Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua e46 avon ostoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tsuean
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 9
    • Janakkala

    Apua e46 avon ostoon

    Nyt tarvittaisiin kokeneempien apua. Eli hakusessa on e46 avo mutta nettiautossa on liikaa vaihtoehtoja ja jotain pitäisi karsia. Mikä olisi "paras" moottori, automaatti vai manuaali, onko esim. Alkupäässä jotain ongelmaa mikä on korjattu -03 faceliftiin ja onko tyyppivikoja mitä pitäisi tietää. Kaikki muukin apu ja kokemukset kelpaa hienosti.
  • EmpirioN
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 20
    • Kotka

    #2
    Itellä 330 avo. suosittelen vähintään 325 tai mielellään 330 suoraan, koska nämä kolmosen avot painavat paljon. 330 ei sekään ole mikään raketti. 323 jne. pienemmät on jo omasta mielestä kulkupuolelta laiskoja.
    Kulutuksissa ei muistaakseni suuria eroja kuitenkaan esim 320, 325 ja 330 välillä.

    Omassa avossa vaihdekeppi jää välillä vitoselta vapaalle laittaessa oikealle, eli ei siis keskitä. Tuo on vissiin korjattu juuri -03 ja eteenpäin. Toikin ominaisuus vain kylmällä laatikolla tosin.

    Tämmöstä nyt ekana tuli mieleen.

    Comment

    • biglimited
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1519
      • Turku

      #3
      Itsellä oli hetken 325 automaatti ja se oli pirun mukava cruiseri. Ei se cäbi manuaalillakaan urheiluautoksi muutu, joten steppilaatikolla voit keskittyä leppoisaan kyytiin auringossa Ehdottomasti kutonen fiiliksen vuoksi! Tekniikat perusvarmaa bemua joten hyvää yksilöä vaan metsästämään. Sporttipenkit ovat myös oikein sopiva lisä
      Deutchland uber alles!

      Comment

      • Boiga
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 1773
        • Ylöjärvi

        #4
        Itsellä oli 320 manuaali 01 aikanaan ja nyt viisastuneena melkein sanoisin että 330 automaatti jos kulutus ei ole ratkaisevin tekijä Laatikon valinta on makuasia (laatikot itsessään kun ovat kestäviä) ja moottoriksi jokin muu kuin 20 tai 23... Muuten oli kyllä perus varma peli, katon toiminta kun on kunnossa niin muuten täysin peruskauraa muiden e46 kanssa.

        PS noilla 170 heppaisillakin pärjää toki mutta ei oikein vakuuttanut itseä, toki muut autot ovat olleet tehokkaampia joten sekin hämärtää todellisuuden kuvaa itsellä :(
        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          330i minimissään, ei kannata muita edes katsoa. Minulla oli 2004 facelifti m-sport paketilla ja se oli ihan kelpo peli. M-Sport paketti mielestäni ulkonäön ja penkkien puolesta pakollinen..
          Vaihteisto on sitten makuasia, mielestäni se automaatti sopi ihan hyvin siihen. Toki aika vanhanaikainen ja se luistaa taajamavauhdeissa jatkuvasti, soppa maistuu..
          Katto kannattaa testata monta kertaa että toimii varmasti, se toimii hydrauliikalla. Varmista että on ajoltaan hyvä eikä vetele uriin tai kolise mistään. Samat tyyppiviat noissa muuten on kun tavan e46 malleissakin, vanos, disa, imuvuodot, alatukivarren takapuslat, takajouset.. jne.
          Suosittelen myös jos menet autoa koeajamaan etsimään pätevän kaverin testerin kanssa mukaan, vikakoodit kannattaa tutkia erityisen tarkasti kaikista moduuleista.
          Last edited by Antti O; 23-04-2015, 07:58.

          Comment

          • Enliz
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 1503
            • Espoo

            #6
            Itsellä oli -02 330 M-Sport Avo manuaalilla. Kyllä näin jälkikäteen jos olisi pelkimerkit riittäneet olisin ostanut faceliftin ihan pelkästään 6v lootan takia.
            Ulkonäkö yms kyllä parani mielestäni

            M-Sport ehdottomasti pysyy arvokin paremmin
            Last edited by Enliz; 23-04-2015, 08:18.
            now: Mercedes Benz 350e AMG
            ex: f30 320i M-Sport
            ex: e46 320i M-Sport II
            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
            ex: e36 316i Compact
            ex: e39 530i M-Sport
            ex: e46 320Cd M-Sport II

            Comment

            • outlander6
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 44
              • Esbo

              #7
              330 CiA 2001,(Saksantuonti). ennen ostoa kyselin myös yhdeltä tutulta millä koneella kannattaa ottaa, sanoi myös että 330 hyvä vaihtoehto. Tietenkin M3 olisi paras vaihtoehto, mutta kelpaa hyvin nykinen, saa silläkin ajokortin hyllytetty :think. Polttoainetta kuluu sen mitä tankkiin laittaa. Katto alas ja ajelemaan, kuuma kesä tulossa Ja mitään ongelmia autolla on ollut on ihan normijuttuja imuilman haitariputket, koiranluut, öljytasonanturi. Ja kannattaa tarkastaa että vesireiät ovat auki(rättikaton kaukalon), Laakkosen työnjohtaja oli vaan että, en tiedä missä reiät on, tuo auto tänne tutkitaan. Onneksi Youtuubissa löytyi loistava video, missä reiät ovat ja miten ne saa helpoiten avattu (y) (y)
              Last edited by outlander6; 23-04-2015, 16:48.

