Oon tossa ettiskelly mut ei meinaa tohon xd hen madallus satsia ihan joka nurkasta löytyä. Vituttaa kun auto kulkee keula pystyssä. Eli ettisin 40/20 tai vastaavaa ihan vaan jousisatsia. Eli jos tietoo löytyyy niin jakakaa kiitos. Ja autohan on toukka. Mutta mitä eroa on 4wd ja 2wd 330d jousilla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330xd madallus
Collapse
X
-
Originally posted by leuka32 View PostOon tossa ettiskelly mut ei meinaa tohon xd hen madallus satsia ihan joka nurkasta löytyä. Vituttaa kun auto kulkee keula pystyssä. Eli ettisin 40/20 tai vastaavaa ihan vaan jousisatsia. Eli jos tietoo löytyyy niin jakakaa kiitos. Ja autohan on toukka. Mutta mitä eroa on 4wd ja 2wd 330d jousilla?
Originally posted by huupi View PostVarmaan on jossain ollut jo keskustelua, mutta ei ainakaan tämän ketjun viimeisten 25 sivun aikana. Eli mitä eroa on taka- ja nelivedon alustasarjoissa?
Omaan nelivetoon olisi aihetta vaihdella, kun katsuri löysi sivuttaisväljyyttä etuiskareista. Nykyinen setti on sekalainen coilover: edessä KW Variante, luoja tietää miten vanhoilla iskareilla ja pari vuotta vanhoilla jousilla. Takana on vanhat Lowtec coilisarjan jouset ja pari kk vanhat Koni-sport iskarit, jotka vaihdoin korkanneiden Lowtecien tilalle. Pähkäilen, että miten kannattaisi toimia: uusiiko koko paskan, joko coileilla tai kiinteästi madaltavalla, vai vaihtaako vain kriittiset osat. Näkisin vaihtoehtoina
1. Uusi coilover-sarja, ei halvin eikä kallein, tyyliin AP n.500€ Saksasta. Tässä tullaankin ensimmäiseen kysymykseen eli voinko ottaa kaksivetoiseen tarkoitettua sarjaa? Nelikkoon on heikosti tarjolla coileja.
2. Uusi kiinteä madallussarja, tyyliin H&R jouset ja eteen uudet Konin sportit. Takana pitäisin nykyiset iskarit. Tässä mietityttää nelikkoon tarkoitettujen jousien vähäinen madallus n.30mm. Nykyinen korkeus lienee matalampi kuin noilla saavutettaisiin (kuva alla)? Vähän voisin tinkiä madalluksesta, mutta en kovin paljoa. Tälle vaihtoehdolle tulee hintaa about saman verran edellisen kanssa tai jopa enemmän, sillä Konit ovat suht' kalliit. Lisäksi nykyiset lyhyet koiranluut pitäisi vaihtaa pidempiin.
3. Uusi kiintesti madaltava valmis "sportfahrwerk-setti" eli jouset+iskarit. Nelivetoon tällaisia ei tainnut olla tarjolla juurikaan, joten pitäisi ottaa kaksivedon setti. Onnistuuko? Tämä olisi varmaan halvin vaihtoehto, esim H&R cup kit 55/35mm. Lisäksi nykyisistä uuden karheista taka-Koneista voisi joku vielä jotain maksaakin.
4. Nykyisten KW-coilien huolto, jos se edes on mahdollista.
E. Tuosta löytyy H&R 30/30mm jouset touringiin
Tuosta (KAW) ja tuosta (Lowtec) sedaniin parit vaihtoehdot vielä.Last edited by huupi; 07-05-2015, 08:48.
-
-
Taitaa olla etupään tolppa ja jousi aivan erilaisia kuin takavetoisessa. En löytänyt äkkiseltään kuvia nelivetoisen tolpasta.
Voi olla että etuvetarit tykkää kyttyrää suuremmasta madalluksesta kuin tuo 30mm?
E:Iskari nyt ainakin on paljon lyhyempi, joten se ei sovi. Jousen sopivuus onkin sitten kysymysmerkki.Last edited by Malagutisti; 10-05-2015, 18:59.BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
E46 320d purettua palikkaa tarjolla
Comment
-
Comment