Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä uusi disa-venttiili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #76
    Googlaaks jätkät enää mitään itse? Ebay.co.uk auki ja "BMW m54 vanos seals" hakuun ja johan löytyy vaikka mitä. Ei maksanu montaa kymppiä ja hyvin toimivat. Useampi vuosi sitten tuli tilattua, eikä valikoima ainakaan pienetynyt ole. Sai ihan täydellisiä pakettejakin kaikkine tarvittavine tiivisteineen.
    Last edited by Juppe; 17-01-2018, 15:26.

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1227
      • LAHTI

      #77
      Tuli tänään Englannista tuo X8R Disa repair Kit M54 2.5-L

      Tuli tänään postissa tuo Englannin malli X8R eli https://x8r.co.uk/products/bmw/bmw-d...ix-m54-2-2-2-5 Jäi maksaa total 77.98 GBP eli euroissa n. 98€.


      Originally posted by Juppe View Post
      Tullia kiinnostaa nykyään aika pienetkin paketit. Taitaa mennä molemmat yksistäänkin sen rajan yli. Ei se alvi ja tulli silti varmaan ketään konkkaan vie, että sen takia tarttis jättää tilaamatta. Ihan asialiselta toi X8R sarjakin vaikutti, kun sitä tossa kotona pyöritelin käsissä.

      Comment

      • Suorakuus
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 124
        • Etelä-Pohjanmaa

        #78
        Miten pitkälle pitää purkaa että hajonneen disan voi todeta varmasti? Epäilys heräsi kun konehuoneesta alkanut kuulua tietyillä kierroksilla "muovinen pirinä". Liitintä kokeilin ottaa irti mutta en huomannut eroa käyntiäänessä. Ei viitsisi ihan huvikseen alkaa räpeltämään auki kun aika vähän kokemusta tuollaisesta on.:think

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1835
          • Karjaa

          #79
          No se DISAn irrotus on kyllä oikeasti tosi nopea ja helppo homma vasta-alkajallekin, Youtubesta löytyy videotakin tarvittaessa avuksi. Kannattaa kurkata ennen kuin koneesta tulee käkikello, sitten harmittaa.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Suorakuus
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 124
            • Etelä-Pohjanmaa

            #80
            Originally posted by Wespa View Post
            No se DISAn irrotus on kyllä oikeasti tosi nopea ja helppo homma vasta-alkajallekin, Youtubesta löytyy videotakin tarvittaessa avuksi. Kannattaa kurkata ennen kuin koneesta tulee käkikello, sitten harmittaa.
            Mistä tuon parhaiten huomaa onko jo tehty jotain? Youtube-videon perusteella ainakin tiivisterengas on korjaussarjoissa erilainen?

            Edit. Ja niin näköjään läppä ja akselikin on metallia.
            Last edited by Suorakuus; 24-01-2018, 21:26.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6936
              • N/A

              #81
              Se läppä voi päristä vaikka liitin on irti. Jos se on tarpeeksi huonona, se läppä pyörii akselillaan, ne ns. poorit on pyöreinä. Ilmavirrassa läpättää edestakaisin.
              Melkosia aikapommeja. Ensihätään itse tein aikanaan läpättävälle yksilölle sellain, että purin sen tapin päästä irti, ja läpän + akselin irti. Sitten lopuksi akseli paikalleen tukkimaan imuvuodon ja disa muuten kasaan. Eli ainoat puuttuvat osat oli metallitappi + muoviläppä. Silloin ei ainaskaan mun ajatuksen mukaan tipu koneeseen mitään. Kun korjaussarja saapui, disa uusiksi irti ja korjaussarja paikalleen.

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #82
                Originally posted by MPV View Post
                Mulla oli sama homma. Alipainekellolla oli imuvuoto, jota korjaussarja ei saa kuntoon. Ostin profiteilelta sitten koko disan. Jotain 150 euron luokkaa se maksoi.
                Ei kannata ainakaan Vaico-merkkistä Disaa ostaa. Vaihdoin tuon Vaicon tuohon omaan Coupeen (M54B30) kolme vuotta ja reilu 30tkm sitten, ja nyt jo läppä heiluu itekseen käyttöakselin ympärillä. Tämänhän kyllä saisi vielä korjaussarjalla kuntoon, vaikka vähän epäilyttää, että kannattaako... Onko suosituksia korjaussarjan ostopaikaksi? Ebaysta halvin? Näitähän taisi valmistaa useampikin yritys.

