Laitoin sigun autossa ilmastoinnin talven jälkeen tulille ja huomasin että kompressori kytkeytyi aina noin puolen minuutin välein uudestaan päälle. Onko tuo ihan normaalia? Huomaa ajossakin kun nykäisee pikkusen joka kerta :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmastoinnin kompressori sahaa päälle ja pois
Collapse
X
-
Originally posted by BMWjunkie View PostLaitoin sigun autossa ilmastoinnin talven jälkeen tulille ja huomasin että kompressori kytkeytyi aina noin puolen minuutin välein uudestaan päälle. Onko tuo ihan normaalia? Huomaa ajossakin kun nykäisee pikkusen joka kerta :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Ok, kiitos. Kerkesin jo huolestua että mitä sieltä nyt on mennyt. Miten muuten kun käy ilmastointia täyttämässä niin kannattaako järjestelmästä uusia/tarkastaa jotakin muutakin, siis sen lisäksi että laittaa vaan uudet aineet sisään?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Ei ole normaalia. Kompura on muuttuvasäätöinen (teho muuttuu systeemin paineen mukaan) ja se on aina päällä jos lämpötila on riittävän korkea eikä systeemissä ole vikaa (tai anturit anna väärää tietoa). Jossain 0-3C lämpötilassa se tosin voi olla juuri sellainen, että menee usein päälle/pois.
Comment
-
-
Lämpötila oli auton mittarin mukaan +7 kun se teki tuota humppausta. Onko ideoita mikä siellä sitten voisi olla vialla? Itelle nämä ilmastointiasiat on täyttä hepreaa
edit. jättääkös nuo vikakoodeja?Last edited by alpine3; 19-04-2015, 10:37.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Jos järjestelmässä on liian vähän ainetta kompura katkaisee aina kun syöttö pätkii. Käy täyttämässä ilmastointi jossain ilmastointihuollossa, niin ei hajoa kompuran magneettikytkin turhasta rykimisestä. Ainetta haihtuu järjestelmästä vaikka se on kunnossa, ja Suomen pakkaset kiihdyttää tätä prosessia kun tiivisteet kutistuu pakkasessa, eikä ilmastointi hyppää päälle ja voitele järjestelmää talven aikana.
Halpa ja järkevä tapa edistää asiaa,
T AVe60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi ole normaalia. Kompura on muuttuvasäätöinen (teho muuttuu systeemin paineen mukaan) ja se on aina päällä jos lämpötila on riittävän korkea eikä systeemissä ole vikaa (tai anturit anna väärää tietoa). Jossain 0-3C lämpötilassa se tosin voi olla juuri sellainen, että menee usein päälle/pois.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostEi ole vielä e46:ssa muuttuvasäätöistä kompuraa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä on. Tuossa BMW:n E46 dokumentti ja siitä sivu 7:
http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/...%20Control.pdfF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnhan sille rele (K19) jota DME ohjaa, ilmeisesti IHKA:n käskyjen mukaan.
Eihän se muuta ohjausta tarvitse, säätöhän on mekaaninen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että säätyvätilavuuksia kompressoreja on kahdenlaisia: Pulssimoduloidulla solenoidilla ohjattuja, sekä ihan täysin mekaanisesti tulopaineenmukaan säätyviä. Jälkimmäisissä on myös perinteinen magneettikytkin, ensinnämainituissa ei. Tämän ikäisissä BMW ja MINI ajonuvoissa käytetään juurikin näitä jälkimmäisenä mainitun tyyppisiä kompressoreita.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
eiköhän tuo normaalia ole näillä keleillä kun jäähdytys tarve on pieni, itselläkin tekee juuri tuota samaa.."Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"
Vs1400 Intruder
Ex:
F11 530dA xDrive
E60 523iA
E39 520i Sedan
E39 530dA Touring
E39 528iA Sedan
E46 318i Sedan
E39 523i Sedan
E36 316i Sedan x2
Comment
-
Comment