Nyt tarvittaisiin kokeneempien apua. Eli hakusessa on e46 avo mutta nettiautossa on liikaa vaihtoehtoja ja jotain pitäisi karsia. Mikä olisi "paras" moottori, automaatti vai manuaali, onko esim. Alkupäässä jotain ongelmaa mikä on korjattu -03 faceliftiin ja onko tyyppivikoja mitä pitäisi tietää. Kaikki muukin apu ja kokemukset kelpaa hienosti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Apua e46 avon ostoon
Collapse
X
-
Itellä 330 avo. suosittelen vähintään 325 tai mielellään 330 suoraan, koska nämä kolmosen avot painavat paljon. 330 ei sekään ole mikään raketti. 323 jne. pienemmät on jo omasta mielestä kulkupuolelta laiskoja.
Kulutuksissa ei muistaakseni suuria eroja kuitenkaan esim 320, 325 ja 330 välillä.
Omassa avossa vaihdekeppi jää välillä vitoselta vapaalle laittaessa oikealle, eli ei siis keskitä. Tuo on vissiin korjattu juuri -03 ja eteenpäin. Toikin ominaisuus vain kylmällä laatikolla tosin.
Tämmöstä nyt ekana tuli mieleen.
-
-
Itsellä oli hetken 325 automaatti ja se oli pirun mukava cruiseri. Ei se cäbi manuaalillakaan urheiluautoksi muutu, joten steppilaatikolla voit keskittyä leppoisaan kyytiin auringossa Ehdottomasti kutonen fiiliksen vuoksi! Tekniikat perusvarmaa bemua joten hyvää yksilöä vaan metsästämään. Sporttipenkit ovat myös oikein sopiva lisäDeutchland uber alles!
Comment
-
-
Itsellä oli 320 manuaali 01 aikanaan ja nyt viisastuneena melkein sanoisin että 330 automaatti jos kulutus ei ole ratkaisevin tekijä Laatikon valinta on makuasia (laatikot itsessään kun ovat kestäviä) ja moottoriksi jokin muu kuin 20 tai 23... Muuten oli kyllä perus varma peli, katon toiminta kun on kunnossa niin muuten täysin peruskauraa muiden e46 kanssa.
PS noilla 170 heppaisillakin pärjää toki mutta ei oikein vakuuttanut itseä, toki muut autot ovat olleet tehokkaampia joten sekin hämärtää todellisuuden kuvaa itsellä :(Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
330i minimissään, ei kannata muita edes katsoa. Minulla oli 2004 facelifti m-sport paketilla ja se oli ihan kelpo peli. M-Sport paketti mielestäni ulkonäön ja penkkien puolesta pakollinen..
Vaihteisto on sitten makuasia, mielestäni se automaatti sopi ihan hyvin siihen. Toki aika vanhanaikainen ja se luistaa taajamavauhdeissa jatkuvasti, soppa maistuu..
Katto kannattaa testata monta kertaa että toimii varmasti, se toimii hydrauliikalla. Varmista että on ajoltaan hyvä eikä vetele uriin tai kolise mistään. Samat tyyppiviat noissa muuten on kun tavan e46 malleissakin, vanos, disa, imuvuodot, alatukivarren takapuslat, takajouset.. jne.
Suosittelen myös jos menet autoa koeajamaan etsimään pätevän kaverin testerin kanssa mukaan, vikakoodit kannattaa tutkia erityisen tarkasti kaikista moduuleista.Last edited by Antti O; 23-04-2015, 07:58.
Comment
-
-
Itsellä oli -02 330 M-Sport Avo manuaalilla. Kyllä näin jälkikäteen jos olisi pelkimerkit riittäneet olisin ostanut faceliftin ihan pelkästään 6v lootan takia.