                Uusi orggis Disa maksaa bmwautopartsilla 222euroa, ja Vaico Aeromotorsilla 152 euroa...
                Last edited by MPV; 10-07-2020, 12:48.

                Comment

                • Roisto
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 2539
                  • Kajaani

                  #83
                  Originally posted by MPV View Post
                  Ei kannata ainakaan Vaico-merkkistä Disaa ostaa. Vaihdoin tuon Vaicon tuohon omaan Coupeen (M54B30) kolme vuotta ja reilu 30tkm sitten, ja nyt jo läppä heiluu itekseen käyttöakselin ympärillä. Tämänhän kyllä saisi vielä korjaussarjalla kuntoon, vaikka vähän epäilyttää, että kannattaako... Onko suosituksia korjaussarjan ostopaikaksi? Ebaysta halvin? Näitähän taisi valmistaa useampikin yritys.

                  Uusi orggis Disa maksaa bmwautopartsilla 222euroa, ja Vaico Aeromotorsilla 152 euroa...
                  Noissa uusissa disoissahan ongelma tapin suhteen ei poistu, korjaussarjalla saa varmuuden. Aiemmin ollu puhetta alipainekellosta, tämä vissiin se kumikalvo mikä ajan saatossa repeää? Siihenkin löytyy apu mutta vaihto on ihan perseestä.

                  Korjaussarjoja ostanut useamman Venäjältä, www.vanos-bmw.com

                  Kuullu juttua että Venäjältä liikkuu koronan takia tavara hitaasti, en tiedä miten pitää paikkaansa mutta jos kiire on...
                  Last edited by Roisto; 10-07-2020, 14:50.
                  2001 E39 525iA
                  1992 E34 "540i/5"

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    #84
                    Originally posted by Roisto View Post
                    Noissa uusissa disoissahan ongelma tapin suhteen ei poistu, korjaussarjalla saa varmuuden. Aiemmin ollu puhetta alipainekellosta, tämä vissiin se kumikalvo mikä ajan saatossa repeää? Siihenkin löytyy apu mutta vaihto on ihan perseestä.

                    Korjaussarjoja ostanut useamman Venäjältä, www.vanos-bmw.com

                    Kuullu juttua että Venäjältä liikkuu koronan takia tavara hitaasti, en tiedä miten pitää paikkaansa mutta jos kiire on...
                    Siinä alkuperäisessä oli tosiaan vuoto alipainekalvossa, ja muistelen, että läppä oli edelleen ihan ok, vaikka kilometrejä oli takana >200tkm. Näköjään tuossa venäläisten myymässä sarjassa olisi mukana myös kalvo siihen alipainekelloon. Sillähän sen alkuperäisen disan olisi saanut korjattua, mutta taisi mennä roskiin, kun ei sitä missään näy. Mielluummin sen alkuperäisen korjaisi, kuin tämän vaicon...

                    Comment

                    • Cunttory
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1772
                      • Kuopio

                      #85
                      Originally posted by Roisto View Post

                      Kuullu juttua että Venäjältä liikkuu koronan takia tavara hitaasti, en tiedä miten pitää paikkaansa mutta jos kiire on...
                      Koettua juttua: 2 kuukautta kesti!


                      edit: tämä siis ihan normipakettina.
                      Last edited by Cunttory; 10-07-2020, 15:48. Reason: tarkennus
                      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1193
                        • Muhos

                        #86
                        Originally posted by Cunttory View Post
                        Koettua juttua: 2 kuukautta kesti!


                        edit: tämä siis ihan normipakettina.
                        Tätä välttäen tilasin korjaussarjan Briteistä suoraan X8R:ltä ja otin toimituksen expressinä, eli max 5 arkipäivää saisi mennä. Katotaan kuinka käy.

                        Täällä https://www.race.fi/fi/product/45781...-valve-m52-m54 muuten väitetään : "Vaico on alkuperäisvalmistaja BMW OE venttiilille." Voisiko pitää paikkansa?

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          #87
                          Originally posted by MPV View Post
                          Tätä välttäen tilasin korjaussarjan Briteistä suoraan X8R:ltä ja otin toimituksen expressinä, eli max 5 arkipäivää saisi mennä. Katotaan kuinka käy.
                          Tuli kahdessa päivässä, ja nyt on korjaussarja asennettu. Ihan ei asennus mennyt ohjeen mukaan. Läpän kääntövarsi oli sen verran tiukka disan runkoon, ettei jousi sitä jaksanut kääntää. 1500:lla hiomapaperilla siloittelin tuota alumiiniosan pintaa, niin alkoi toimimaan.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