sitten koko disan. Jotain 150 euron luokkaa se maksoi.
    Ei kannata ainakaan Vaico-merkkistä Disaa ostaa. Vaihdoin tuon Vaicon tuohon omaan Coupeen (M54B30) kolme vuotta ja reilu 30tkm sitten, ja nyt jo läppä heiluu itekseen käyttöakselin ympärillä. Tämänhän kyllä saisi vielä korjaussarjalla kuntoon, vaikka vähän epäilyttää, että kannattaako... Onko suosituksia korjaussarjan ostopaikaksi? Ebaysta halvin? Näitähän taisi valmistaa useampikin yritys.

    Uusi orggis Disa maksaa bmwautopartsilla 222euroa, ja Vaico Aeromotorsilla 152 euroa...
    Last edited by MPV; 10-07-2020, 11:48.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Se läppä voi päristä vaikka liitin on irti. Jos se on tarpeeksi huonona, se läppä pyörii akselillaan, ne ns. poorit on pyöreinä. Ilmavirrassa läpättää edestakaisin.
    Melkosia aikapommeja. Ensihätään itse tein aikanaan läpättävälle yksilölle sellain, että purin sen tapin päästä irti, ja läpän + akselin irti. Sitten lopuksi akseli paikalleen tukkimaan imuvuodon ja disa muuten kasaan. Eli ainoat puuttuvat osat oli metallitappi + muoviläppä. Silloin ei ainaskaan mun ajatuksen mukaan tipu koneeseen mitään. Kun korjaussarja saapui, disa uusiksi irti ja korjaussarja paikalleen.

    Leave a comment:


  • Suorakuus
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    No se DISAn irrotus on kyllä oikeasti tosi nopea ja helppo homma vasta-alkajallekin, Youtubesta löytyy videotakin tarvittaessa avuksi. Kannattaa kurkata ennen kuin koneesta tulee käkikello, sitten harmittaa.
    Mistä tuon parhaiten huomaa onko jo tehty jotain? Youtube-videon perusteella ainakin tiivisterengas on korjaussarjoissa erilainen?

    Edit. Ja niin näköjään läppä ja akselikin on metallia.
    Last edited by Suorakuus; 24-01-2018, 20:26.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    No se DISAn irrotus on kyllä oikeasti tosi nopea ja helppo homma vasta-alkajallekin, Youtubesta löytyy videotakin tarvittaessa avuksi. Kannattaa kurkata ennen kuin koneesta tulee käkikello, sitten harmittaa.

    Leave a comment:


  • Suorakuus
    replied
    Miten pitkälle pitää purkaa että hajonneen disan voi todeta varmasti? Epäilys heräsi kun konehuoneesta alkanut kuulua tietyillä kierroksilla "muovinen pirinä". Liitintä kokeilin ottaa irti mutta en huomannut eroa käyntiäänessä. Ei viitsisi ihan huvikseen alkaa räpeltämään auki kun aika vähän kokemusta tuollaisesta on.:think

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Tuli tänään Englannista tuo X8R Disa repair Kit M54 2.5-L

    Tuli tänään postissa tuo Englannin malli X8R eli https://x8r.co.uk/products/bmw/bmw-d...ix-m54-2-2-2-5 Jäi maksaa total 77.98 GBP eli euroissa n. 98€.


    Originally posted by Juppe View Post
    Tullia kiinnostaa nykyään aika pienetkin paketit. Taitaa mennä molemmat yksistäänkin sen rajan yli. Ei se alvi ja tulli silti varmaan ketään konkkaan vie, että sen takia tarttis jättää tilaamatta. Ihan asialiselta toi X8R sarjakin vaikutti, kun sitä tossa kotona pyöritelin käsissä.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Googlaaks jätkät enää mitään itse? Ebay.co.uk auki ja "BMW m54 vanos seals" hakuun ja johan löytyy vaikka mitä. Ei maksanu montaa kymppiä ja hyvin toimivat. Useampi vuosi sitten tuli tilattua, eikä valikoima ainakaan pienetynyt ole. Sai ihan täydellisiä pakettejakin kaikkine tarvittavine tiivisteineen.
    Last edited by Juppe; 17-01-2018, 14:26.

    Leave a comment:


  • OEM
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Saako noita German Auto Solution:in sarjoja tilattua muualta kuin netin kautta Amerikasta? Samasta talosta kun vielä ottaa Beisanin vanos-sarjan, niin alkaako tullia kohta kiinnostaa..?
    Kl-Varaosat ainakin myy tuota korjaussarjaa, mutta taisi maksaa n. 120€, niin eikös se tullien kanssa jää halvemmaksi/saman hintaiseksi vs jenkeistä tilattuna.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Minä olen noita GAS sarjoja tilannut ja 0/3 jäänyt tulliin.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Tullia kiinnostaa nykyään aika pienetkin paketit. Taitaa mennä molemmat yksistäänkin sen rajan yli. Ei se alvi ja tulli silti varmaan ketään konkkaan vie, että sen takia tarttis jättää tilaamatta. Ihan asialiselta toi X8R sarjakin vaikutti, kun sitä tossa kotona pyöritelin käsissä.
    Ei ne tosiaan enää ahdinkoa syvennä, kun juuri on kokemusta Japanin tuliaisen vastaavista maksuista, mutta juuri tätä ajoin takaa, että onko viisaampaa ostaa jonkun muun hyväksi todetun valmistajan sarja, jos GAS:n hinta kipuaa vielä korkeammalle.

    Leave a comment:

Working...
X