Ulkonäkö yms kyllä parani mielestäni
M-Sport ehdottomasti pysyy arvokin paremminLast edited by Enliz; 23-04-2015, 08:18.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
330 CiA 2001,(Saksantuonti). ennen ostoa kyselin myös yhdeltä tutulta millä koneella kannattaa ottaa, sanoi myös että 330 hyvä vaihtoehto. Tietenkin M3 olisi paras vaihtoehto, mutta kelpaa hyvin nykinen, saa silläkin ajokortin hyllytetty :think. Polttoainetta kuluu sen mitä tankkiin laittaa. Katto alas ja ajelemaan, kuuma kesä tulossa Ja mitään ongelmia autolla on ollut on ihan normijuttuja imuilman haitariputket, koiranluut, öljytasonanturi. Ja kannattaa tarkastaa että vesireiät ovat auki(rättikaton kaukalon), Laakkosen työnjohtaja oli vaan että, en tiedä missä reiät on, tuo auto tänne tutkitaan. Onneksi Youtuubissa löytyi loistava video, missä reiät ovat ja miten ne saa helpoiten avattu (y) (y)Last edited by outlander6; 23-04-2015, 16:48.
Comment
-
-
Minulla on tuo 320ci, eli 170hv manuaali. Hyvin pysyy liikenteen mukana. Kutosta suosittelen minäkin ja kattohan se, eniten kiinnostaa ja luonnollisesta sen kunto!
Nahkapenkit kannattaa minusta ottaa, koske ne on avossa helpompi pitää puhtaana! Pölyä avossa riittää! Jos haluaa m-sportin niin sitten kannattaa ostaa, vaikka minusta ne on ylihintaisia Suomessa. Ne m-sport jouset saat käytettynä,parilla kympillä ja hyvät iskarit maksaa 300-400e ja koni streetkit noin 700 e. Ostaa tavallisen ja laittaa alustaa 1000e ja siellä on jo sitten paljon uutta ja loput rahat voi pitää--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Originally posted by outlander6 View Post...Ja kannattaa tarkastaa että vesireiät ovat auki(rättikaton kaukalon), Laakkosen työnjohtaja oli vaan että, en tiedä missä reiät on, tuo auto tänne tutkitaan. Onneksi Youtuubissa löytyi loistava video, missä reiät ovat ja miten ne saa helpoiten avattu (y) (y)
Missäs tämmöset reiät sijaitsee? Voisitko pistää linkin tube videoon. Muutenkin jotain DIY katon huolto ja korjaus vinkkejä olisi kiva löytää. Oikein muuta en ole osannut tehdä kun rasvata liikkuavia osia ja pitää kangasta kunnossa.
Comment
-
-
Tuolla toisella sivulla on hyvä vinkki käyttää putkimiehen kaustista soodaa tms. noiden avaamiseen. Omassa oli auki ja säännöllisesti putsaan ne pesujen yhteydessä valuttamalla vettä läpi niin ei mene tukkoon.
Hieno peli mutta alkaahan näissä olemaan noi BMW-viat mitkä pitää korjata kaikista n 10v/200tkm ajetuista. Oli siinä vähän hommaa mutta kyllä nyt hymyilyttää ja pitkään on nyt avoautoa käyttöön kesäisin.
330 manuaali, kiva ajaa ja kone vääntää niin että ei tule automaattia ikävä. Vaivaton ja mukava ajaa, säästää polttoainetta ja on suorituskykyisempi kuin automaatti.
Omassa oli se vaihteiston tappivika, siinäpä sitä hommaa olikin.. samalla tuli kytkin ja kaksoismassakin laitettua uusiksi ja vaihdevivuston nivelet/puslatE46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by EmpirioN View PostHei lainaanpa nyt tätä topiccia omaan kysymykseen:
Missäs tämmöset reiät sijaitsee? Voisitko pistää linkin tube videoon. Muutenkin jotain DIY katon huolto ja korjaus vinkkejä olisi kiva löytää. Oikein muuta en ole osannut tehdä kun rasvata liikkuavia osia ja pitää kangasta kunnossa.
Bmw e46 drain hole in Convertible
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post330i minimissään, ei kannata muita edes katsoa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJa sama ei koske Zetoja ?
E46 cabi on kuitenkin aika raskas.
Itsellä 330 (jonka muuten hetken aivopierun johdosta laitoin myyntiin) ja täytyy sanoo ettei toi 330 oo yhtään liian iso kone tohon koppaan, pienempää en kyllä enää itse kovin herkästi ottaisi.
Mutta kuka nyt on tottunut mihinkin (suorituskyvyltään).
Comment
-
Comment