              Comment

              • pomo
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2013
                • 429
                • Oulu

                #8
                Minulla on tuo 320ci, eli 170hv manuaali. Hyvin pysyy liikenteen mukana. Kutosta suosittelen minäkin ja kattohan se, eniten kiinnostaa ja luonnollisesta sen kunto!

                Nahkapenkit kannattaa minusta ottaa, koske ne on avossa helpompi pitää puhtaana! Pölyä avossa riittää! Jos haluaa m-sportin niin sitten kannattaa ostaa, vaikka minusta ne on ylihintaisia Suomessa. Ne m-sport jouset saat käytettynä,parilla kympillä ja hyvät iskarit maksaa 300-400e ja koni streetkit noin 700 e. Ostaa tavallisen ja laittaa alustaa 1000e ja siellä on jo sitten paljon uutta ja loput rahat voi pitää��
                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                E46 320 Cab

                Comment

                • Tsuean
                  Newbiemmer
                  • Apr 2015
                  • 9
                  • Janakkala

                  #9
                  Kiitos kaikille avusta. Kai tässä sit täytyy ruveta tuota 330 saalistamaan netti-autosta, muutama aika mielenkiintoinen sielä on nytkin.

                  Comment

                  • EmpirioN
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 20
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by outlander6 View Post
                    ...Ja kannattaa tarkastaa että vesireiät ovat auki(rättikaton kaukalon), Laakkosen työnjohtaja oli vaan että, en tiedä missä reiät on, tuo auto tänne tutkitaan. Onneksi Youtuubissa löytyi loistava video, missä reiät ovat ja miten ne saa helpoiten avattu (y) (y)
                    Hei lainaanpa nyt tätä topiccia omaan kysymykseen:

                    Missäs tämmöset reiät sijaitsee? Voisitko pistää linkin tube videoon. Muutenkin jotain DIY katon huolto ja korjaus vinkkejä olisi kiva löytää. Oikein muuta en ole osannut tehdä kun rasvata liikkuavia osia ja pitää kangasta kunnossa.

                    Comment

                    • kani
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 699
                      • Espoo

                      #11


                      Tuolla toisella sivulla on hyvä vinkki käyttää putkimiehen kaustista soodaa tms. noiden avaamiseen. Omassa oli auki ja säännöllisesti putsaan ne pesujen yhteydessä valuttamalla vettä läpi niin ei mene tukkoon.

                      Hieno peli mutta alkaahan näissä olemaan noi BMW-viat mitkä pitää korjata kaikista n 10v/200tkm ajetuista. Oli siinä vähän hommaa mutta kyllä nyt hymyilyttää ja pitkään on nyt avoautoa käyttöön kesäisin.

                      330 manuaali, kiva ajaa ja kone vääntää niin että ei tule automaattia ikävä. Vaivaton ja mukava ajaa, säästää polttoainetta ja on suorituskykyisempi kuin automaatti.

                      Omassa oli se vaihteiston tappivika, siinäpä sitä hommaa olikin.. samalla tuli kytkin ja kaksoismassakin laitettua uusiksi ja vaihdevivuston nivelet/puslat
                      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                      Comment

                      • outlander6
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2014
                        • 44
                        • Esbo

                        #12
                        Originally posted by EmpirioN View Post
                        Hei lainaanpa nyt tätä topiccia omaan kysymykseen:

                        Missäs tämmöset reiät sijaitsee? Voisitko pistää linkin tube videoon. Muutenkin jotain DIY katon huolto ja korjaus vinkkejä olisi kiva löytää. Oikein muuta en ole osannut tehdä kun rasvata liikkuavia osia ja pitää kangasta kunnossa.






                        Bmw e46 drain hole in Convertible

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17505
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by Antti O View Post
                          330i minimissään, ei kannata muita edes katsoa.
                          Ja sama ei koske Zetoja ?
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • konda
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 36
                            • Mikkeli

                            #14
                            Originally posted by Laku View Post
                            Ja sama ei koske Zetoja ?
                            En ole massoja katsonut mutta eikös toi Zeta oo kuitenki jonkunmatkaa köykäsempi?:think
                            E46 cabi on kuitenkin aika raskas.
                            Itsellä 330 (jonka muuten hetken aivopierun johdosta laitoin myyntiin) ja täytyy sanoo ettei toi 330 oo yhtään liian iso kone tohon koppaan, pienempää en kyllä enää itse kovin herkästi ottaisi.

                            Mutta kuka nyt on tottunut mihinkin (suorituskyvyltään).

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              #15
                              Originally posted by Laku View Post
                              Ja sama ei koske Zetoja ?
                              Omien kokemuksien mukaan 2.5i Z4 suorituskyky on hyvin likellä e46 330 kulkua. Z4 2.5i omamassa on 1335kg, E46 cabi painaa yli 1600kg.
                              Last edited by Antti O; 26-04-2015, 10:35.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